Maknat Museum of Japan
Maknat Museum of Japan
Maknat Museum of Japan
Maknat Museum of Japan
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

موزه هنر ممکنات

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

موزه هنر ممکنات

موزه و نمایشگاه

هیروشیما، ژاپن

معماران: طراحی معماری ناف

مساحت: ۹۹.۵۵ متر مربع

سال: ۲۰۱۰

مصاحبه با طرح معماری و طراحی ناف

۱. چطور این پروژه رو بدست آوردی؟ مشتری کیست و از شما چه سؤال کرده است؟

نام مشتری آقای کانجی کاتو است که دارای یک کلینیک دندان‌پزشکی در شهر هیگاشی هیروشیما و نقاشی به سبک ژاپنی را به عنوان سرگرمی مطالعه می‌کند. معلم وی آقای كاکودو گامی، نقاش به سبک ژاپنی و رئیس افتخاری انجمن نقاشی سبک ژاپنی هیروشیما است که جوایز متعددی را دریافت کرده است. آقای کاتو در حال برنامه‌ریزی یک موزه کاکودا گوامی بود که امید داشت آثار آقای گوامی را به نمایش بگذارد. آقای کاتو پروژه من، فلت فرم، یک مجتمع تجاری را که چند سال پیش ساخته شده بود را  دیده  بود و و فکر می‌کرد که من کاندیدای بهینه برای معمار موزه هستم.

۱ b. آیا این یک موزه خصوصی است یا برای همه باز است؟ دقیقاً چه چیزی در داخل آن نشان داده می‌شود؟

این یک موزه و متعلق به اقای کاتو است، اما هر کس می‌تواند بیاید و ببیند. تمام آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه آثار آقای کاکودو گامی است که متعلق به خود هنرمند یا آقای کاتو است، بنابراین بسیاری از این آثار در موزه‌های عمومی به نمایش گذاشته نشده بودند.

Maknat Museum of Japan
Maknat Museum of Japan

۲ a. لطفا در مورد روند طراحی بگویید. چگونه به این شکل نهایی رسیدید؟

کار آقای GOAMI تصویر خیره‌کننده نورهای مختلف را به تصویر می‌کشد، در نتیجه من تصمیم گرفتم که ساختمانی را طراحی کنم که بر نور طبیعی تمرکز دارد. نور پخش شده نرم از نور بالا، نور مستقیم از نور بالا به داخل استوانه سفید برای چگالش نور بر روی دیوارها، نور ملایم از شکافهایی که روی دیوارهای منعکس شده روی قسمت بیرونی سبز وجود دارد، قطعاتی از چراغهای گرافیکی که در دیوارهای بتونی 432 صفحه شیشه ای ریخته می‌شوند. فضا پر از انواع مختلف چراغ است. به عنوان یک فضای نمایشگاه، نیازی به سازه‌هایی مانند ستون‌ها و تیرها اما تا حد امکان دیوار بزرگ وجود نداشت. عامل مهم این موزه ترکیب نور طبیعی و باد بود، بنابراین گوشه‌هایی با شکاف‌هایی به شکلی قطع شده اند که باعث اختلال در نمایشگاه نمی شوند. این ایده ساختمان را از نظر ساختاری شکننده نگه می‌داشت، بنابراین یک شکل منطقی را مطالعه کردیم، که از نظر ساختاری شبیه به یک ورق کاغذ، اریگامی و چندین مورد آنالیز ساختار سه‌بعدی با کامپیوتر بود.

۲ b. رابطه بین موزه سازی و محیط اطرافش چیست؟ این موزه چه نوع محله‌ای قرار دارد؟

این مکان در یک منطقه روستایی آرام  یافت شده است جایی که در شب کاملاً تاریک و بدون چراغ‌های خیابان تاریک شد. این ساختمان به هنگام تاریک شدن به طور خودکار روشن می‌شود و به آرامی نور اطراف را می‌تاباند. این یک نقطه عطف منطقه شد.

۳. رابطه بین شی روی صفحه نمایش (نقاشی سبک ژاپنی) و فضای معماری چیست؟

لطفاً به پاسخ ۲ a اشاره کنید.

۴. چه چیزی این موزه را متفاوت از یک موزه معمولی می‌سازد؟

من بر این نکته متمرکز شدم که بتوانم در فضای نمایشگاه تا آنجا که ممکن است از عوامل طبیعی استفاده کنم چراغ‌های مصنوعی در فضای نمایشگاه به حداقل می‌رسد. این آثار به طور اساسی با نور طبیعی که در طول سال تغییر می‌کند و تاثیر متفاوتی از آب و هوای روز و زمان سال دارد، دیده می‌شوند. فضای نمایشگاهی به عمد طراحی شده است تا نسبت به محیط طبیعی حساس باشد.

۵. به نظر شما بازدید کنندگان بعد از بازدید از ساختمان چه تصوراتی را به دست می‌آورند؟

من دوست دارم که بازدید کنندگان با تمام بدن خود، از طریق این ساختمان، فضایی از عظمت و لطافت ایجاد شده توسط نقاشی‌های آقای کاکودو گامی، که بر اساس روح شریف شرق در تغییر چهار فصل بی نظیر در ژاپن استوار است را احساس کنند.

Maknat Museum of Japan
Maknat Museum of Japan

منبع: archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا