پارک مرکزی بینوی
پارک مرکزی بینوی
پارک مرکزی بینوی
پارک مرکزی بینوی
پارک مرکزی بینوی
پارک مرکزی بینوی
پارک مرکزی بینوی
پارک مرکزی بینوی
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

پارک مرکزی بینوی

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

پارک مرکزی بینوی

ساختمان‌ها و دفتر و مراکز تجاری

گوانجو، چین

معماران: بینوی

مساحت: ۱۱۰۰۰۰۰ متر مربع

سال: ۲۰۱۶

توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است. بنوی هیجان زده است که اعلام می‌کند ساخت و ساز در پارک مرکزی، گوانگژو به پایان رسیده است و توسعه خرده فروشی پارک‌های شهری در حال حاضر کاملاً در قلب منطقه تجاری مرکزی شهر افتتاح شده است.

پارک مرکزی بینوی
پارک مرکزی بینوی

بینوی به عنوان برنامه ریز ارشد، معمار و طراح داخلی ماموریت یافت و پروژه را با همکاری با رونالد لو و شرکا تحویل داد.

 این بنا در قلب منطقه جدید تجاری مرکزی گوانگژو، یک گونه‌شناسی جدید را به شهر دلتا دلتای رودخانه پرل معرفی کرده است، استادیوم خرده‌فروشی که بطور منحصر به فرد باعث رشد پایین و پایین خرده‌فروشی در یک پارک چند سطحی می‌شود. این توسعه در امتداد یکی از بزرگراه‌های اصلی شهر، یک افزودن قانع‌کننده به به منظره شهر گوانگژو است و استراتژی‌های طراحی خرده‌فروشی، ترانزیت محور و عمومی را با هم ترکیب می‌کند.

پارک مرکزی بینوی
پارک مرکزی بینوی

طراحی شهری

چشم‌انداز پارک مرکزی، که در محل یک میدان سابق توسعه یافته بود، قرار بود از نظر اجتماعی و فضایی به شهر و همچنین از نظر اقتصادی کمک کند. پارک مرکزی که در امتداد محور محور سبز قرار دارد، نقطه مرکزی این ابتکار را شکل داده و پارک مرکزی  جدیدی را در امتداد خیابان اصلی خیابان تیانهه ایجاد می‌کند که شهر را در بر می‌گیرد.

پارک مرکزی بینوی
پارک مرکزی بینوی

نتیجه یک توسعه خرده‌فروشی 110000 متر مربع است که در اطراف یک محیط پارک باز طراحی شده است. شکل‌گیری قلب توسعه، چشم‌انداز، با سطوح مختلف و اشکال سبز آن، مکانی برای معاشرت، استراحت و استراحت ایجاد کرده است، مکانی برای نفس کشیدن  در مرکز شهر فراهم می‌سازد.

پارک مرکزی بینوی
پارک مرکزی بینوی

باغها، پیاده روها و دیوارهای نشیمن، فضای سبز كوچك را ایجاد می‌كنند كه نه تنها با خود توسعه بلكه با منظره اطراف آن ادغام می‌شود. در نهایت، طراحی محیط آرامش بخش و دوباره متعادل را به منطقه تیانهه ارائه می‌دهد.

معماری نمادین پارک یک ساختمان با ارتفاع پایین است که ۲۴ متر ارتفاع دارد و دو سطح بالای زمین و سه سطح زیر زمین قرار دارد. این طرح که کم‌تر از ساختمان‌های اطراف بود، خواهان یک بیانیه بصری چشمگیر و قدرتمند بود، که به ریتم محور مرکزی شهر افزوده می‌شد.

پارک مرکزی بینوی
پارک مرکزی بینوی

این معماری با ترسیم نمادی برای صلح، هارمونی و ثروت در فرهنگ چینی، این معماری “ماهی دوتایی” را به شکل ساختار سقف یکپارچه فولادی ذکر می‌کند. این دو ساختمان در اطراف باغهای مرکزی منحنی هستند و در یک انتها به یک پل عابر پیاده متصل می‌شوند. سایبان‌های یکپارچه سقف توسط ستون‌های درخت مانند در زیر پشتیبانی می‌شوند که مجموعه ای از باغ‌ها را در خود جای می‌دهند که عنصر چشم انداز را تا داخل ساختمان گسترش می‌دهد.

خط مورب پویا

تیم طراحی داخلی بنوی همچنین هندسه معماری را با فرم‌های یارو مایع سقف و کارگاه بی وقفه در امتداد لبه‌های خالی معرفی کرده است. دهلیزهای بزرگ سفر خرده فروشی را سوراخ می‌کنند و نور را به کمان‌ها می‌کشانند.

 یک پالت رنگی خنثی از سنگ سفید و بازسازی شده، زمینه ای طبیعی را برای بازار ایجاد می‌کند، که مستاجرین و کالاهای آنها را به حداکثر می‌رساند.

پارک مرکزی بینوی
پارک مرکزی بینوی

ترانزیت توسعه محور

به عنوان یک طرح توسعه محور حقیقی (tod)، طرح 110000 متر مربعی همچنین یک تبادل حمل و نقل عمومی جدید برای گوانگ‌ژو ایجاد می‌کند. پارک مرکزی که در بالا و پایین به هم متصل است، از طریق سیستم مترو و شبکه مترو چین در دسترس خواهد بود و با سربار به پیشرفت‌های مجاور آن منطقه مرتبط است. طراحی، توسعه را قادر می‌سازد تا به عنوان یک فضای جمعی چند بعدی با قابلیت دسترسی مناسب در بالا و پایین در سطح زمین عمل کند.

پارک مرکزی به پورتفولیو رو به رشد بنوی در منطقه هیجان انگیز دلتای رود مروارید اضافه می‌كند و اولین بار TOD كامل TOD در گوانگژو است. بنوی پیش از این با سان سان کای با توسعه دهنده پیشرو در املاک هنگ کنگ در چندین طرح همکاری کرده است که شامل مرکز بازرگانی بین المللی شانگهای (ICC)، مرکز مالی بین المللی شانگهای (IFC) و APM در هنگ کنگ است.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا