جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: 2007
کاربری: موزه
معمار: دنیل لیبسکیند
مکان: تورنتو، کانادا

موزه رویال اونتاریو

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

بسط موزه رویال اونتاریو (ROM) که اکنون به نام مایکل لی چین کریستال نامیده می‌شود، در یکی از برجسته ترین تقاطع‌ها در مرکز شهر تورنتو واقع شده است. این موزه بزرگ‌ترین موزه کانادا است و سالانه بیش از یک میلیون بازدیدکننده را جذب می‌کند. نام جدید آن برگرفته از پنج حجم فلزی متقاطع گرفته شده است که یادآور بلورهای کریستالی است و از فرم‌های بلوری در گالری‌های معدن شناسى ROM الهام‌گرفته شده است. لیبسکیند سازه ای از شکل‌های منشوری بههم پیوسته را تشکیل دادند که این گوشه مهم تورنتو را به خود اختصاص داده و کل مجتمع موزه را به یک فانوس‌دریایی درخشان تبدیل کرده بودند. این طرح چشم اندازی به بالا، پایین و گالری‌ها، پل‌های داخلی و از خیابان دارد. دهلیز بزرگ ورودی، گلوریا هایسنت چن کورت، ساختمان تاریخی قدیمی را از نو جدا می‌کند و نمای کاملی از نمای مرمت شده ساختمان‌های تاریخی فراهم می‌کند. چن کورت نیز به عنوان محل برگزاری همه رویدادهای عمومی عمل می‌کند. به واسطه وضوح چرخش و شفافیت کل سطح زمین به یک فضای یکپارچه تبدیل شده است.

معمار: دنیل لیبسکیند

مکان: تورنتو، کانادا

تاریخ: 2007

وضعیت: تکمیل شده

کارفرما: موزه رویال اونتاریو

اندازه ساختمان

۱۸۲۰۰۰  فوت مربع / ۱۷،۲۸۰  متر مربع

برای خواندن مطالب مربوط به معماری مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: سبک معماری مدرن

موزه رویال اونتاریو

با گسترش، یک گروه جدید ورودی به پارک کویین ایجاد شد که در آن بازدیدکنندگان وارد یک دهلیز تماشایی می‌شوند که در آن دو زمینه موزه، طبیعت و فرهنگ، از طریق راه پله‌های درهم تنیده به نمایشگاه‌های بالا منتهی می‌شوند.

کریستال یک چالش منحصر به فرد برای ساخت بود و در بین پیچیده‌ترین پروژه‌های ساختمانی در آمریکای شمالی است. هیچ زاویه مناسبی وجود ندارد و تنها یک دیوار عمودی در سازه وجود دارد، این پنج کریستال به عنوان سازه‌های پشتیبان به‌هم‌پیوسته طراحی شده اند. تیم‌های طراحی و پیمانکاران عمومی برای منظم ساختن ساخت و کاهش هزینه‌ها استراتژی‌های مبتکرانه ای را با فناوری‌های موجود توسعه دادند.

موزه رویال اونتاریو که در ژوئن ۲۰۰۷ افتتاح شد و ۱۰۰۰۰۰  فوت مربع فضای نمایشگاه جدید، یک ورودی و لابی جدید، یک فروشگاه خرده‌فروشی در سطح خیابان و سه رستوران جدید فراهم می‌کند. استودیو لیبسکیند نیز به عنوان بخشی از این پروژه، ده گالری در ساختمان تاریخی موجود نوسازی کرد. در سال اول کریستال ۴۴ درصد افزایش بازدیدکنند داشت و ماهیت سنگر مانند ROM را تغییر داد و آن را به فضایی الهام بخش تبدیل کرد که موجب تجدید حیات موزه رویال اونتاریو به عنوان مرکز پویای تورنتو تبدیل شد.

لیبسکیند همچنین موفق شده است تا حس شهرنشینی را به فضای داخلی را به داخل کریستال منتقل کند، که مانند مجموعه‌ای از فضاهای متصل به پیاده‌روها، پل‌ها، نقطه دید و پنجره‌ها است. واضح است که ساختمان برای تامین حداکثر لذت بازدید کنندگان طراحی شد، که به خودی خود یک مصنوع است و به سادگی یک مخزن نیست بلکه یک جعبه سیاه است که موزه‌دار برای حفاظت از آن وسواس زیادی دارد.

برای خواندن مطالب مربوط به معماري مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: معماری ایرانی مدرن ، اصول معماری مدرن

منبع:libeskind.com

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
مستند های مرتبط با این بنا
  1. موزه رویال اونتاریو