BU Landmark Complex
BU Landmark Complex

مرکز زیست مهندسی (BU Landmark Complex )

BU Landmark Complex
BU Landmark Complex
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

مرکز زیست مهندسی (BU Landmark Complex )

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

مرکز زیست مهندسی


کاربری: دانشگاه، گسترش

مکان: سانتیاگو دو کوئرتو، مکزیک

معماران: استودیوی معماری شهر (Studio de Arquitectura y Ciudad)

مساحت: ۶۲۰۰۰ متر مربع

سال: ۲۰۱۸


توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است. این پروژه، توسعه زیرساخت آموزشی دپارتمان زیست مهندسی است. پردیس  تکونولوژی دانشگاه دو کوئرتو در ابتدا در یک شبکه دکارتی کم‌تر یا بیشتر شناخته شده در اولین حجم ساخته شده خود سازماندهی شده بود که در سمت شمال ۴۱ درجه چرخیده بود. با توجه به عدم وجود نظم و قصد در زیرساختی که در طول ۲۰ سال گذشته ساخته شد، از ساساکی دیزاین دعوت شده است تا یک نقشه مجموعه جدید تهیه کند. با توجه به اینکه مجموعه فعلی فاقد معنا و هویت است، هدف و تلاش ساساکی بخشیدن نظم و مفهوم به این پردیس دانشگاه است. این طرح دو محور را به شیوه رومی تعریف می‌کند که از قلب جدیدی سرچشمه می‌گیرد که همه چیز از آن شروع خواهد شد. این پروژه در انتهای شرقی یکی از این دو محور هدایت ‌کننده قرار گرفته است. این به معنای یک سلسله‌مراتب مشخص بدون تبدیل شدن به مهم‌ترین ساختمان است. آزمایشگاه‌های جدید در محل خود به دنبال ایجاد سه نوع فضای عمومی جدید با ویژگی‌های مختلف هستند: دو میدان خارجی، یک ایوان و یک باغ داخلی.


BU Landmark Complex
BU Landmark Complex

ایجاد مدل آموزشی Tec21، پردیس  تکونولوژی در منوتری تحت یکی از بنیادی ترین تحولات قرار دارد، روشی که مبتنی بر چالش‌ها و آزمایش‌ها عملی است و روش آموزش سنتی را کنار می‌گذارد. فضای مورد نیاز، حداکثر انعطاف‌پذیری و سازگاری را به چالش می‌کشد، که با امکانات تحقیقاتی و آزمایشگاهی کار چندان ساده ای نیست.

نقشه رسمی یک منشور موردتوافق یکسان است که در آن ۱۲ ماژول ساختاری مساوی و ۴ مورد خاص در هر گوشه مشخص شده است. نقشه ساختاری حلقه‌ای است که کاربرد اتصالات سازنده برای کار یکپارچه را حذف می‌کند. در بخش، گاهی ساختمان با ارتفاع و میانگین، ارتفاع دو برابر یا سطح زیر زمینی به نیازهای برنامه واکنش می‌دهد. همه با یک مدل آموزشی تطبیق داده می‌شوند که امکان انعطاف پذیری و سازگاری حداکثر را فراهم می‌آورد.


BU Landmark Complex
BU Landmark Complex

این سایت آخرین باغ بزرگ پردیس بود. به همین دلیل، این پروژه به دنبال ارائه شفافیت کامل در سطح دسترسی خود است. این برنامه تنها فضاهایی برای استفاده مشترک را باقی می‌گذارد و این امکان را فراهم می‌کند که از طریق ساختمان به لطف برنامه پشت بام، توالی باغها با سایه‌های پ شدید مشاهده شود. پوسته محیط یک نمای واکنشی است که بدون افزایش گرما حداکثر نور غیر مستقیم را امکان پذیر می‌سازد و باعث راحتی داخلی می‌شود.

سه ایده اصلی مربوط به طرح ساختمان عبارتند از: فضای کلی و عمومی باغ مرکزی قدرت سازه و استفاده از نور طبیعی غیرمستقیم در فضای تحقیقاتی دانشگاه.


منبع:ARCHDAILY

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا