موزه ی ملی ژاپن
موزه ی ملی ژاپن

موزه ی ملی هنر یک موزه مد نمادین در ژاپن

موزه ی ملی ژاپن
موزه ی ملی ژاپن
موزه ی ملی ژاپن
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: 2004
کاربری: موزه
معمار: نا معلوم
مکان: ژاپن

موزه ی ملی هنر یک موزه مد نمادین در ژاپن

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

موزه ی ملی هنر یک موزه مدرن متفاوت در ژاپن

موزه ی مدرن ملی هنر

معمار: سزار پلی

موقعیت: اوساکا-ژاپن

زمان ساخت: ۲۰۰۴


موزه ای نمادین در اوساکای ژاپن

در موزه ملی هنر صعود لوله های فولادی پوشش داده شده با تیتانیوم، شبیه به بالهای پروانه از لابی بلند می شوند تا به نمادی مجسمه وار در افق اوساکا تبدیل شوند.  این موزه مدرن واقع در مکانی نامنظم و بسیار تنگتر از درجه استاندارد، در منطقه ای بزرگ و هنری، همچون ترکیبی مجسمه گونه ساخته شده است که به عنوان نماد شهری مهمی بکار گرفته خواهد شد. به دلیل محدودیت هایی که توسط این سایت ایجاد شده است، ساختمان باید کاملاً زیر زمین ساخته شود.

با توجه به محدودیت ها، معماران نماد موزه ها، فولاد و شیشه سقف نورگیر را به عنوان تنها عناصر موجود در بالای زمین طراحی کردند.

برای خواندن مطالب مربوط به معماری مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: سبک معماری مدرن


موزه ی ملی ژاپن
موزه ی ملی ژاپن

فضای داخلی موزه مدرن ملی هنر

به نظر می رسد سقف از سطحی پلکانی بالا می رود، خمیده و شیب دار از مسیر سایت بالا می رود، تا به لابی ورودی شیشه ای منتهی می شود. لوله های استنلس استیل با روکش تیتانیوم که درهم تنیده شده، نه تنها از شیشه نورگیر سقفی یا لابی حفاظت می کنند بلکه آن را احاطه کرده، به آن نفوذ می کنند و آزادانه از بالای آن به ارتفاع 170 پا بلند می شوند تا یک نماد مجسمه گونه را ایجاد کنند. دو طبقه فضای گالری و طبقه سوم امکانات عمومی همه در یک ساختمان واقع شده است، مانند یک زیردریایی سه طبقه ساخته شده که در زیر سطح سیلاب رودخانه های اطراف قرار گرفته است. با توجه به لزوم ساخت یک موزه زیرزمینی ضد آب، بخش عمده ای از ساختمان در سه لایه با دیواری بتونی پوشیده شده که تقریباً ده پا ضخامت دارد. وزن خالص سازه در برابر خاک مرطوب مقاومت می کند، در حالی که با هزینه بسیار کم ساختمان را تا حد لزوم در برابر تغییرات دما و رطوبت مقاوم میکند. اگرچه فضای گالری کاملاً زیرزمینی است، چیدمان داخلی طوری است که نور طبیعی میتواند در تمام طبقات نمایشگاه انتشار یابد.


موزه ی ملی ژاپن
موزه ی ملی ژاپن

نورگیر لابی موزه مدرن ملی هنر

و نیز طراحی نورگیر سقفی یا لابی از استیل و شیشه، بطور مداوم و پیچیده باعث ایجاد بازی تغییر سایه ها در فضاهای عمومی ساختمان می شود. افتتاح این موزه با برپایی یک مجموعه دائمی و با نمایشگاه موقتی مارسل دوچمپ و هنر قرن بیستم، که بازدید آن از 3 نوامبر تا 19 دسامبر 2004 بود صورت گرفت.

 ساختمان موزه به نمایندگی از حکومت ملی، یک سایت بدقلق اما بسیار پر اهمیت را اشغال می کند. جزیره ناکانو که بین رودخانه های توسابری و دوجیما قرار دارد، در حال حاضر به عنوان دروازه جدید فرهنگی و تجاری رو به اوزاکا در حال توسعه است، اوزاکا همان شهر شلوغی است که از آن به عنوان شیکاگو ژاپن یاد شده است .

موزه علوم که به تازگی ساخته شده در مجاورت سایت قرار دارد و ساختمان اداری ناکانوشیما میتسویی نیز که توسط سزار پلی و همکارانش طراحی شده است در همان نزدیکی جای دارد. جابجایی موزه ملی هنر به این سایت از حومه اوزاکا اصل کلیدی این تلاشها برای الحاقات مجدد است.

موزه ی ملی ژاپن
موزه ی ملی ژاپن
علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا