موزه بنس هاوس
موزه بنس هاوس

موزه بنس هاوس (Benesse House Museum )

موزه بنس هاوس
موزه بنس هاوس
موزه بنس هاوس
موزه بنس هاوس
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

موزه بنس هاوس (Benesse House Museum )

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

موزه بنس هاوس

معمار: تادائو آندو

محل: ناوشیما ، ژاپن

سال پروژه: ۱۹۹۲

مشتری:  بنس هاوس

موزه بنس هاوس در سال ۱۹۹۲ به عنوان محل ادغام موزه با یک هتل، براساس مفهوم هم‌زیستی طبیعت، هنر و معماری افتتاح شد. این ساختمان بر روی زمین بلند مشرف به دریای ستو اینلند ساخته شده است و دارای دیافراگم‌های بزرگ‌ است که برای باز کردن فضای داخلی به محیط طبیعی عالی عمل می‌کند.

بنس هاوس جایی است که مردم می‌توانند هنر، طبیعت، معماری و افکار خود را در یک روش چند لایه‌ای و هم افزا کشف کنند.

موزه بنس هاوس
موزه بنس هاوس

شرح موزه بنس هاوس

بنس هاوس شامل چهار ساختمان است که همگی توسط تادائو آندو طراحی شده‌اند: موزه، بیضی (افتتاح در سال ۱۹۹۵)، پارک و ساحل (هر دو در سال ۲۰۰۶ افتتاح شدند) در جزیره ناوشیما افتتاح شدند. . این موزه در سال 1992 افتتاح شد و پس از آن امکانات اقامتی اضافی در ساختمانها به وجود آمد. هنر معاصر نه تنها در گالری های موزه بلکه در کلیه قسمت های ساختمان ها و مناطق اطراف آن به نمایش در می آید. میهمانان می توانند در هر مکانی که می روند با کارهای هنری درگیر شوند ، تجربه را در اوقات فراغت در اتاق خود هضم کنند و به نظر برسند که یک بار دیگر از این هنر الهام بگیرند. بنس هاوس مکانی است که افراد می توانند با روشی چند لایه و هم افزایی ، هنر ، طبیعت ، معماری و افکار خود را گشت و گذار کنند. این مجموعه که با گذشت سالها در نظر گرفته شده است به طور فزاینده ای با محیط طبیعی پارک ملی ستونایکای ترکیب شد ، کاملاً توسط Tadao  آندو طراحی شده است. منظور این است که با تمام سطح ، از رمپ های طولانی ، پله ها  و گذر از معابر عبور می کند  و با نور طبیعی به بیرون میریزی و از طریق دیافراگم ها ، بافته می شود و در داخل خانه و بیرون از خانه حضور می یابد.بخشی از مجموعه ساختمانهایی که موزه ها ، گالری ها ، مراکز کنفرانس ، هتل و رستوران را در یک سایت قرار داده اند ، در یک تپه واقع شده است. این بنا که از بالای تپه 40 متر بالاتر بود ، با پیاده های بی شماری و همچنین یک مونوریل مارپیچ به هسته اصلی مجتمع بی نظیر بنس هاوس پیوند خورده است. این بنا با یک نقشه بیضی شکل و تنها با یک سطح ، در قلب یک منطقه جنگلی قرار گرفته است که دارای تنوع دوست داشتنی از زندگی گیاه و درخت است. امتداد آن همچنین نقاطی از ویستا را برای قدردانی از پوشش گیاهی سرسبز و چشم اندازهای دیدنی دریا از دریای ستو اسنلند ارائه می دهد.

موزه بنس هاوس
موزه بنس هاوس

به منظور حفاظت از محیط‌زیست، بخشی از سازه جدید و باغ آن در زیر زمین قرار گرفتند. خود بیضی به اندازه ۴۰ متر بر روی محور بلند و ۲۰ متر محور کوتاه‌تر است. اقامت در این هتل شامل چهار اتاق مهمان دو نفره، دو سوئیت و یک کافه در کافه است. حیاط مرکزی همچنین دارای یک استخر بزرگ با اندازه بیضی با اندازه ۲۰ تا ۱۰ متر بر محورهای بلند و کوتاه آن است. آن یک نوع مجسمه سیال تشکیل می‌دهد و توسط یک ایوان محصور می‌شود که می‌تواند به عنوان یک گالری بیرونی استفاده شود.

موزه بنس هاوس
موزه بنس هاوس

این موزه علاوه بر نشان دادن نقاشی، مجسمه‌سازی، عکاسی و تاسیسات در مجموعه خود، دارای تاسیسات ویژه‌ای است که هنرمندان به ویژه برای ساختمان، انتخاب مکان‌ها در مورد خود و طراحی کارها برای آن فضاها ایجاد کرده‌اند. آثار هنری موزه نه تنها در گالری ها بلکه در تمام بخش‌های ساختمان و همچنین در نقاط پراکنده کنار دریا که هم‌مرز با مجتمع و در جنگل نزدیک است، یافت می‌شوند. موزه بنس هاوس حقیقتا یک مکان نادر است که در آن طبیعت، هنر و معماری با هم در می آمیزند، در محیطی که شامل تعداد بیشماری از سایت های خاص است که برای مناطق طبیعی ناوشیما ایجاد شده اند یا با الهام از فضاهای معماری که در آن زندگی می کنند ساخته شدند.

موزه بنس هاوس
موزه بنس هاوس

منبع:archeyes.com

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا