موزه گوانگدونگ
موزه گوانگدونگ

موزه  گوانگدونگ (Guangdong Museum)

موزه گوانگدونگ
موزه گوانگدونگ
موزه گوانگدونگ
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

موزه  گوانگدونگ (Guangdong Museum)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

موزه  گوانگدونگ

کاربری: موزه

مکان: چین

معماران: معماران طراحی روکو

مساحت: ۴۱۰۰۰۰ متر مربع

سال: ۲۰۱۰

توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است. موزه گوانگدونگ یکی از چهار ساختمان مهم فرهنگی در مرکز مالی جدید شهر زاجیانگ سینچنگ در شهر گوانگ‌ژو است. شرکت معماران طراحی با مسئولیت محدود در ماه مه ۲۰۰۴ برنده یک رقابت بین‌المللی شد و متعاقباً به عنوان معمار طراحی این پروژه منصوب شد. این موزه پنج طبقه دارای مساحت تقریبی 67000 متر مربع است.

این موزه به عنوان یک شی هنری در یک مقیاس ماندگار، یک تمثیلی برای مصنوعات عتیقه چینی، از جمله یک جعبه لاک الکل، یک توپ عاج، یک کاسه یشم سبز یا یک مخزن برنز است که گنجینه‌های زمانه را جمع و انعکاس می‌دهد. موزه جدید نه تنها به منظور گنجاندن انواع زیادی از اشیاء جذاب طراحی شده است، بلکه به خودی خود به عنوان یک هدف ارزشمند از شیفتگی عظیم طراحی شده است که به بازدیدکنندگان یک سفر به یاد ماندنی و تجربیات سنتی محلی ارائه می‌دهد و نیز کمک به ترقی هویت فرهنگی این شهر کمک می‌کند.

موزه گوانگدونگ
موزه گوانگدونگ

چیدمان فضایی موزه، از کنده‌کاری روی عاج افسانه‌ای الهام می‌گیرد. هر یک از حکاکی‌ها از طریق جعبه برش خورده، لایه‌های مختلفی را نشان می‌دهد و درجات مختلفی از شفافیت را در داخل ساختمان نشان می‌دهدو الگوهای فضایی جالب را شکل می‌دهد و بازدیدکنندگان را از درون نمایشگاه‌های خود جذب می‌کند. پیچیدگی بخش‌های فضای داخلی همچنین رابطه پیچیده بین ارتباطات بصری و فیزیکی و جداسازی راهرو دهلیز، سالن‌های نمایشگاهی مجزا و مناطق سرویس پشتی را نشان می‌دهد. این چیدمان عمدی نه تنها وضوح و شفافیت مفهوم گنج – جعبه را تقویت می‌کند، بلکه انعطاف‌پذیری در برنامه‌ریزی و بهره‌برداری از تمام فضاهای نمایشگاه را نیز مجاز می‌داند. علاوه بر این، هر کدام از سالن‌های اصلی نمایشگاه دارای شاه‌نشین تصادفی با هندسه فضایی پویاهستند. موزه با پر شدن از نور طبیعی و به عنوان بخش بصری به بیرون، به بازدید کنندگان فضاهای استراحت مناسب و متعادل را ارائه می‌دهد.

موزه گوانگدونگ
موزه گوانگدونگ
موزه گوانگدونگ
موزه گوانگدونگ

رفتار کلی نمای اصلی بر پایه قیاس توپ عاج نیز استوار است. با استفاده از موادی مانند پانل‌های آلومینیومی، شیشه گذاخته شده و پانل‌های GRC، هر ارتفاع به طور منحصر به فرد با زوایای مختلف هندسی که در توده ساختمان قرار دارند، طراحی شده است. به منظور دستیابی به یک انتقال آرام میان موزه و چشم‌انداز مجاور، یک چشم انداز زیرین در زیر جعبه موزه بالا معرفی شده است، به صورت استعاره ای که نمادی از پارچه ابریشم را نشان می‌دهد و پرده ای از یک اثر هنری بسیار با ارزش را نشان می‌دهد.

منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا