ویلا توگندهات
ویلا توگندهات
ویلا توگندهات
ویلا توگندهات
ویلا توگندهات
ویلا توگندهات
ویلا توگندهات
ویلا توگندهات
ویلا توگندهات
ویلا توگندهات
ویلا توگندهات
ویلا توگندهات
نمای ویلا توگندهات
پلان ویلا توگندهات
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: 1930
کاربری: خانه
معمار: میس وان در روه
مکان: برنو، جمهوری چک

ویلا توگندهات

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

ویلا توگندهات توسط تازه‌ عروس و داماد ثروتمند گرت و فریتز توگندهات، یک زوج یهودی پولدار از شرکت‌های تولیدی نساجی در برنو سفارش داده شد. این زوج با میس وان در روه در برلین در سال ۱۹۲۷ ملاقات کردند و تحت‌تاثیر طرح او برای خانه ژلندورف ادوارد فاچز قرار گرفتند. به عنوان طرفداران خانه‌های بزرگ با اشکال ساده، طرح میس برای ذائقه توگندهات بی‌نقص بود، با این حال، او تنها معمار مورد علاقه برای خانه آنها نبود. آن‌ها در اصل با معمار امروزی برنو، آرنوست ویسنر روبرو شدند، اما بعد از بازدید از پروژه‌های مختلف توسط هر معمار، توگندهات در نهایت میس را انتخاب کردند. برای خواندن مطالب مربوط به معماری معاصر ایران لینک روبرو را کلیک کنید: معماری معاصر ایران بعد از انقلاب

ویلا توگندهات
ویلا توگندهات

معرفی ویلا توگندهات

میس در سپتامبر ۱۹۲۸ از این مکان دیدن کرد و در در دسامبر همان سال طرح‌هایی را تولید کرد. او در آستانه سال نو طرح خود را با خانواده توگندهات به اشتراک گذاشت و با چند تغییر کوچک، طرح‌های جدیدی تهیه کرد. میس، مفهوم کارکردپذیری جدید خود را در چارچوب آهن به کار برد و با استفاده از ديوار حمال فضاهای باز و روشنتری را فراهم کرد. این ویلا از سه طبقه تشکیل شده است (از جمله زیر زمین) و دارای طرح‌های مختلف است  که هر کدام به طور متفاوت با محل شیب‌دار در ارتباط هستند.

نمای جنوب شرقی و نمای باغ به طور کامل از کف به سقف شیشه کاری شده بود. ویلای توگندهات خانه‌ای نسبتاً بزرگ بود، با دو اتاق‌خواب بچه و اقامتگاه پرستار که در جلوی خانه دارای یک حمام مشترک بود، در حالی که تخت‌خواب و حمام اصلی در پشت خانه بود و به تراس متصل بود. ساختمان‌ و اتاق سرایدار نیز در این طرح گنجانده شده بودند.

ویلا توگندهات

Villa Tugendhat

خانه

برنو، جمهوری چک

معماران: میس وان در روه

سال: ۱۹۳۰

ویلا توگندهات
ویلا توگندهات

مصالح به کار رفته در ویلا  

ویلا توگندهات با توجه به مصالح، با در نظر گرفتن مواد گران‌قیمت، روش‌های غیر عادی ساخت‌وساز و تکنولوژی‌های فوق‌العاده جدید گرمایش و سرمایش برای آن زمان فوق‌العاده هزینه‌بر بود. این خانه برای اقامت خصوصی بسیار پیشرفته بود و در حالی که هزینه کلی هرگز مشخص نشد، تخمین‌ها در جایی نزدیک به پنج میلیون کرون چک براورد شد. در سال ۱۹۳۰، این مبلغ می‌توانست حداقل ۳۰ خانه کوچک خانوادگی را بسازد. برنو در دهه ۱۹۲۰ مرکز معماری مدرن برای چکسلواکی بود و ویلای توگندهات در بهترین دوره آوانگارد در زمان خود تنها با تحسین میانه‌رو روبرو شد. بسیاری از نخبگان جناح چپ در دنیای هنر، خانه جدید را به دلیل طراحی داخلی و اثاثیه آن افراطی می‌دانستند. برای خواندن مطالب مربوط به معماري معاصر ایران لینک روبرو را کلیک کنید: معماری معاصر ایران بانی مسعود ، کتاب معماری معاصر

ویلا توگندهات
ویلا توگندهات

میس تمام اسباب و وسایل خانه را طراحی کرد و هر یک از آن‌ها را به دقت انتخاب کرد. اگر چه هیچ هنری روی دیوارها یا تزیینات خانه وجود نداشت، اما به خاطر مادیت غنی عقیق و چوب‌های نادر جنگل استوایی که در سراسر خانه مورد استفاده قرار می‌گرفت، هرگز به صورت عریان یا ساده جلوه نمی‌کرد. ویلا توگندهات توسط پیمانکاران ساختمانی در برنو ساخته شد، اما چارچوب آهنی توسط پیمانکاران برلین ساخته شد. در آن زمان ساخت چارچوب فولادی برای خانه‌ها غیر معمول بود، اما استفاده از آن مزایای زیادی داشت که میس بسیار از آن استفاده کرده بود و از قبل در غرفه بارسلونا در دیوارهای بزرگ یک نقشه آزاد که می‌تواند از هر طبقه به طبقه دیگر متفاوت باشد، دیوارهای بزرگ لعابکاری شده که اتاق‌ها را به باغ وصل می‌کند از آنها استفاده شده بود.

نمای ویلا توگندهات
نمای ویلا توگندهات
پلان ویلا توگندهات
پلان ویلا توگندهات
علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
مستند های مرتبط با این بنا