معماری سنتی مدرن

معماری سنتی مدرن یعنی این که معماری که هم بر اساس سبک اروپایی های مدرن می باشد و هم بر اساس سبک سنتی ایرانی ها و تلفیقی از این دو به حساب می آید. معماری ایران از گذشته بر پایه مردم و پرهیز از بیهودگی و درونگرایی بوده است و با وارد شدن معماری مدرن به ایران در ابتدا وارد دربار و اشرافیان شده است و سپس با سطح زندگی مردم متوسط رواج یافته است.و معماری سنتی مدرن را پدید آورده است. وقتی دو شی متضاد یعنی مدرن و سنتی در هنر امروزه کناره هم قرار می گیرد ممکن است دچار تضادهایی شوند که قابل قبول بای افراد نباشد اما با هنر معماری و دکوراسیون میتوان آنها را با هم یکی کرد. اما به شرطی که بین آن دو ارتباط مناسبی وجود داشته باشد و هارمونی برقرار شود. در اصل طراح باید تمام فرم های تصویری و انرژی بین این دو ردوبدل می شود آگاهی داشته باشد تا بتواند ترکیب مناسبی از این دو در کنار یک دیگر بسازد.

سبک تلفیق معماری سنتـی و مدرن چگونه است؟

سبک تلفیق معماری سنتی مدرن یکی از سبک های است که مورد استقبال ایرانی ها قرار گرفته است و باعث شده که در خانه و ویلا ها به وفور دیده شود. به این دلیل که افراد می خواهند سبک مدرن را در کنار سبک سنتی ایرانی با هم داشته باشند.  گاهی در دکوراسیون داخلی مدرن و سنتی با چالش های روبرو می شویم که ممکن است راه حلی مناسب برای آن وجود داشته باشد . این چالش ها معمولا به دلیل استفاده مصالح ساختمانی به وجود می آیند. در سبک معماری سنتی مدرن دوست دارید جلوه هماهنگ و ملایم داشته باشید باید اجزای دکوراسیون خانه شما به همدیگر هماهنگ باشد. مثلا مبلمان چوبی سنتی را می توانید با یک میز چوبی مدرن ست کنید. این گونه است که شما یک معماری سنتی مدرن را در کنار یکدیگر خواهید داشت. 

برای سفارش طراحی سه بعدی ، سفارش طراحی روف گاردن و سفارش طراحی محوطه و فضای سبز به سایت هورنو مراجعه کنید.

برای انتخاب رنگ در دکوراسیون تلفیقی  سنتی و مدرن می توانید از رنگ های که با یکدیگر متفاوت هستند استفاده کنید اما این رنگ ها باید با یک دیگر هماهنگی لازم را داشته باشند. به طور مثال می توانید از ترکیب سه رنگ دارچینی، نارنجی و قهوه ای سوخته استفاده کنید. این سه رنگ در کنار یکدیگر ترکیب زیبایی می سازند. برای انتخاب رنگ در سبک تلفیقی باید سه رنگ هماهنگ یا متضاد را انتخاب کنید و سپس اجزا خانه خود را مطابق به آن سه رنگ هماهنگ یا متضاد انتخاب شده تهیه نمایید. برای تزئین خانه های با معماری سنتی مدرن باید توجه داشته باشید که از هر دو سبک استفاده کنید. همچنین می توانید از سبک مدرن فقط استفاده کنید مثل کوسن های سنتی، قاب های تزئینی، گلدان گل، پارچه سنتی، لوازم چوبی، لوستر های لوکس و مدرن و غیره.

تزئین خانه با روش سنتی‌مدرن

این را در نظر داشته باشید که زمانی که می خواهید اقدام چیدن وسیله های این نوع خانه شوید سعی کنید که وسیله های اصلی خانه از سبک غالب بهره ببرند و قطعات فرعی از سبک مغلوب استفاده شود. به طور مثال برای اتاق خواب اگر سبک مدرن سبک اصلی شما به حساب می اید بهتر است که تخت خواب شما سبک مدرن داشته باشد و آباژورهای تز سبک سنتی یا مغلوب را داشته باشد. همچنین برای تزیین خانه با معماری سنتی مدرن باید توجه داشته باشید که از هر دو سبک استفاده کنید. همچنین می توانید از سبک مدرن فقط استفاده کنید مثل کوسن های سنتی، قاب های تزئینی، گلدان گل، پارچه سنتی، لوازم چوبی، لوستر های لوکس و مدرن در کنار یک دیگر استفاده کنید تا فضای کاملا تلفیقی داشته باشید.

کف پوش باعث می شود که فضای مدرنی به خانه داده شود. افراد با داشتن خانه مدرن سنتی ممکن است از فرش های اصیل ایرانی برای کف پوش خانه شان استفاده کنند اما به تازگی با آمدن فرش های مدرن و تک رنگ باعث شده است خیلی از افراد به سراغ این نوع فرش ها برونند اما گاهی ست کردن چیدمان خانه با فرش های ایرانی نیز زیبایی خاصی به خانه وارد می شود. در صورتی که شما از وسایل و مبلمان ساده استفاده و تک رنگ استفاده می کنید می توانید از فرش ایرانی پر از رنگ استفاده کنید و جوه خاصی به خانه تان ببخشید.

اگر می خواهید جلوه خاصی به خانه خودتان بدهید یا تنها مقدار تفاوت ایجاد کنید می توانید هارمونی خاصی بین پرده خانه و و مبلمان ایجا کنید نیازی نیست که حتما زاپده سنتی استفاده کنید بلکه بهتر است از رنگ هایی که با مبلمان خانه هارمونی دارد استفاده کنید یا ای که به سراغ از یک پرده ساده مات بروید تا خانه شما زیباتر جلوه داده شود. برای انتخاب مبلمان نیز می توانید از تلفیق معماری سنتی مدرن استفاده کنید به این صورت که مبلمان چوبی سنتی در کنار میز و گل میز های مدرن چوبی قرار بگیرد هم اینکه با یک دیگر ضاد دارند و هم از جنس و نوع همدیگر هستند. برای نورپردازی در سبک تلفیق سنتی مدرن می توانید به سراغ حباب لامپ یا نورپردازی کنفی بروید. از این حباب ها عموما در فضاهایی مانند اتاق خواب و آشپزخانه  و نشیمن استفاده می شود  و نورپردازی کنفی نیز برای سالن مناسب می باشد که فضای قالب آن سنتی می باشد.

جمع بندی

در این محتوا به این که اطلاعات دکوراسیون و معماری سنتی مدرن چیست می پردازیم و اصول و نحوه چیدمان این نوع سبک چگونه است.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا