مهد کودک دونات CIFI
مهد کودک دونات CIFI
مهد کودک دونات CIFI
مهد کودک دونات CIFI
مهد کودک دونات CIFI
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

مهد کودک دونات CIFI

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

مهد کودک دونات CIFI

مهد کودک

هایفی ، چین

معماران: THDL

مساحت: 4172.0 متر مربع

سال: 2019

توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است. این سایت درست در کنار محل اتصال جاده فایسی و چینگنین واقع شده است. با توجه به بزرگراه اصلی و دفتر محلی محیط زیست در نزدیکی آن ، این طرح به منظور رهایی از هرگونه تأثیر منفی از شرایط سایت ، از ترتیب فضایی محصور استفاده کرده است.

برای حصول اطمینان از ساعات لازم تابش آفتاب برای فعالیت کودکان ، حجم بالای سه طبقه در شمال به عنوان فضای اصلی آموزش برای 12 کلاس تعیین شد. سپس ساختمان پایین می آید و اتاق های کار دیگر را در هر دو طرف پناه می دهد. شکل کلی از طریق دو رمپ منحصر به فرد که به تراسهای سقف با ارتفاعات مختلف پیوسته اند ، یکپارچه شده که فضای باز مداوم ایجاد می کنند. در نتیجه ، علاوه بر لذت بردن از زمین های بازی در فضای باز ، کودکان در هر طبقه می توانند با نزدیک شدن به سطح بالا یا پایین به طور ناخواسته با دوستان بیشتری ارتباط برقرار کنند. در داخل ساختمان ، تمام اتاق ها در یک طرف راهرو بنا نهاده شده بودند تا حداکثر بهره وری از نور طبیعی و تهویه را داشته باشند.

مهد کودک دونات CIFI
مهد کودک دونات CIFI

همانطور که پنل های آلومینیومی سفید افراشته شده و روی سطح پیچیده بودند ، جلوه نما کاملاً روان و ریتمیک بود. تابلوهای فرعی زیر فشار بافت چوبی انتقال گرما چاپ شده و ساختمان را با نشانه ای از گرما و لطافت بیشتر پراکنده می کنند. تمام پانل های خمیده دوتایی با بهینه سازی دیجیتالی موثر پردازش شده‌اند تا تعادل خوبی بین تولید ماژولار و اجرای معماری حاصل شود. شیشه ابری برای نرده پلکان، مرزی را کشید که برای سقف مداوم، هم امن و هم شاعرانه بود.

مهد کودک دونات CIFI
مهد کودک دونات CIFI

برای تقویت لذت بیشتر ، معماری به طور سه بعدی و کاملاً با منظره طبیعی همراه بوده است ، که باعث شده کل مهد کودک به یک سرزمین عجایب جذاب برای کودکان تبدیل شود. شعاع معکوس در ورودی در طبقه همکف امکان ایجاد فضای کم اما باز به طول 16 متر را فراهم کرده است. در بالای اتاق چند رسانه ای با ارتفاع دو طبقه ، ساختار سقف به هدف باغ در آب در پشت بام فرو آمده است. راهرو کشویی و به سرعت باز و بسته شو در مرکز حیاط که توسط مقدار معماری مشخص شده نه تنها اوج فعالیت کلی فضای باز را برانگیخته است، بلکه فضای سقف و باغ را در طبقه همکف یکپارچه ساخته است. در نتیجه ، این دوران تجربه فضایی و ماله از تنوع بیشتر برخوردار بود. به عنوان مثال ، کودکان می توانند از راهروی پرواز حیاط به طبقه 1 بالا بروند تا از دوستان در طبقه همکف از طریق همکف به دوستانشان سلام کنند و سپس برای بازگشت دوباره از سرسره استفاده کنند. یا آنها می توانند از طریق باغ شیب دار به طبقه 2 بروند و سپس با یک سرسره دیگر به طبقه 1 بروند.

مهد کودک دونات CIFI
مهد کودک دونات CIFI

حجم کلی مهدکودک برای ذخیره فضا جهت ورودی مهیا شده بود که در آن والدین وقت و فضای کافی برای انتظار و خداحافظی دارند. این امر فشار رفت و آمدها را در دوره های اوج عبور و مرور در آینده کاهش می دهد.

رنگهای آب نباتی ملایم و قوس های مدور در طراحی داخلی نمود بیشتری دارند. با ایجاد فضای گرمتر و ایمن تر، این طرح ظریف و در عین حال سرزنده ، همه تصورات موردعلاقه کودک درباره جهان را تأمین می‌کند.

منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا