Museum of Liverpool
Museum of Liverpool

موزه لیورپول(Mouseum of Liverpool)

Museum of Liverpool
Museum of Liverpool
Museum of Liverpool
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

موزه لیورپول(Mouseum of Liverpool)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

موزه لیورپول(Mouseum of Liverpool)

کاربری: موزه

مکان: لیورپول، انگلستان

معماران: 3XN

مساحت: ۱۳۰۰۰۰ متر مربع

توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است. موزه جدید لیورپول که در تاریخ ۱۹ جولای افتتاح می‌شود، اهمیت خود را به عنوان یکی از بنادر بزرگ جهان و یا درباره تاثیر فرهنگی آن، مانند پدیده بیتلز، بازگو خواهد کرد. همچنین به عنوان یک نقطه ملاقات برای تاریخ، مردم لیورپول و بازدید کنندگان از سراسر جهان عمل خواهد کرد. بنابراین، به گفته کیم هرفورت نیلسن، این ساختار بسیار بیشتر از یک ساختمان یا یک موزه عمل می‌کند.

Museum of Liverpool
Museum of Liverpool

نتیجه فرآیند سختگیرانه

به عنوان بزرگترین موزه ملی که در بریتانیا در بیش از 100 سال ساخته شد و در یک میراث جهانی یونسکو در کنار مشهور معروف “سه گانه” لیورپول واقع شده است، معمار اصلی و مدیر خلاق در 3XN کیم هرفورت نیلسن کاملاً از بزرگی آگاهی داشت. هنگامی که نوبت به طراحی موزه جدید لیورپول رسید، این چالش وجود دارد.

این یکی از بزرگترین و معتبرترین پروژه‌ها در تاریخ 25 ساله 3XN است. طراحی موزه نتیجه یک روند بسیار سختگیرانه است، جایی که برای گوش دادن به ساکنان شهر، یادگیری تاریخ شهر و درک پتانسیل‌های مکان تاریخی که اکنون موزه در آن واقع شده است، بیشترین اولویت را داشت.

نتیجه یک ساختار رو به بالا پویا است که وارد یک گفتگوی محترمانه با ساختمان‌های بلند تاریخی لنگرگاه می‌شود. این تعامل فضای شهری مدرن و فعال را تسهیل می‌کند. این طرح یادآور کشتی‌های تجاری است که در یک زمان بر بندرگاه تسلط داشتند، در حالی که الگوی امدادرسانی در نمای خارجی، تفسیر جدیدی از جزئیات معماری تاریخی را در سه جذابیت مطرح می‌کند و از این رو به طور سمبلیک تاریخ را به موزه وارد می‌کند، در حالی که در عین حال به افراد کنجکاو اجازه می‌دهد که به درون موزه نگاه کنند.

Museum of Liverpool
Museum of Liverpool

موزه در امتداد رودخانه مریس در مرکز لیورپول قرار دارد و به عنوان یک مجله فعالیت خواهد کرد، از این لحاظ که از نظر جسمی تفرجگاه هاربور را با آلبرت داک، که امروزه شامل رستوران ها، موزه‌ها و بوتیک‌ها است، متصل می‌کند. مناطق اطراف موزه دارای صندلی‌هایی با چشم اندازی به آب است که به محیط شهری پویا اضافه می‌کند و به عنوان یک مکان ملاقات برای افراد محلی و بازدید کنندگان به طور یکسان ارائه می‌شود. این مضمون از طریق محوطه مرکزی موزه لیورپول منتقل می‌شود، با راه پله‌های سنگین مجسمه ای که به سمت گالری‌ها منتهی می‌شود و تعامل اجتماعی را ترغیب می‌کند. همه این کارکردها باعث می‌شود که کیم هرفورت نیلسن تصمیم بگیرد موزه را به عنوان ساختاری که لیورپول را متحد می‌کند توصیف کند.

این موزه شهر را در بسیاری از سطوح از لحاظ فیزیکی، اجتماعی و معماری به هم متصل می‌کند. ایده ایجاد موزه به عنوان پیوند در هر دو عبارت فیزیکی و نمادین از ابتدا مرکزی بوده است. من بسیار خوشحالم که می‌بینم این ایده آل در ساختار کامل انجام می‌شود.

Museum of Liverpool
Museum of Liverpool

یک اتفاق جدید برای لیورپول

دکتر دیوید فلمینگ، مدیر موزه ملی موزه‌های لیورپول، با طرح 3XN به وجد آمده است و مشتاقانه منتظر استقبال بازدیدکنندگان از موزه می‌باشد:

برای طراحی ساختمان، معماران دانمارکی 3XN را منصوب کردیم که به الزام ما پاسخ دادند ساختار بدست آمده افزودنی چشمگیر به منظره لیورپول است. من نمی توانم صبر کنم که درها را برای بازدید کنندگان باز کنم تا موزه جدید ما را به نمایش بگذارند و دیگران را ترغیب کنم تا اطلاعات بیشتری درباره این شهر خارق العاده کشف کنند.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا