مرکز خرید مسیر 189
مرکز خرید مسیر 189
مرکز خرید مسیر 189
مرکز خرید مسیر 189
مرکز خرید مسیر 189
مرکز خرید مسیر 189
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

مرکز خرید مسیر 189

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

مسیر ۱۸۹ / Lane 189 


مراکز تجاری

شانگهای، چین

معماران:UNStudio

مساحت: ۳۸۸۰۰۰ متر مربع

سال: ۲۰۱۶


توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است. مسیر ۱۸۹ که در ناحیه پوتوا در مرکز شانگ‌های و نزدیک به معبد جادبودا قرار دارد – برای ارائه یک مقصد سبک زندگی برای متخصصان جوان شانگهای طراحی شده است. مسیر ۱۸۹ فضاهای خرده‌فروشی، رستوران و دفتر را در سازمانی ترکیب می‌کند که این مرکز خرید را به مرکز شهر عمودی باز می‌گرداند و فرصت‌هایی برای خرید، قدم زدن، خوردن، جمع‌آوری و استراحت فراهم می‌کند.

این طراحی عناصر شانگهای قدیمی را از طریق هندسه، الگو و مادی سازی ترکیب می‌کند و این‌ها را با تجربه شهری معاصر ترکیب می‌کند و در نتیجه یک مقصد را با احساس شانگهای مشخص می‌کند.


مرکز خرید مسیر 189
مرکز خرید مسیر 189

ویژگی‌های موجود محیط شهری که شامل رستوران‌های کوچک و فروشگاه‌های بزرگ است، در ساختمانی منعکس می‌شوند که به صورت عمودی روی هم انباشته شده اند تا پاکت را با مقصدهای توریستی پر کنند که می‌توانند از سطح خیابان دیده شوند.


مرکز خرید مسیر 189
مرکز خرید مسیر 189

در داخل، عناصر زندگی خیابانی با ویژگی‌های خرده‌فروشی سبک زندگی ترکیب می‌شوند و در سراسر ساختمان توزیع می‌شوند. سازمان ساختمان مهمان را تشویق می‌کند تا قدم بزنند و سطوح مختلف مجموعه را بررسی کنند، که در آن فضاهای خرده‌فروشی یک چیدمان باز را دنبال می‌کنند و با کیوسک‌های کوچک نشانه‌گذاری می‌شوند.


مرکز خرید مسیر 189
مرکز خرید مسیر 189

نمای خارجی

نمای خارجی برای پشتیبانی از مفهوم طراحی کلی یک نمای برنامه‌ریزی شده طراحی شده است و برای ایجاد عمق برای پوشش ساختمان عمق ایجاد می‌کند. استفاده از مولفه‌های چند لایه‌ای، دیدگاه‌های گوناگونی را نسبت به محیط فراهم می‌کند، در حالی که در عین حال شفافیت عملکردی را در مناطق خاص فراهم می‌کند.


بر پایه یک شبکه شش‌ضلعی، مولفه‌های نما از هندسه ساختمان پیروی می‌کنند و به طور مداوم دیدگاه‌های در حال تغییر ایجاد می‌کنند

یک انتقال گرادیان بزرگ‌تر به مولفه‌های نمای کوچک‌تر، نوردهی داخل را تنظیم می‌کند و ورودی اصلی ساختمان را افزایش می‌دهد. بنابراین نمای خارجی به یک لایه فعال یکپارچه تبدیل می‌شود که می‌تواند به عنوان ویترین، نقطه نمایش یا بالکن‌ها برنامه‌ریزی شود.


در نمای پایینی، یک شبکه شش‌ضلعی متشکل از پنل‌های شکل لوزی است که بین پین‌ها شکل می‌گیرد که با ایجاد یک روکش فلزی مواجه می‌شود. در اینجا، آرایش قطعات می‌تواند در نمای خارجی از یک لایه به لایه سه‌گانه، تا عمق ۴۰۰ میلی متر تغییر کند. ساخته شده از مواد مختلف و روشن کردنها از‌ LED ها، این پانل‌ها یک جلوه‌های بصری مختلف را ایجاد می‌کنند: شفاف یا کدر، رنگی یا تک‌رنگ، بازتابنده

چشم شهری

نمای دوجداره در ارتفاع دو جداره، برنامه داخلی را به دنیای خارج عرضه می‌کند. این چشمان شهری به طور همزمان سکوی نمایش بزرگی برای محصولات ایجاد می‌کنند، در حالی که بالکن‌ها را با مناظر اطراف خود فراهم می‌کنند.


کشور

مسیر 189 کاراکتر خود را از خلا مرکزی که از میان حجم از پایه تا بالا قطع می‌شود و با مجموعه‌ای از فلات‌ها گرد نشانه‌گذاری می‌شود، گرفته است. هنگامی که از پایین فلات‌ها شکل دیده می‌شود به ساختار منسجم لایه‌ای لایه‌ای شباهت دارد، با این حال وقتی که از بالا به پایین برنامه‌های فلات‌ها نگاه می‌کنید.


این جیب‌های کوچک‌تر که در حالت چرخشی قرار گرفته‌اند، میدانهای‌ نزدیکی ایجاد می‌کنند و به صورت بصری به چشمان شهری نمای خارجی متصل می‌شوند.

خلا مرکزی بیشتر گردش عمودی و جهت گیری را سازماندهی می‌کند، نما را در سطوح مختلف ایجاد می‌کند و یک ستون نمای شفاف از سطح زیرزمین دوم تا نصب هنری زیر سقف را تسهیل می‌کند.


مرکز خرید مسیر 189
مرکز خرید مسیر 189

منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا