معماری سنتی به معماری که در هر منطقه مختص همان منطقه می باشد گفته می شود. در معماری سنتی براساس فرهنگ و اعتقادات آن منطقه از مصالح مورد استفاده در آن منطقه استفاده می کنند. در این نوع سبک از معماری به معماری قدیمی پیوند وفاداری وجود دارد. به طوری که با ساختار کلی سنتی معماری سازگاری داشته باشد. این سبک از معماری در واقع سبک مشخصی از معماری است که در گذشته استفاده می شده است. معمولا به معماری که در یک منطقه رواج پیدا کرده باشد و مردم آن منطقه این معماری را می پسندیدند، معماری سنتی گفته می شد.

طراحی داخلی سنتی

طراحی داخلی سنتی یکی از بهترین نوع و سبک های طراحی به حساب می آید که حس گرما و انرژی را به افراد منتقل می کند. یکی از جذابیت های این نوع سبک از طراحی داخلی سادگی در بیان پیام آنها می باشد. در این نوع طراحی داخلی سنتی و معماری سنتی از چوب به وفور استفاده می شود. مبلمان چوبی با ظرافت خاصی طراحی می شوند و با فضای خانه و اطراف هماهنگ می شود. سادگی و راحتی یکی از اصل های مهم سبک سنتی می باشد و همچنین پرکاربرد بودن و زیبایی در این سبک اهمیت بالایی دارد. با رعایت نکات طراحی داخلی سنتی می توانید آن را به راحتی به اجراء در بیاورید. در طراحی داخلی سنتی مبلمان و لوازم باید با هم هماهنگی داشته باشند و برای انتخاب راحت و چیدمان بهتر وسایل می توان یک نقطه کانونی را به عنوان قسمت اصلی در مرکز مشخص کرد و در اطراف آن تقارن ایجاد کرد.

برای سفارش طراحی سه بعدی ، سفارش طراحی روف گاردن و سفارش طراحی محوطه و فضای سبز به سایت هورنو مراجعه کنید.

اصول طراحی ویلا سنتی

برای طراحی ویلا سنتی می توانید به این که چه افرادی می خواهند در این ویلا ساکن شونند توجه داشته باشید و این که رنگ طراحی داخلی ویلا بهتر است که به رنگ های قرمز، قهوه ای و آبی باشد یا با رنگ هایی که هارمونی خاصی با آن این رنگ ها داشته باشند. در طراحی داخلی ویلا سنتی و معماری سنتی استفاده از پارچه های سنتی با رنگ مات کاربرد های زیادی داشته است. این نوع پارچه های معمولا گلدار هستند و جنس این نوع پارچه ها از الیاف گران قیمت مثل ابریشم، مخمل، ترمه می باشد. برای اینکه زیبایی این پارچه ها را دو چندان کنید بهتر است در کنار این پارچه ها از پارچه ساده نیز استفاده کنید.

متریال نمای ساختمان سنتی

برای اجرای نمای ساختمان سنتی معمولا از آجر قرمز استفاده می شود. از آجر برای تزیین نمای بیرون و داخل خانه می توان استفاده کرد که همان طور که گفتیم قدمت بالایی نیز دارد. در سبک سنتی از جزئیات و تزئینات خاصی استفاده می شود به طوری که به بیننده آرامش اعطا کند. بعضی از آجرها به دلیل استفاده از خاک رس در آنها به رنگ قرمز بودند و نمایی گرم و صمیمی را نشان میدهند.

نکات دیزاین سنتی خانه

برای دیزاین سنتی خانه و معماری سنتی این خانه بهتر است که از فرش های اصیل ایرانی و مبلمان و آلاچیق و تخت های چوبی استفاده کنید. همچنین متریال استفاده شده در این خانه معمولا آجر های قرمز رنگ می باشد حس گرما را منتقل می کنند.

طراحی نمای سنتی ایرانی

در سال های اخیر سبک های مختلفی برای طراحی خانه و نمای خانه به وجود آمده است مثل طراحی نمای کلاسیک، طراحی نمای مدرن، طراحی نمای تلفیقی و غیره. سبک نمای اصیل ایرانی و نمای سنتی فاکتور های خاص خود را دارا می باشد مثل تناسبات و هارمونی بین المان های مثل سردر ساختمان، گنبد و ستون های خانه. معماری اصیل ایرانی یکی از برجسته ترین نوع معماری در جهان شناخته می شود.

ویژگی های نمای سنتی ایرانی

سردر اصلی و تاج ساختمان معمولا در طراحی و سبک نمای سنتی خانه هایی که به صورت شمالی جانمایی شده اند و دارای حیاط هستند استفاده می شود. سردرهای اصلی علاوه بر زیبایی دارای جذابیت و ابهت خاصی می باشد که به ورودی ساختمان می دهد. در ساختمان های سنتی از متریال های سنتی نیز استفاده می شود. همچنین بهتر است از مصالح و متریال های سنتی نیز برای بازسازی نما و طراحی نمای در معماری سنتی استفاده شود.
استفاده از یک و یا چند متریال و فقط کنار هم قرار دادن آنها علاوه بر اینکه باعث زیبایی نمای سنتی شما نمی شوند بلکه اصالت و ویژگی های برتر آن را از بین می برد و تنها یک نمای کپی شده از نمونه های دیگر می باشد. طراح و معمار نما با سلیقه و ذوق هنری خود است که با چیدمان و رعایت تناسبات بین بخش های مختلف و متریال های گوناگون اصالت نمای سنتی شما را پدید می آورد که بیننده ساختمان شما به راحتی بتواند روح نمای سنتی ساختمان شما را درک می کند.

نمای آجری سنتی

نمای آجر سنتی از یک لایه دیوار آجری که ضخامت این دیوار معمولا کمتر از 10 سانتی متر است ساخته شده. به همراه یک دیوار پشتیبان که دیوار آجری یک لایه بر روی آن اجرا می شود. دیوار پشتیبان معمولا به صورت باربر یا غیر باربر است. روی دیوار های دارای قاب فولادی یا دیوار بامصالح بنایی مسلح یا دیوار های ساخته شده با بتن مصلح می توان نمای آجری اجرا کرد.
جمع بندی
در این محتوا در مورد معماری سنتی و اوصل طراحی داخلی سنتی می پردازیم.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا