پاور پوینت روستای قلعه هاشم خان


اهالی این روستا علت نامگذاری روستا را به احترام آیت الله شیخ هاشم قزوینی که یکی از اساتید برجسته آیت الله خامنه ای بوده اند،نام گذاری کرده اند.   


تاریخچه پیدایش روستا به گفته اهالی روستا حدودا به 170سال پیش بر میگردد و هسته اولیه آن اطراف حسینیه که قدیمی ترین بنای موجود در روستا نیز میباشد شکل گرفته است.


یک سری از زمینهای روستا که در اطراف جاده قرار داشتند قیمتشان بالا رفت ومالکین زمینها را فروختند وبه شهر مهاجرت کردند و هم اکنون بیشتر اهالی روستا از اقشار فقیر و کم بضاعت روستا هستند.تامین مایحتاج غذایی اهالی روستا درون روستا صورت می گیرد وبرای تهیه پوشاک و… بیشتر اهالی روستا به شهر میروند.

عده بیشتر اهالی روستا کشاورز هستند که در زمینهای اطراف روستا کار میکنند و عده ای به مشاغل خدماتی در روستا مشغولند و بعضی نیز در شهر قزوین مشغول به کارند که بیشترشان به نانوایی می پردازند.


به علت کمبود آب کشاورزی بیشتر محصولات به صورت دیمی است  مثل گندم جو نخود وعدس وبعضی از محصولات مثل انگور و بادام وگردو جزء محصولات باغی به شمار می آیند .

میزان کاشت نسبت به برداشت کم است وهکتاری 12 تومان است .واحد شمارش وزن در روستا کیلوگرم است .

آب کشاورزی از طریق چشمه و دو استخر به نام کشنین تامین میشود که با کمبود آب کشاورزی مواجه اند. در روستا فقط 5 تراکتور وجود دارد وکمباین ندارند.



دانلود فایل رایگان

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا