موزه شگفت انگیز در چین | موزه لیانگ

جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: در حال تکمیل
کاربری: دانشگاه
معمار: نا معلوم
مکان: سوهانک

موزه شگفت انگیز در چین | موزه لیانگ

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

موزه ی لیانگ

موزه لیانگ یک موزه شگفت انگیز در چین در جنوب شرقی پارک یان در محدوده جدید شهری قرار دارد که فضای عمومی شهری را به طبیعت متصل می کند. خطوط زیستی و کوه ها موسیقی ملودیکی در جنگل کوهستانی ایجاد می کنند. یک فضای باز ورود مردم از هر جهت را امکان پذیر می سازد. ترکیب فوق العاده ای از زمین در مورد فرهنگ مناظر صحبت می کند و یک زندگی شاعرانه شرقی ایجاد می کند.

کاربری: موزه

مکان: گوانگ‌ژو-چین

معمار: CROX   

سال: ۲۰۱۹

مساحت: 19000مترمربع

برای خواندن مطالب مربوط به معماری مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: معماری مدرن ایرانی


موزه لیانگ
موزه لیانگ

ابزار چینی …. یک سمبل فرهنگ لیانگ است. این ابزار رکن اصلی ساخت ویژگی های شهری بوده است. معمار سی ار لین مفهومی در پس زمینه این داستان ایجاد کرد و آن را از شکل تاریخی وارد شکل معماری کرد.موزه شگفت انگیز در چین


 

براساس کتاب لتر هان دیناستی: داستان یانگ چایی می نویسد، مردی چوب درختان را برای درست کردن شام می سوزاند. یانگ چایی از آنجا می گذشت و صدای شکستن چوب را از جنگل شنید. فورا متوجه شد که جنس آن چوب خوب است و آن را برای مرد توصیف کرد. چوب را از آتش بیرون کشید و با آن یک ابزار موسیقی ساخت. مردم از صدای زیبای آلت موسیقی در حیرت بودند. انتهای چوب سوخته بود پس آن را جیاوکین نامیدند.(موزه شگفت انگیز در چین)

برای خواندن مطالب مربوط به معماري مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: معماری پست مدرن ، معماران مدرن


موزه لیانگ
موزه لیانگ

معماری بخشی از طبیعت به نظر می رسد که فضاهای داخلی و خارجی را شامل می شود. فضایی که انسان، زمین و جهان را با هم مرتبط می سازد. این تیم رابطه بین موسیقی و طبیعت، برهمکنش انسان و معماری را مدنظر قرار دادند و یک دید شاعرانه از فرهنگ و زندگی ارائه دادند.(موزه شگفت انگیز در چین)

این موضوع کمک به ایجاد این بحث می کند که فضای اصلی و معماری شرقی چیست.

از دیدگاه شرقی، معماری جزئی از محیط طبیعی به نظر می رسد که فضاهای داخلی و خارجی را شامل می شود. فضایی که انسان، زمین و جهان را با هم مرتبط می سازد. این تیم رابطه بین موسیقی و طبیعت، برهمکنش انسان و معماری را مدنظر قرار دادند و یک دید شاعرانه از فرهنگ و زندگی ارائه دادند.


 

موزه لیانگ
موزه لیانگ

در آن سازه های معماری روی تپه ها ساخته می شوند. تپه ها به پایین موزه ها تبدیل می شوند. شکل طبیعی آن به فضاهای اطراف گسترش می یابد. احساس طبیعی بودن و خوش آیندی می کند. به این سبب مردم می توانند فضاهای معماری را نیز ملاقات کنند. محل ورود در جنوب غربی درست زیر ساختمان شناور موزه قرار دارد. این محل به عنوان ورودی اصلی موزه عمل کرده و ملاقات کنندگان را به حیاط مرکزی هدایت می کند. محوطه مرکزس آب و هوای مخصوص به خود را دارد. تیم فرض می کند که این محل به نقطه ملاقات معروفی تبدیل می شود. شب هنگام، نیکت های فرم آبشاری در بالای محوطه قرار می گیرند و به صورت یک پنجره باز برای پخش نور در آسمان عمل می کنند. جرقه های آن توجه عموم را به خود جلب می کند.(موزه شگفت انگیز در چین)

 

 

 

موزه:ARCHDAILY

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا