Villa Courbe
Villa Courbe
Villa Courbe
Villa Courbe
Villa Courbe
Villa Courbe
Villa Courbe
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

ویلا کورب(Villa Courbe )

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

مقالات

ویلا کورب(Villa Courbe )

خانه ها ، فضای داخلی خانه

سوئیس

معماران: SAOTA

مساحت: 3827.0 متر مربع

سال: 2018

درست همانطور که محیط کوهستانی ویلا کورب در گذر زمان توسط نیروهای بسیار شکل گرفته است ، این ویلا نیز اقامتگاهی است که توسط دستان بسیاری – از جمله خورشید و توپوگرافی برای شرح مقررات منطقه بندی محلی بطور شهودی و متمایز شکل گرفته است. وقتی از درون آب نگاه می‌کنید، این خانه گویی در یک طرف با پشته های چوبی قرار دارد که به آرامی از دریاچه بیرون می رود و در عین حال با حومه سنتی ای که اطراف آن را احاطه کرده است، بسیار متفاوت است. نیاز به پاسخگویی به توپوگرافی که پیش از این بیان شد، این طرح را به تقابل با خانه های همسایه که تنها پس از تشکیل یخچالهای طبیعی و انجماد کار خود را آغاز می‌کنند، سوق می دهد.

Villa Courbe
Villa Courbe

با ورود به ساختمان از سمت خیابان ، این طرح در تعامل با شیب دریاچه در یک سری از “برشهای” با پهنای کامل که دور سایت گوه شکل گرفته است. اولین مورد از آنها یک قاشق چوبی سه طبقه است که یک فضای گالری را در خود جای داده و آستانه ای را برای قسمت های خصوصی تر خانه ایجاد می کند. با توجه به نیاز اساسی این شرح ، میهمانان می توانند به طور عمودی به فضای هنری زیرزمین با روباز بپردازند که به یک منطقه سرگرمی باز می شود. اتاق های اصلی که از لحاظ کارکردی در نزدیکی دریاچه قرار دارند ، از هم جدا شده اند ، یک طبقه ناهار خوری ، آشپزخانه و اتاق های خانوادگی در زیر طبقه فوقانی برای استراحت هستند در حالی که اتاق نشیمن دو طبقه ای به طرف دریاچه ای است که پناهگاهی در برابر باد سرد شمالی ایجاد می کند.

Villa Courbe
Villa Courbe

ورودی در سطح میانی زیر سایبان معلق است که قسمتهای بیشتری از برش ها را به دو بال قسمت می کند و با انجام این کار ، منظره ای از دریاچه به کوههای فراتر می رود. در میان این بالها ، یک سقف کاشته شده حجاری ، یک قطعه مشخص در افق دور کوهستانی آلپ را تکرار می کند و به نسخه های موجود در طرح منطقه بندی محلی پاسخ می دهند. به همان اندازه قله های تیز و تپه های نرم که منظره های موجود از نقشه را نشان می دهد ، نور خورشید ، آن کالای گرانبها در مدار 46درجه است ، که راهنمایی دیگر است که فضاها را شکل می دهد و فرم ها را حجاری می کند. این سایت به جهت گیری شمال غربی آن پاسخ می دهد و تمام تلاش برای تولید نور جنوبی در خانه انجام شده است. حکاکی طرح به “برش” های موازی ، دو ارتفاع جنوبی را در معرض نمایش می گذارد. اولین مورد از اینها – در ورودی – تا حد زیادی با روکش روی بسته شده است تا بتواند حریم شخصی را فراهم کند ، اما پنجره‌های سطح بالا دارای شکاف نوری هنری در اعماق گالری زیرزمین هستند.

Villa Courbe
Villa Courbe

شکاف بین برشها یک حیاط جنوبی بزرگ و خصوصی در مرکز طرح ایجاد می کند و این به نوبه خود دارای نورپردازی خوبی است که به زیرزمین می رود. سقف با چراغهای قرار داده شده استراتژیک سوراخ می شود، در حالی که تأثیر خورشید تابستان توسط یک صفحه سایه زنی آلومینیومی برش خورده با لیزر تنظیم می‌شود که منحنی های سقف و طرح را دنبال می کند و دیتامی برای لعاب و تصفیه پنجره فراهم می کند. از استخر نیز به عنوان نوعی جعبه نور با دیوار شیشه ای استفاده می شود که نور را به زیرزمین می فرستد. نتیجه یک سری از فضاهای درخشان است که با انواع مختلفی از نور مشخص می شود – از نورپردازی نرم و هنردوستانه که از پایین به گالری زیرزمین می تابد تا نور روز که سخاوتمندانه فضای اصلی زندگی را می پوشاند.

Villa Courbe
Villa Courbe

مصالح برای جوابگویی به این فضاهای آفتابی انتخاب شدند. قسمت بیرونی که قلع اندود شده، ورودی را مات و قوی جلوه می‌دهد. در حالی که در داخل مقداری روشنایی نفوذ کرده، فضاهای زیرزمین با دیوارها و سقفهای سفید را آراسته می‌کند. در فضاهای اصلی زندگی، سقفهای غنی چوبی با دیوارهای سنگی طبیعی ترکیب می‌شوند تا گرما و بافت را به فضا اضافه کنند. سنگ مرمر سیاه با رگه های سفید و سنگ آهک با خطوط افقی لایه دار، پژواک قله های پوشیده از برف و صخره های رسوبی ، در حالی که درب جلو و دروازه ها در چرخ های ساعت با اتصال مس اندود باز می‌شوند. بتن نیز به روش های مختلفی استفاده می شود – از پانل های تخته ای سنگین در تالار ورودی، تا منحنی یکپارچه استخر کابانا، تا دیواره های پرده مانند استخر زیرزمین و اسپا که با استفاده از سیستم قالب کشسانی اختصاصی قالب ریزی می شوند. شیشه کاری سه گانه (بعضی از آن ها خمیده) ، گرمایش آب خورشیدی ، پمپ های گرمایی زمینی و یک سقف کشت شده با عایق بندی شده ، بصورت ساده با یکدیگر ترکیب می شوند تا عملکرد خانه را به سطح متناسب با محیط آن افزایش دهند.

Villa Courbe
Villa Courbe

طراحی توسط SAOTA و اجرا توسط یک تیم اختصاصی از جمله معماران کاسلرSRA-  و مرل به عنوان مسئول بایگانی انجام شده است، طراح داخلی تیری لمایر ، تی آنجنری، مهندسین عمران ، ای جی سی چارد انجنیرز کانسلز SA بعنوان مهندسین HACV ، مهندسین نما BIFF SA و محوطه سازی توسط مارتین پیسیج انجام شد. این خانه هم با منظره دیدنی ساحل دریاچه ترکیب می شود و هم با وجود این ساحل و دستان زیادی که آن را ساخته‌اند پایدار است.

Villa Courbe
Villa Courbe

منبع: ARCHDAILY

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا