Watermark WestQuay
Watermark WestQuay

واترمارک وست کوای(Watermark WestQuay)

Watermark WestQuay
Watermark WestQuay
Watermark WestQuay
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

واترمارک وست کوای(Watermark WestQuay)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

واترمارک وست کوای


مراکز تجاری

ساوت امپتون، بریتانیا

معماران: ACME

مساحت: ۲۳.۴۵ متر مربع

سال: ۲۰۱۷


توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است. فاز ۱ واترمارک وست کوای اولین بخش از توسعه مجدد بزرگ یک منطقه کلیدی در مرکز شهر ساوت امپتون است که توسط ACME طراحی شده است. این طرح جدید شامل یک سینمای چند بخشی، سالن بولینگ، ۲۴ رستوران و کافه و میدان عمومی جدید و میدانهای جدید‌ است.

واترمارک در مجاورت مرکز خرید وست کوای قرار دارد و پیشرفت را به سمت دریا ترسیم می‌کند. یک جعبه طناب دار درشت، پیچیده شده در پوست پروژه‌های لوله‌های نقره ای خمیده در میدان جدید، که نشان دهنده توسعه از سطح شهر به عنوان قطب فعالیت است.

طرح جامع وست کوای به نقش تاریخی ساوتهمپتون به عنوان اصلی ترین مسیر برای کشتی‌های دریایی و تجارت می‌پردازد. در طول قرن بیستم، خط ساحلی از جمعیت محلی فاصله گرفته است و به تدریج از دیوارهای شهر قرون وسطایی که از لحاظ تاریخی آبشار مشخص شده اند، فاصله گرفته و بخشی از آن به مجموعه ای از تأسیسات بندری و ساختمانهای صنعتی مانند پیرلی سابق تبدیل شده است.


Watermark WestQuay
Watermark WestQuay

فاز ۱ و ۲ وست کوای به عنوان اولین گام‌ها در طرحی برای برقراری مجدد شهر به دریا طراحی شده اند و تاریخ دریایی باستانی ساوت امپتون را در بر می‌گیرند. تصویر کلی طرح جامع اطمینان حاصل خواهد کرد که توسعه جدید تغییرات سطح را که در حال حاضر محل را از مرکز شهر جدا می‌کند، حفظ خواهد کرد، در حالی که حفظ دیدگاه‌های مورد حمایت از طریق تقسیم این طرح به پروژه‌های متمایز شمالی و جنوبی را حفظ خواهد کرد.

مناطقی که به تازگی ایجاد شده اند ۲۴ ساعت در روز باز هستند و اطمینان حاصل می‌کنند که این طرح به طور کامل در تاروپود مرکز شهر ادغام شده است.

این مرکز در حوالی یک شهر جدید عمومی واقع شده است، که در کنار دیوارهای شهر و مجموعه مراحل پائین آمدن از پایین تفرجگاه پایین قرار دارد و یک سالن طبیعی ایجاد می‌کند که می‌تواند طیف وسیعی از رویدادها را برگزار کند. این فضای انعطاف پذیر با رستوران‌هایی که روی میدان باز می‌شوند، به صحنه فعالیت پر جنب و جوش در طول ماه‌های تابستان تبدیل می‌شود.


Watermark WestQuay
Watermark WestQuay

ویژگی آب یک نقطه کانونی را ایجاد می‌کند و جت‌های چشمه ای را با استخر آینه ای ترکیب می‌کند که همانطور که جزر و مد در هنگام تشکیل این لبه آبها انجام می‌دهند، جریان می‌یابد و در حالی که روشنایی یکپارچه فضای را در طول شب و شب زنده می‌کند. در طول زمستان، این فضا برای میزبانی یخچال و فریزر، بازارهای کریسمس و سایر فعالیتها طراحی شده است تا اطمینان حاصل شود که این فعالیت در طول سال زنده می‌ماند.

پیشروی جنوب از میدان در امتداد دیوار دیوارهای شهر گردشگاه غربی است. این بخش اولین بخش از یک جاده عابر پیاده است که در نهایت به همه مسیر ساحل می‌رسد، در حالی که فازه‌ای آینده طرح جامع توسعه داده خواهند شد. پرتوی شکاری کاشته شده باعث ایجاد فضایی از فضا می‌شود که به مردم اجازه جمع‌آوری و استراحت در کنار کاشت رنگارنگ را می‌دهد که از انواع گسترده‌ای از گونه‌های بومی تشکیل شده اند.

بارگیری در امتداد شهرک دیواری به کار رفته است که از یک پس زمینه بافت غنی از این طرح در شب استفاده می‌کند، در حالی که تمام نورپردازی به عرصه عمومی از خود ساختمان و درختان تأمین می‌شود، اطمینان حاصل می‌کند که این پلازا بدون درهم و برهمی است و توجه دیوارهای باستانی را به خود جلب می‌کند.


Watermark WestQuay
Watermark WestQuay

منبع: archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا