ویلا مدرن وراندا
ویلا مدرن وراندا

ویلا مدرن وراندا | همراه پلان و مقطع

ویلا مدرن وراندا
ویلا مدرن وراندا
ویلا مدرن وراندا
ویلا مدرن وراندا
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

ویلا مدرن وراندا | همراه پلان و مقطع

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

خانه وراندا


خانه ها، فضای داخلی خانه ها

مکان: احمد آباد، هند

معماران، معماران VPA

مساحت: 8500 فوت مربع

سال: 2018


شرح متن توسط معماران تهیه شده است. این خانه معاصر نمونه کاملی از زبان معماری است که در منطقه از آن پیروی می شود؛ تمیز، صاف و مینیمالیست. یک ویلای مدرن با دال های طره ای RCC و نماهای شیشه ای. این خانه دارای تعادلی بین فضای داخلی و خارجی است چراکه سازه ساخته شده مشابه با فضای محوطه است. نقشه معماری L شکل ناشی از مسیر و جهت عبور خورشید است. نقشه L شکل به گونه ای است که اکثر فضاها رو به شمال باز هستند که بهترین حالت در آب و هوای هندوستان است.


ویلا مدرن وراندا
ویلا مدرن وراندا

این خانه در مجموع برای 9 نفر (3 زوج و سه بچه) طراحی شده است و در یک منطقه با مساحت 8400 فوت مربع قرار دارد. سفارش صاحب خانه به این صورت است که اندازه اتاق خواب ها باید برای تمام 6 اتاق خواب یکسان باشد. دیگر درخواست این بوده است که اتاق نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه یک فضای واحد باشند تا اعضای خانواده کمی زمان در کنار هم سپری کنند. همزمان با اینکه وارد خانه می شوید می توانید گستردگی فضای اطراف را مشاهده کنید. ورودی از یک جهت شما را به پارکینگ و فضایی وسیع دارای چمن و فواره آب کنار در ورودی راهنمایی می کند. کاربر در هنگام ورود به خانه چشم اندازی تازه و شاداب را تجربه خواهد کرد.


ویلا مدرن وراندا
ویلا مدرن وراندا

هم زیستی مفهومی است که طرح های منطقه براساس آن می باشند به ویژه اگر که مسئول طراحی محوطه و همچنین نقشه معماری باشند. آن ها اعتقاد دارند که با هم زیستی آن ها زیبایی یکدیگر را تقویت می کنند. اتاق نقاشی در میان چمن های ترو تازه محوطه از سه طرف و یک فواره در دیگر سمت قرار دارد. نمای شیشه ای این منطقه ویژه حتی اگر فرد در داخل خانه باشد احساس می کند که در بخشی از محوطه قرار دارد.

یک فضا با ارتفاع دو برابری دقیقا در میانه خانه حجم خانه را از لحاظ عمودی گسترش می دهد. این فضا با ارتفاع دو برابر فضای نشیمن است. فضای نشیمن از یک طرف رو به محوطه و از طرف دیگر رو به بالکن و باغچه است که این فضا را فضایی فوق العاده برای بحث و گفتگو می سازد. بالکن رو به یک عرشه و فضایی برای نشستن است. نور شیشه های تزئینی از ارتفاع های مختلف همین فضا با ارتفاع دو برابری اهمیت این فضای مرکزی را بالا می برد. نقاشی دیوارها یکنواختی چوب را در اتاق های طبقه اول از بین می برد.


ویلا مدرن وراندا
ویلا مدرن وراندا

همانطور که در طول اتاق نشیمن راه می روید، در یک سمت آشپزخانه و غذاخوری و در سمت دیگر اتاق خواب ها را می بینید. هر دو این فضاها دارای نمای محوطه و یک باغچه در نمای آشپزخانه هستند. باغچه سمت آشپزخانه به اتاق خدمت کاران منتهی می شود که در انتهایی ترین نقطه نقشه قرار دارد. فضای داخلی این خانه فضاهای معماری را نیز تکمیل می کند. موضوع مورد تاکید درهم آمیختن فضاها با طبیعت است که این امکان را ایجاد می کند که کاربلر دائما در حال ارتباط با محیط بوده و هوای تازه تنفس کند. شما نیاز نخواهید داشت که برای مشاهده فضاهای خاص به خارج از خانه بروید چراکه خود آن دارای انواع مختلفی از فضاها است که مناسب حالات مختلف روحی می باشند. رنگ و اسباب و اثاثیه این خانه با طراوت هستند که طراوت طبیعت و سرزندگی مالک را به خود گرفته اند. طراحی فضای داخلی بسیار محرمانه است که این مسئولیت را برعهده مالک می گذارد که مشخصات فضای شخصی خود را تعیین کند.


این خانه دارای بهترین تعادل بین فضای داخلی و خارجی است چراکه سازه ساخته شده دارای شباهت زیادی با محیط اطراف است. هم زیستی مفهوم اساسی است که طراحی ما برپایه آن است به ویژه اگر که ما مسئول طراحی محوطه و همچنین طرح های معماری نیز باشیم. ما باور داریم که در حالت هم زیستی این دو بر زیبایی هم می افزایند. اتاق نقاشی در میان چمن زارهای تروتازه قرار داشته و از سه طرف رو به محوطه و از یک طرف رو به فواره آبی است. نمای شیشه ای این منطقه ویژه باعث می شود که حتی اگر فرد داخل خانه باشد احساس کند که در بخشی از محوطه قرار دارد.


ویلا مدرن وراندا
ویلا مدرن وراندا

منبع:Archdaily.com

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا