مرکز خرید خیابان راچادا
مرکز خرید خیابان راچادا

مرکز خرید خیابان راچادا

مرکز خرید خیابان راچادا
مرکز خرید خیابان راچادا
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

مرکز خرید خیابان راچادا

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

خیابان راچادا


مراکز تجاری

 بانکوک، تایلند

معماران:Architectkidd

مساحت: ۴۲۰۰۰۰ متر مربع

سال: ۲۰۱۶


 با بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت، بانگوک به رشد خود در قالب شهری خود ادامه می‌دهد. رویکرد Architectkidd برای پروژه خیابان راچادا سعی در معرفی خصوصیات عمومی و شهری در یک محله تازه در حال توسعه در خارج از کلان شهر مرکزی دارد. خیابان راچادا با تشکیل کافه ها، رستوران‌ها و سایر کارکردهای خرده فروشی و تجاری، فضاهای شهری بیرونی و نیمه داخلی جدیدی را ایجاد می‌کند تا با افراد و جامعه اطراف خود درگیر شود.

ساختار و گاراژ پارکینگ توسعه تجاری قبلی در سایت دست نخورده باقی مانده است. طبقه بالا و جلوی ساختمان پنج طبقه برای تأمین نیازهای مشتری جدید بازسازی شد. برنامه داخلی انواع کاربردها و فعالیتها را برای دسترسی به جوانان و نوارهای طراحی جدید بیشتر قسمتهای قبلی را به نمایش می‌گذارد تا عناصر استیل، بتونی و آجری سازه اصلی را نشان دهد.


مرکز خرید خیابان راچادا
مرکز خرید خیابان راچادا

با اشغال یک تقاطع مهم خیابان راچاداپیسک، فضای باز جلوی ساختمان از سرریز پارکینگ اتومبیل به فضایی با محور عابر پیاده تبدیل شده است. Architectkidd به همراه طراح داخلی با مشتری همکاری کردند تا بتوانند فضای بیرونی و امکاناتی را طراحی کنند که نه تنها کاربردهای تجاری بلکه برنامه‌ها و برنامه‌های عمومی را نیز تسهیل می‌کند.

نمای ساختمان به گونه ای طراحی شده است که بین فضای باز و فضای خرده فروشی داخلی تعامل برقرار کند. پس از برداشت اول، به نظر می‌رسد سطح فلز مداوم، یک اثر جالب توجه را منتقل می‌کند، اما در واقع یک لایه متخلخل است که از پانل‌های مثلثی تشکیل شده است که اندازه و برش‌های منحصر به فردی دارند. شفافیت شیب پانل‌های سوراخ دار از چارچوب زیرین و دهلیزی که در پشت آن به عنوان یک فضای عمومی واسطه استفاده می‌شود رونمایی می‌کند. در شب، روشنایی نمای ساختمان را خنثی می‌کند و از درون دهلیز که به قسمتهای خارجی و عمومی پخش می‌شود، یک درخشش دعوت کننده ایجاد می‌کند.


مرکز خرید خیابان راچادا
مرکز خرید خیابان راچادا

نمای ساختمان برای تعامل بین میدان باز و فضای خرده‌فروشی داخلی طراحی شده است. در ابتدا، به نظر می‌رسد که سطح فلزی پیوسته یک حضور قابل‌توجه را منتقل می‌کند، اما در حقیقت یک لایه متخلخل از صفحات مثلثی است که به اندازه کافی سایز و برش دارد. شیب گرادیان پنل‌های سوراخ دار از چارچوب اصولی و دهلیز پشت آن که به عنوان فضای عمومی میانی عمل می‌کند، پرده‌برداری می‌کند. در شب، نور در نمای خارجی ظاهر می‌شود و درخشندگی خاصی از داخل دهلیز ایجاد می‌کند که در مناطق باز و عمومی پخش می‌شود.


توضیحات محصول: رینوبوند – پانل کامپوزیت آلومینیوم: Architectkidd که در یک فضای شهری مهم و واقع در یک تقاطع شلوغ در بانکوک قرار دارد، پیشنهاد کرد که یک پاکت معماری با نفوذ برای خیابان راچادا طراحی کند که در آن می‌توان فعالیت‌های داخلی را همراه با فعالیت‌های شهری در فضای باز به نمایش گذاشت. این طرح با استفاده از پانل‌های کامپوزیت آلومینیوم رینوبوند محقق شد. پانل‌ها در تراکم‌های مختلف سوراخ شده و در بخش زاویه دار شدند تا از طریق استفاده از بیش از 1000 قطعه پانل 2 بعدی، یک “سطح عمیق” کم نور را ایجاد کنند.

پیمانکار نما KYS به صورت جداگانه صفحات مسطح را برش داده و به صورت دستی آنها را در سایت نصب می‌کند، و به هویت جدیدی برای خیابان راچادا و رسیدن به یک تجربه پویاتر شهری و تعاملی برای کاربران خود می‌دهد.


منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا