Apple Dubai Mall
Apple Dubai Mall

پاساژ اپل دبی (Apple Dubai Mall)

Apple Dubai Mall
Apple Dubai Mall
Apple Dubai Mall
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

پاساژ اپل دبی (Apple Dubai Mall)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

پاساژ اپل دبی

تجاری

مکان:امارات

شروع: 2015

اتمام: 2017

مساحت 2،538m²

ظرفیت 174 بازدید کننده

کارفرما: شرکت اپل

معمار: نورمن فاستر

معمار همکار WSP خاورمیانه

مهندس سازه فاستر و همکاران ، WSP

نقشه بردار : ایکام

مهندس محیط زیست: فاستر و همکاران ، WSP

طراح منظر: HED

اپل دبی مال ایده سنتی فراخواندن به درون مجموعه را برای خرده فروشی های مرکز خرید تجدید کرده  بطوریکه تجربه‌ های بیرونی تر و جذابتر دیدنی های زندگی شهری را معرفی می کند. طراحی این پاساژ پاسخی بسیار ابتکاری به فرهنگ و آب و هوای امارات است و در عین حال آرزوی پیشگام اپل برای ایجاد فضاهای مدنی الهام بخش را به همگان نشان می دهد.

Apple Dubai Mall
Apple Dubai Mall

پاساژ اپل دبی واقع در دبی مال – یکی از پر بازدیدترین مراکز شهری جهان ، که از سال 2014 بیش از 80 میلیون بازدید کننده را به خود جلب کرده است- مهمترین موقعیت شهر در کنار نماد برج خلیفه و مشرف به مشهور دبی است. چشمه ها در دو طبقه تکمیل شده ، تئاتر فواره ها را با یک تراس عمیق 186 فوت (56.6 متر) و 18 فوت (5.5 متر) عمیق – یرای اولین بار برای هر فروشگاه اپل – با چشم اندازی بی نظیر از محیط تماشایی و صفحه نمایش باورنکردنی رقص را نمایش می دهند.

Apple Dubai Mall
Apple Dubai Mall

طراحی اپل دبی مال یک جشن خورشید است و از نور روز فراوان استفاده می کند تا فضای خاصی را در درون خود ایجاد کند. تفسیر مجدد مشربیه سنتی عربی ، خلاقانه ، “بالهای خورشیدی” به آرامی در طول روز تراس خارجی را سایه می گذارد و در طول شب با شکوه باز می شود تا “بهترین صندلی در خانه” را با یک منظره نفس گیر از تفرجگاه کنار دریا و چشمه ها باز کند. “مسیرهای خورشیدی” با الهام از یک شاهین که بالهای خود را گسترش می دهد ، به خودی خود یک تجربه تئاتری است – یک چشم انداز یکپارچه از هنر و مهندسی جنبشی. این بالها برای الهام بخشیدن از لذت ، ترکیبی ظریف از فرم و عملکرد با دقت طراحی شده اند.

به طور کامل از فیبر کربن سبک ساخته شده ، هر بال دارای لایه های مختلفی از لوله ها است که یک شبکه متراکم تشکیل می دهد. پس از بررسی عمیق زاویه های خورشید ، میله ها در غلظت بالاتر توزیع شده اند که در آن تابش خورشید شدیدترین سال است. الگوی منحصر به فرد این امکان را برای افرادی که در هر دو سطح فروشگاه قرار دارند ، فراهم آورده است و نور خورشید از طریق بالها سایه هایی بهم تابیده در اعماق فضای داخلی ایجاد می کند. تراس سایه دار جدید دارای نه درخت قابل توجه در داخل مزارع بزرگ است که دارای صندلی های بازدید کننده برای نشستن ، استراحت و لذت بردن از منظره است. برای اطمینان از اینکه درختان حتی تابش آفتاب را دریافت می کنند ، کارگران بصورت مکانیکی چرخش می کنند.

Apple Dubai Mall
Apple Dubai Mall

افزودن کروکی

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا