ویلای دولونای (Dolunay Villa)

جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: 2019
کاربری: مسکونی
معمار: فاستر+ شرکا
مکان: ترکیه

ویلای دولونای (Dolunay Villa)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

ویلای دولونای


مساحت: 1668 مترمربع

برای خواندن مطالب مربوط به معماری مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: معماری مدرن پل


شرح متن توسط معماران تهیه شده است. ویلای دولونای در ساحل دریای اژه در استان جنوب غربی موقلا در ترکیه قرار گرفته است که به دقت و با اولویت دادن به چشم انداز دریا در میان ناهمواری های طبیعی واقع شده است. از شمال و از طریق یک جاده منحنی شکل که برای رسیدن به ویلا از شهر خارج می شود، به این سایت دسترسی وجود دارد. در طراحی از فرم های طبیعی سایت برای ساخت یک ساختمان با ارتفاع کم که از نزدیک یک سازه با یک طبقه به نظر می رسد استفاده شده است.


ویلای دولونای-نورمن فاستر


ویلای دولونای در میان یک باغ زیبای مدیترانه ای با گیاهان خوشبو از قبیل آویشن، سنبل همراه با انبوهی از گیاهان فصلی و درختان بالغ زیتون قرار دارد که تجربه ای از حواس چندگانه در اختیار ما قرار می دهد. ورودی اصلی شما را مستقیما به قلب ویلا می برد با بخش خصوصی خانوادگی در قسمت شرقی که به گونه ای جهت گیری شده است که پاسخگوی شکل سایت باشد و فضاهای عمومی نشیمن و غذاخوری در قسمت غربی با مناظر استثنایی طلوع آفتاب برفراز دریای اژه.


ویلای دولونای-نورمن فاستر


حرکت در داخل ویلای دولونای از “تاریکی به سمت روشنایی و فضای باز” است درجه های مختلفی از فضاهای خصوصی را منعکس می کند و این طراحی با دیوارهای بزرگ شیشه ای در طول نما که به صورت کشویی کاملا باز می شوند که یک جریان غیرقابل مسدود سازی بین فضاهای داخلی و خارجی ایجاد می کنند، به دنبال محو کردن مرزهای بین فضاهای داخلی و خارجی است.


ویلای دولونای-نورمن فاستر


ویلای دولونای دارای یک سقف سازه ای موج دار چوبی دست ساز است که مقارن با شرکت بلومر لهمان سوئیس طراحی شده است. سازه پیش سازه و با دقت مهندسی شده دارای کربن کمتری نسبت به یک سقف معمولی بتنی دارد. تیر های سازه ای صلب چوبی (از چوب بلوط) بر روی ستون های فلزی قرار دارند که یک تیر طره ای 5/7 متری که سایه بانی برای فضای خارجی و در ادامه سایه ای خنک در حیاط ایجاد می کنند را تحمل می کنند. پلکان قرار گرفته در مرکز که دو طبقه را به هم متصل می کند از سنگ آهک صلب پرتقالی ساخته شده است و با کابل پیش تنیده که بدون هیچ تکیه گاه قابل رویت دیگری از داخل سنگ های عبور می کند پشتیبانی شده است. با حفظ خلوص پلکان و ایجاد احساس روشنایی، نرده ها با لوله های شیشه ای نازک با دستگیره های چوبی که در محل قالب ریزی و شکل داده شده اند، ساخته شده اند.

برای خواندن مطالب مربوط به معماري مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: معماری مدرن داخلی ، معماری مدرن در اروپا


ویلای دولونای-نورمن فاستر


هر المان به گونه ای طراحی شده است که پاسخ گوی نیازهای خاص مشتری باشد که منعکس کننده سطح بالایی از استادکاری در طراحی است (از درهای چوبی صلب کنده کاری شده با دست تا کاشی ها و حوضچه های سرامیکی سفارشی در حمام). یک عمارت کوچک رو به طلوع آفتاب در نزدیکی ساحل وجود دارد که دارای دیوارهایی با سنگ های طبیعی، درختستان های زیتون، میزهای چوبی و سقف هایی از بامبو است.

رنگ بندی مصالح طبیعی داخلی شامل سنگ، چوب و برنز بوده و دارای تن های مختلفی از قهوه ای و توسی گرم در سطوح بیرون زده چوبی و پلاژهای ماسه ای سایت است که از محیط های اطراف ویلا الهام گرفته شده است. انتخاب نازک کاری هایی از جنس چوب بلوط و پرداخت کاری های چرمی احساسی از راحتی و ظرافت در ساحل فراهم می آورد.



منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا