موزه ژانگ ژیدونگ
موزه ژانگ ژیدونگ
موزه ژانگ ژیدونگ
موزه ژانگ ژیدونگ
موزه ژانگ ژیدونگ
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: 2018
کاربری: موزه
معمار: دنیل لیبسکیند
مکان: چین

موزه ژانگ ژیدونگ

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

موزه ژانگ ژیدونگ

کاربری: موزه

معمار: دنیل لیبسکیند

مکان:ووهان، چین

تاریخ: 2018

وضعیت: تکمیل شده

کارفرما: ووهان یایوان وانک

اندازه ساختمان: 7240 متر مربع (77930 فوت مربع)

طرح استودیو لیبسکیند که در محل کارخانه قدیمی فولاد ووهان واقع شده است، یک سازه کشتی مانند است که توسط دو سازه فولادی و شیشه‌ای در بالای میدان مجاور به اهتزاز در می‌آید. فرم سنگین پوشیده در صفحات فولادی هندسی، یادآور گذشته صنایع است. در داخل، بازدیدکنندگان از پلکان اصلی بالا می‌روند که به فضاهای نمایشگاه در بالای موزه متصل می‌شود و در آنجا به چهار زمینه در مورد دستاوردها و ایده‌های مربوط به زندگی ژانگ ژیدونگ تقسیم می‌شوند. همچنین این نمایشگاه شامل همکاری‌های متعدد با هنرمندان محلی است که از طریق تاسیسات و آثار هنری تعاملی زمینه‌های متفاوت را مورد بررسی قرار می‌دهند.

موزه ژانگ ژیدونگ
موزه ژانگ ژیدونگ

در طبقه دوم موزه یک تالار نیمه گرد وجود دارد که دارای پنجره‌های  گرد است و چشم انداز وسیعی به کارخانه‌های قدیمی فولاد در کنار آن دارد. یک دهلیز مرکزی، سه سطح ساختمان را به هم متصل می‌کند و نور طبیعی را به گالری‌های وارد می‌کند. در طبقه بالای گالری، فضا به برگزاری نمایشگاه‌های موقت اختصاص یافته است. در راس این ساختمان، یک پنجره مشبک در سازه به شما این امکان را می‌دهد که چشم اندازی به شهر ووهان داشته باشید.

مناطق محوطه سازی شده اطراف موزه بر روی خطوط و حلقه‌های تابان تاکید دارند. یکی از ویژگی‌های میدان مانند شهرهای اصلی چین الگوی گرد دریایی است که در سنگ فرش‌های ووهان حکاکی شده است. در مصالح سخت از ترکیب مواد سنگی محلی با آثار پسمانده سنگی و اجری که در طی تخریب منطقه کشف شده اند، استفاده شده است.

موزه ژانگ ژیدونگ به زندگی و نقش رهبر قرن نوزدهم اختصاص دارد که یک شخصیت برجسته و تاریخی بود که به مدرنیزه کردن ووهان از طریق انقلاب صنعتی کمک کرد. این موزه طراحی شد تا در حالی که به آینده چشم دارد، گذشته صنعتی شهر را به خاطر آورد.

این ساختمان در ماه مه ۲۰۱۸ تکمیل شد.

 طرح جسورانه ساختمان دقیقاً نشان‌دهنده نیرویی است که که با آن ووهان توانست خود را به عنوان تولید کننده اصلی فولاد و آهن در چین مستقر کند در حالی که به طور همزمان بر آینده امیدوار کننده این شهر تاکید می‌کند.
روزنامه معماری، ژوئیه 2013

منبع:libeskind.com

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا