مرکز هنرهای معاصر کالیاری(cagliari contemporary arts center)

جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: در حال تکمیل
کاربری: فرهنگی
معمار: زاها حدید
مکان: ایتالیا

مرکز هنرهای معاصر کالیاری(cagliari contemporary arts center)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

هدف از این پروژه ایجاد یک گره از تبادلات فرهنگی بود که به طور همزمان به عنوان نقطه عطف ورودی کالیاری از دریا عمل کند و به طور مختصر به به پنج چالش مطرح شده پاسخ می‌دهد. مرکز هنرهای معاصر کالیاری از طریق اتصال درونی گردش داخلی در مسیرهای عمومی و تناوب فضاهای باز و حفره ها، بعد عمومی خود را با شهر به اشتراک می‌گذارد. علاوه بر این، از نظر هندسی در امتداد محور دریا قرار دارد و بازوان خود را به سمت محله  و ورزشگاه اس ایلیا بسط می‌دهد و خود را به محل اتصال می‌دهد و یکسان سازی می‌کند.

موزه جدید مانند یک بتونه مرجانی است، در داخل خالی، در سطح خارجی سخت و متخلخل، توانایی سازگاری با جو بیرونی، فعالیت‌های فرهنگی در محیطی زنده و در حال تغییر است. گاهی اوقات آن جذب زمین می‌شود و یک چشم‌انداز جدید ایجاد می‌کند، در حالی که در برخی اوقات دیگر یک جرم قدرتمند را شکل می‌دهد که خط افق جدید را مشخص می‌کند.

برای خواندن مطالب مربوط به معماری مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: سبک مدرن در معماری

کیفیت باز و پویای شکل نیز در داخل ساختمان پی‌گیری می‌شود که در آن گردش بازدیدکنندگان از نمایشگاه، اطلاعات و مسیرهای تجاری، هندسه فضاها را تعیین می‌کند. فرسایش که حفره بزرگی در داخل ساختمان ایجاد می‌کند، در یک توالی از فضاهای باز برای نمایشگاه، محل تجمع و موقعیت‌هایی برای نصب آثار هنر معاصر حجم را به هم متصل می‌کند.

این فضاها از نقطه‌نظر مختلف قابل‌مشاهده هستند و نشان‌دهنده ادراک هوشمند و زیبایی‌شناختی بین هنر معاصر و نوراژیک هستند. حفره داخلی امکان پیدایش دو پیوسته متوالی را فراهم می‌کند که یکی درون دیگری وجود دارد. برنامه موزه بین پوسته خارجی سیستم نمای خارجی و پوسته درونی قرار دارد که مجهز به سیستم سریالی انعطاف‌پذیر لنگرگاه و برق‌رسانی است و اجازه استفاده چندگانه از سطوح / دیوارها برای تاسیسات یا طرح‌های ویدئویی را فراهم می‌آورد.

نمایشگاه‌های ارتباطی، نمایشگاه‌های معاصر و نوراژیک  و مسیرهای عمومی که از ساختمان عبور می‌کنند و به یکدیگر برخورد می‌کنند، ساختار سیال ساختمان را ایجاد می‌کنند و انواع مختلفی از کاربردها و پیکربندی را ممکن می‌سازند. عناصر عمودی و مورب گردش، مناطقی از تداخل و آشفتگی ایجاد می‌کنند که بین بخش‌های مختلف ساختمان تداوم دیداری ایجاد می‌کنند.

استعاره حیاتی حاکم بر موزه در طرح‌های مرحله بندی روشن می‌شود: همانند ارگانیسم‌های زنده، رشد موزه به خود نظم و ترتیب می‌دهد. این امر به طور طبیعی زمانی اتفاق می‌افتد که شرایط تعادل کامل بین جو اقتصادی و محیط فرهنگی و بشردوستانه به دست آید.

برای خواندن مطالب مربوط به معماري مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: ویژگی های معماری مدرن ، معماری مدرن اولیه

فاز ۱ تقریباً ۵۰ درصد از مرکز فرهنگی جدید را تشکیل می‌دهد و شامل تحقق فضای رویداد در حفره مرکزی، غار خارجی و طاق مورد استفاده برای تاسیسات، کلیه فعالیتهای مربوط به ارتباطات جدا از سالن کنفرانس بزرگ، کلیه دفاتر، با هدف شروع کلیه فعالیتهای لازم در زمینه مدیریت و بازاریابی بخشهای مختلف موزه (کتابخانه، جستجو و نمایش، نمایشگاه  و غیره)  است و یک بخش کوچک اما قابل‌توجه از فضاهای نمایشگاه موجب ایجاد یک مکان برای گفتگو در مورد هنر در طول زمان است.

ادغام مرکز هنرهای معاصر کالیاری در هر مرحله جدید، چشم‌انداز را تغییر می‌دهد. فاز دوم با تکمیل فضاهای نمایشگاه با سایر فضاهای مرتبط، از جمله کتابخانه و سالن کنفرانس تشکیل شده است. این ساختار در چسبندگی با مرحله اول ساختمان  از سیستم توزیعی موجود بهره می‌برد، آن را تکمیل کرده و نمای جدیدی را بر روی صحن ورودی ایجاد می‌کند.

فاز ۳ شامل توسعه فاز ۲ به سمت شهر کالیاری است. این یک ساختمان مجزا است که آزمایشگاه‌های تحقیقاتی را در خود جای داده است. این ساختمان از طریق فرش متصل کننده به بقیه موزه متصل خواهد شد تا یک مکان ممتاز دریایی برای عملکرد و تولید آزمایشگاه‌های تحقیقاتی مجاور ارائه دهد.

منبع:zaha-hadid.com

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
مستند های مرتبط با این بنا