در گذشته رایج‌تر بود که دوچرخه به عنوان گزینه‌ای برای تفریح ​​و ورزش در شهرهای بزرگ  دیده شود.  اما در حال حاضر، در مواجهه با بحران آب و هوا، قیمت سوخت و موقعیت های مناسب‌تر برای دوچرخه‌سواران ، دوچرخه بیش از پیش کاربرد پیدا کرده و به یک گزینه حمل‌ونقل برای مردم تبدیل شده است. با این حال، می دانیم که پیدا کردن مکانی برای نگهداری آن در دکوراسیون فضاهای کوچک همیشه آسان نیست اگر با چنین مشکلی مواجه هستید با هورنو همراه باشید…

قفسه های دیواری

شاید رایج ترین راه حل این باشد که دیواری را که در خانه یا آپارتمان شما خالی است را اشغال کنید و دوچرخه را  به ان آویزان کنید. مدل های مختلفی از براکت ها یا قلاب ها در بازار موجود است، همچنین می توانیدایده ای خاص تر برای مکان خود ایجاد کنید. در این گزینه دوچرخه به صورت عمودی یا افقی بلند می شود و حتی می تواند به عنوان یک عنصر تزئینی در اتاق عمل کند. شایان ذکر است که دقت لازم را داشته باشید تا چرخ ها دیوارها را کثیف نکنند، بنابراین ضروری است که فاصله حساب شده یا امکان رنگ آمیزی دیوار با رنگ تیره تر یا پوشاندن آن با مواد دیگری وجود داشته باشد.

میله ها و قفسه ها

اگر این امکان را دارید که مبلمان خود را برای خانه به صورت سفارشی طراحی کنید، از طراحی قفسه ها می توان برای فکر کردن به فضاهایی برای نگهداری یا پشتیبانی از دوچرخه خود استفاده کرد،  گزینه دیگر سفارش میله های فلزی از کف تا سقف است که می توانند ارتفاعات مختلفی را برای آویزان کردن دوچرخه شما ارائه دهند.

دوچرخه روی سقف در دکوراسیون فضاهای کوچک

آویزان کردن دوچرخه می تواند جایگزین خوبی برای آزاد کردن فضای مفیدتر در خانه باشد. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که دو قلاب روی سقف قرار دهید تا آن را وارونه به چرخ ها آویزان کنید. در این مورد، لازم است بررسی شود که سقف  به اندازه کافی برای این منظور مقاوم است، نه فقط یک لایه گچ، تا وزن لازم را تحمل کند،  همچنین ارزیابی شود که آیا ارتفاع راحت برای بلند کردن دوچرخه و قرار دادن آن روی قلاب وجود دارد یا خیر. راه حل دیگری که به روشی ساده نیز قابل نصب است، سیستم قرقره یا جرثقیل است که امکان بلند کردن دوچرخه را بدون تلاش زیاد فراهم می کند. ساختار شبیه یک بند رخت آویزان است: شما از قرقره های ثابت و آزاد با قلاب آویزان از یک طناب  استفاده می کنید که از قلاب های ثابت روی دیوار عبور می کند.

فضاهای اشغالی

در نهایت، همیشه ارزش آن را دارد که به دنبال یک مکان خالی در خانه باشید، مانند گوشه بالکن، در این صورت لازم است مراقب آب و هوا باشید و اطمینان حاصل کنید که دوچرخه برای جلوگیری از مشکلات بعدی محافظت می شود  یا میتوانید از زیر پله ها استفاده کنید۱۱، که معمولا فضای سختی برای استفاده های معمول است.

تحریریه گروه معماری هورنو

منبع : decoboom.ir

علاقه مند به طراحی محتوای در رابطه با معماری و نویسندگی
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا