WERK12
WERK12
WERK12
WERK12
WERK12
WERK12
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

ورک12(WERK12)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

ورک12

مکان: آلمان-مونیخ

سال: 2019

بودجه: 16،000،000 یورو

مساحت: 7700 متر مربع

کارفرما: شرکت OTEC و شرکت KG

کاربری: دفاتر ، بازارچه ، فرهنگی ، بار-رستوران ، سلامتی

موضوع: معماری ، تحولات

MVRDV تکمیل و افتتاح ورک12 را جشن گرفت. با تشکیل هسته ورکسویرتل- در منطقه میت، طرح احیای شهری در محل صنعتی سابق، با 7،700 متر مربع وسعت در نزدیکی ایستگاه شرقی مونیخ واقع شده و با نمای هنری جسورانه و رسایش دارای عبارت های کلامی پنج متری است که در کمیک های آلمانی یافت میشود.

WERK12
WERK12

طراحی ورک12 ترکیبی از یک فرم ساده، مصالح قابل اطمینان و نماهای شفاف است. کاربران می توانند به چند روش در اطراف ساختمان دور بزنند: مرکزیت سیرکولاسیون بیرونی طراحی در ضلع شمال شرقی ساختمان توسط تراس هایی به عرض 3.25 متر که هر طبقه ساختمان را احاطه کرده است، تکمیل می شود. این اجزا به وسیله پله های بیرونی به اطراف ساختمان متصل می شوند تا بتوانند این فضاهای باز و بسیار را به یکدیگر متصل كنند (اشاره ای از روی تفریح به یكی از معروف ترین پروژه های اولیه MVRDV ، غرفه هلندی در نمایشگاه 2000 در هانوفر). این مسیر عمومی تا رسیدن به ساختمان ، تمایز بین فضای داخلی و خارجی را محو می کند و فضاهای داخلی را در تعامل با بالکن های خارجی قرار می دهد. بعلاوه این فضاها با همان متریال پیاده روهای سطح زمین به پایان می رسند تا بر موقعیت آنها به عنوان بخشی از فضای عمومی ساختمان تأکید شود.

WERK12
WERK12

از آنجا که هزینه های ساخت و ساز در هند کم است و آسانسورها نیز نسبتاً گران هستند، منابع اقتصادی که معمولاً در طراحی مسکونی به کار می روند قابل برگشت هستند؛ بنابراین کاهش تعداد هسته های بالابر در ترکیب با راهروها در این حالت از نظر اقتصادی بسیار مطلوب تر از داشتن برجهای زیادی بودند که هر کدام دارای هسته جداگانه و راهروهای کمتری بودند. در نتیجه این محاسبه، طراحی MVRDV دارای 9 جناح مسکن از طبقه 17 تا 30 است که حدود 4 هسته سیرکولاسیون مرتب شده اند.

این نما توسط یک اثر هنری شهری جان بخشی شده که به طور هم زمان با هنرمندان محلی کریستین انگلمان و بیت انگل ساخته شده است، شامل حروف جسورانه و عبارات معمولی است که از عبارات رایج در نسخه آلمانی طنزهای دونالد داک گرفته شده است. این حروف بزرگ 5 متری، و ماهیت ارتباط گیری طبیعی شان با مخاطب توسط عبارات انتخاب شده، ادای احترام به فرهنگ نقاشی های دیواری و استفاده گسترده از علائم موجود در سایت قدیمی است. در شب ، با توجه به استراتژی روشنایی آن، ظاهر ساختمان تغییر می کند. اشکال هندسی ساده و مواد قابل اطمینان به تدریج به یک نورپردازی پر جنب و جوش تبدیل می شوند. شریک موسس MVRDV جیکوب ون ریز می گوید: ” ورکسویرتل- در منطقه میت قبلاً دستخوش تغییرات جالبی شده است ، از یک کارخانه سیب زمینی به یک منطقه تفریحی افسانه ای تبدیل شده است.” وی گفت: “با طراحیمان، می خواستیم به آن تاریخ احترام بگذاریم و جشن بگیریم، ضمن اینکه این طراحی پایه و اساس دیگری را برای شعبه بعدی ایجاد کرد. ورک12 از طرفی زیبا و است، اما از سوی دیگر خودش را زیاد جدی نمی گیرد – نمی ترسد بگوید “PUH” به رهگذران! “

WERK12
WERK12

پنج طبقه ساختمان توسط رستوران ها و کافه ها در طبقه همکف، دفاتر نوآوری های تجاری آئودی در طبقه بالا و یک سالن ورزشی سه طبقه فی مابین، اشغال شده است که از سه طبقه ورزشی یک طبقه به استخر اختصاص یافته. دیوارهای شیشه ای از کف تا سقف ورک12، همراه با مکان آن در نزدیکی ایستگاه قطار، سطح فوقانی را با نمای خیره کننده به سمت مرکز مونیخ، که توسط حروف در تراس های ساختمان در نقاط مختلف سوراخ شده است – بسیاری از آنها هنگام خواندن معکوس معنای جدیدی به خود می گیرند.

WERK12
WERK12

نکته اصلی در انعطاف پذیری فضاها بود. سقف های فوق العاده ساختمان – با فاصله 5.5 متر بین هر طبقه – امکان اضافه کردن فضای نیم اشکوب یا دیگر تغییرات سطح را توسط کاربران آینده فراهم می کند. بکار گیری سیرکلاسیون در فضای خارجی ساختمان به این معنی است که می توان فضای داخلی را به راحتی تنظیم کرد و در عین حال با استفاده از پله های مورب نیز ثبات ساختاری را ایجاد نمود.

منبع: mvrdv.nl

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا