هتل مورفئوس(Morpheus Hotel)

جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: 2018
کاربری: هتل
معمار: زاها حدید
مکان: ماکائو -چین

هتل مورفئوس(Morpheus Hotel)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

هتل مورفئوس

مساحت: ۱۴۷۸۶۰.۰ متر مربع

محبوب‌ترین مقصد تفریحی آسیا، ماکائو از بیش از ۳۲ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۷ استقبال کرد و شمار بازدیدکنندگان هر سال افزایش می یابد. این هتل که در Cotai، ماکائو، شهر رویاها واقع‌شده، یک تفریحگاه مجتمع شامل کازینو، دو سینما، منطقه خرید، ۲۰ رستوران و چهار هتل می‌باشد.

طرح هتل مورفئوس

طرح هتل مورفئوس به واسطه اشکال سیال در درون سنت‌های غنی چینی، فضاهای عمومی دراماتیک و اتاق‌های مهمان‌های سخاوتمند را با مهندسی نوآوری و انسجام رسمی ترکیب می‌کند.

برای ایجاد یک پنجره شهری که فضای عمومی هتل را به شهر متصل می‌کند و اشکال مجسمه‌ای را ایجاد می‌کند که فضاهای عمومی هتل را تعریف می‌کنند، یک سری حفره‌های خالی از طریق مرکز آن برای ایجاد یک پنجره شهری حکاکی شده است.

در سطح زمین دارای جایگاه سه‌طبقه، سالن‌های پذیرایی، سوئیت و ویلاهای آسمان، سالن‌های قمار، ، رستوران‌ها، آبگرم و استخر پشت‌بام و همچنین مناطق دور از خانه و تجهیزات جانبی هستند.

برای خواندن مطالب مربوط به معماری مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: سبک معماری مدرن

این طرح، برنامه‌های پیچیده بسیاری در داخل یک پوشش یکپارچه و منسجم جمع می‌کند. معمار زاها حدید (ZHA) برای ساخت این هتل در سال ۲۰۱۲ آماده شد. در آن زمان، بنیان های حال حاضر به جای یک برج مسکونی که پیشرفت نکرده بودند قرار داشتند.

ZHA، مورفوس را به عنوان یک استفاده ساده از پایه‌های متروک موجود طراحی کرد، با استفاده از این اثر مستطیلی برای تعریف ساختمان ۴۰ طبقه از دو هسته‌های گردش عمودی داخلی که در سطوح سکو و سقف متصل هستند، جایی که امکانات رفاهی مهمانها‌ مورد نیاز است.

این فرآیند، یک بلوک یکپارچه ساخت که به بهترین شکل از پوشش توسعه آن استفاده می‌کند که به ارتفاع ۱۶۰ متر با کد برنامه‌ریزی محلی محدود شده است. سپس این بلوک با حفره‌های ایجاد شده حکاکی شده انجام شد.

نمودار اصلی طراحی هتل یک جفت برج‌ها متصل به سطح زمین و سقف است. دهلیز مرکزی بین این برج‌ها ارتفاع هتل را اداره می‌کند و توسط حفره‌های خارجی که نمای شمال و جنوب را به هم متصل می‌کند، عبور می‌کند. این حفره‌ها، پنجره شهری ایجاد می‌کنند که فضای داخلی هتل را با شهر مرتبط می‌سازد.

برای خواندن مطالب مربوط به معماري مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: معماری ایرانی مدرن ، اصول معماری مدرن

سه گرداب افقی خلا را از طریق ساختمان ایجاد می‌کنند و فضاهای عمومی داخلی دراماتیک هتل را تعریف می‌کنند، ایجاد سوئیت گوشه منحصر به فرد با نماهای دیدنی از هر دو دهلیز و شهر. این ترتیب تعداد اتاق‌های هتل را با دیدگاه‌های خارجی هماهنگ می‌کند و توزیع فضای برابر در هر دو طرف ساختمان را تضمین می‌کند.

در فاصله بین حفره‌های ایجاد شده که از دهلیز عبور می‌کنند، یک سری پل‌ها فضاهایی منحصر به فرد برای رستوران‌ها، میله‌ها و اتاق‌های مهمان‌های مشهور از جمله آلن روکاس و پیر هرم ایجاد می‌کنند.

در حالی که بین حفره‌های این ساختمان سفر می‌کنند، دوازده آسانسور شیشه‌ای دارای نمای قابل‌توجه از فضای داخلی و خارجی هتل هستند.

به عنوان یکی از هتل‌های بزرگ جهان، فضای داخلی هتل مورفئوس مستلزم سازگاری بالایی با سازگاری با بسیاری از الزامات متفاوت از امکانات رفاهی مهمان است. اسکلت ساختمان با ایجاد فضاهایی که با دیوارهای یا ستون‌های نگهدارنده بی وقفه هستند، فضای داخلی را بهینه می‌کند.

اولین اسکلت بلند مرتفع جهان ، الگوی غنی از اعضای ساختاری در سطوح پایین تر ، به سمت شبکه ای متراکم از اعضای سبک تر در قله خود به سمت بالا پیش می رود. جهان، الگوی غنی ان از اعضای سازه ای در سطوح پایین‌تر به سمت شبکه‌ای کم‌تر متراکم از اعضای روشن‌تر در راس خود بالا می‌رود.

مورفوس ۴۰ سال تحقیق ZHA در زمینه یکپارچه‌سازی داخلی و بیرونی، مدنی و خصوصی، جامد و خلا، دکارتی و اینیشتنی را به خود جلب می‌کند. فضا در درون سازه برای گره زدن برنامه‌های مختلف به هم بافته شده است و به طور مداوم ارتباطات ایجاد می‌کند.

وویانا موسکتولا ، مدیر پروژه ZHA توضیح می دهد ، مورفئوس آرایش مطلوب خود را با تمامیت ساختاری و فرم مجسمه سازی ترکیب می کند. این طراحی جذاب است زیرا هیچ اشاره ای به نوع شناسی های معماری سنتی نمی کند. ساختمان‌های ماکائو قبلا به سبک‌های معماری از سراسر جهان اشاره کرده‌اند. مورفوس از محیط منحصر به فرد خود و شرایط سایت به عنوان معماری جدیدی که صراحتا از این شهر ساخته شده است، تکامل‌یافته است.

Muscettola ادامه داد:  تخصص همه اعضای تیم مورفوس فرصت‌های جدیدی را برای معماری ایجاد کرده است.

 لاورنس هو، رئیس و مدیر عامل Melco Resorts می‌گوید: از همان ابتدا، ما دیدگاه ZHA را به اشتراک گذاشتیم و تصمیم گرفتیم تا مرزها را تحت فشار قرار دهیم. مورفوس سفر تخیل را پیشنهاد می‌کند. از ظاهر قوس دار گرفته تا فضاهای داخلی دراماتیک، آن چشم را دوست می‌دارد و حواس را به هیجان می‌آورد: یک شاهکار معاصر که نسل‌های زیادی از آن بهره‌مند خواهند شد.

منبع: ARCHDAIY

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
مستند های مرتبط با این بنا