نحوه استفاده از رنگ های تیره در طراحی داخلی منزل

در بیشتر قوانین دکوراسیون و طراحی داخلی معمولا گفته می شود دکوراسیون اتاق با رنگ های تیره غم انگیز و افسرده کننده است و رنگ های تیره سبب کوچک و فشرده شدن فضا می شوند اما لازم است بدانید زمانی که پالت های رنگی تیره به درستی اجرا شوند می توانند فضایی راحت، چشمگیر و پر از زندگی ایجاد کنند در اینجا هفت نکته ضروری برای نحوه استفاده از رنگ های تیره در دکوراسیون فضا وجود دارد :

استفاده از رنگ های تیره برای یکنواخت سازی یک اتاق

رنگ های تیره می توانند عناصر مختلفی را به هم مرتبط سازند و برای کسانی که طرفداران تزئینات عجیب و غریب هستند،  فضایی عالی ایجاد می کنند. دیوارها ، فریم پنجره ها و مبلمان، با رنگ تیره می توانند راهی برای متحد کردن عناصر متفاوت و ایجاد یک نگاه منسجم در کل فضا باشند.

استفاده از رنگ های تیره در هر ابعاد فضایی

با وجود اینکه بسیاری از مردم بر این باورند که رنگ های تیره برای اتاق های کوچک ایده ای مناسب نیستند اما این موضوع می تواند درست نباشد رنگ های تیره در هر فضایی می توانند چشمگیر باشند، در نتیجه دکوراسیون اتاق را  بیشتر جلوه گر می کنند معمولا رنگ های روشن و نورپردازی مناسب را برای بزرگتر شدن اتاق های کوچک توصیه می کنند اما اگر شما عاشق رنگ های تیره هستید، آنها را رد نکنید همینطور پالت های تیره نیز برای اتاق های بزرگ بسیار عالی هستند، زیرا آنها را گرم و احساس راحتی بیشتری ایجاد می کنند.

ایجاد کنتراست و تعادل

در  دکوراسیون اتاق های تیره که تاریک تر به نظر میرسند ، ایجاد کنتراست و احساس تعادل  و ترکیب متریال ها با  بافت های مختلف بسیار مهم است. بعضی از موارد باید در مقابل یک پس زمینه تیره قرار بگیرند، بنابراین از بعضی از رنگ های روشن و یا رنگی و از اشکال جالب استفاده کنید.

استفاده از پترن ها

استفاده از الگوها در دکوراسیون هر فضایی ایده بسیار خوبی برای افزایش کیفیت بصری می باشد اما در یک فضا با رنگ های تیره، خوب است که الگوهای به کار رفته به یک یا دو الگو محدود شوند  اتاق های تیره ذاتا دراماتیک هستند، بنابراین برای بیش از حد شلوغ نشدن فضا از بافت هایی از قبیل چوب، فلز و پارچه هایی مانند مخملی، کتان که عمق را به فضا می افزاید  استفاده کنید و از اضافه کردن الگوهای بیش از حد بپرهیزید اما از استفاده از یک عنصر جسورانه مانند یک فرش گورخری بر روی زمین نترسید به چشم خود اعتماد کنید و الگوهای لازم  برای یک فضای منحصر به فرد را فراموش نکنید.

جزئیات معماری را فراموش نکنید!

اتاق ها می توانند از جزئیات معماری  مانند قالب بندی دیوار، قالب بندی تاج و گچبری های تزئینی سقف به رنگ تیره بهره مند شوند . این جزئیات با ظرافت، عمق را به اتاق ها می افزایند در غیر اینصورت خسته کننده می شوند.

استفاده از انرژی رنگ های تیره

وقتی تصمیم به استفاده از رنگ های تیره دارید مطمئن شوید که از بعضی از ترفندهای پر انرژی استفاده می کنید برای بازسازی سقف و جزئیات معماری از براقیت استفاده کنید رنگ های تیره خود را جالب و تازه نگه دارید و با برخی از تم های منحصر به فرد مخلوط کنید.

انتخاب اتاق و رنگ و مکان مناسب

هر اتاقی می تواند از یک پالت رنگی تیره بهره مند شود، اما اگر شما مطمئن نیستید آن را در یک اتاق کوچک امتحان کنید  این کار شما را با طرح های جسورانه ای که می تواند در اتاق های کوچکتر خوب عمل کند آماده می کند کتابخانه ها، اتاق تلویزیون و حتی اتاق های ناهارخوری نیز می توانند ایده خوبی در این زمینه باشند.
مطمئن شوید به درستی از رنگ ها استفاده می کنید و فضای مناسبی را برای اینکار انتخاب می کنید  از زیاده روی بپرهیزید و  شجاعت و خلاقیت را فراموش نکنید. گاهی انتخاب یک دیوار از تمامی دیوارها انتخاب بهتری است و گاهی تیرگی کل اتاق دکوراسیون را متحول میسازد سبک و دیگر اجزای دکوراسیون اتاق را در نظر بگیرید و هوشمندانه اقدام نمایید.

تحریریه گروه معماری هورنو

منبع:www.arel.ir

علاقه مند به طراحی محتوای در رابطه با معماری و نویسندگی
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا