Villa Roche
Villa Roche
Villa Roche
Villa Roche
Villa Roche
Villa Roche
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

ویلا روشه (Villa Roche)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

ویلا روشه


کاربری: خانه

مکان: پاریس، فرانسه

معماران: لو کوربوزیه


 ویلا روشه که ۱۹۲۵ – ۱۹۲۵ به عنوان محل اقامت رائول روشه، بانکدار سوئیسی طراحی شد، به عنوان فضایی برای مجموعه آثار هنری آوانگارد ساخته شده است و مجموعه‌ای محض از حجم فضایی است که برنامه‌های دوگانه منزل و گالری را به نمایش می‌گذارد.

گردش در ویلا روشه نقش مهمی در پیوند این دو برنامه به یک نقش ایفا می‌کند به عنوان تجربه فضایی تصور می‌شود و شامل یک مسیر خاص و دقیق است که ساکنین را هدایت می‌کند و از کار هنری به عنوان یک برنامه سفر از طریق تاریخ استفاده می‌کند.


Villa Roche
Villa Roche

با شروع هنر کوبیستی و به پایان رساندن آن با اصالت، گردش در برابر پیانو منتهی به یک توالی از فضاهای کاملاً روشن می‌شود که به طور مشهود برای تجربی بودن طراحی شده اند و از یک نقطه ثابت دیده می‌شوند. دقیقاً سوراخ‌های دیوار، پله‌ها، رمپ‌ها و بالکن ها، فضا را به دو لایه بعدی تقسیم می‌کنند  مانند لایه‌های نفوذ ناپذیر که با روشنایی خیره‌کننده و در عین حال ظریف و محجوب به تعادل ویلا نفوذ می‌کنند.


Villa Roche
Villa Roche

سلسله مراتب آن موضوعی است که از بازدید کوربوزیه به آکروپولیس الهام گرفته شده است. هر اتاق دارای یک هدف خاص – اتاق خواب، آشپزخانه، حمام – در خارج از منطقه واقع شده است که به عنوان یک هشتی مرکزی ساخته شده است و نور را در سراسر ویلا و اتاق پخش می‌کند.

از طریق سری راهروها در ویلا روشه، به ساکن یک تجربه شخصی از فضا داده می‌شود. حجم برجسته فضایی به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته می‌شود که تفرجگاه می‌تواند همه را در یکجا تجربه کند، با این حال این مسیر فرد در سراسر است ویلا همان چیزی است که درک وی از این اقامتگاه را تعیین می‌کند.


Villa Roche
Villa Roche

ویلای روشه روش رنگ رنگارنگ را با استفاده از رنگ پلی کروماتیک، از خاکستری تیره تا آبی روشن، در مقایسه با نمای سفید کاملاً سفید، به کار می‌برد.

رویکرد ویژه لو کوربوزیه به طراحی ویلا روشه مدل زیبایی از معماری فرانسه را به خود اختصاص داد و یک نمایش از رویکرد طراحی اصولی اش را به کامل‌ترین شکل انجام داد. کوربوزیه این روش را زیبایی، پر جنب و جوش توصیف می‌کند، اما نیاز به یک سلسله‌مراتب کلاسیک برای نظم بخشیدن به آن دارد.


منبع:ARCHDAILY

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا