پاور پوینت روستای کوه گیر سفلی


معرفی روستای کوهگیر سفلی

روستای کوهگیرسفلی یکی از روستاهای دهستان کوهگیر و در واقع مرکز دهستان می باشد. این روستا در بخش طارم سفلی واقع شده است. از نظر موقعیت جغرافیایی در 49 درجه و 31 دقیقه طول شرقی و 36 درجه و 34 دقیقه عرض شمالی قرار گرفته است.

این روستا که در مسیر ارتباطی قزوین – لوشان واقع گردیده است، از سمت شرق و غرب توسط کوههای مرتفع محصور شده است و کشیدگی شمالی – جنوبی پیدا کرده است. این روستا از شمال به استان گیلان٬ از شرق به روستای قمشک جعفر آباد٬ از غرب به کوهستانهای اطراف و از جنوب به روستای کوهگیرعلیا محدود شده است.

لازم به ذکر است که نظام تصمیم گیر در این روستا شورا و دهداری می باشند.


حوزه نفوذ و نقاط نافذ

از آنجا که روستای کوهگیر سفلی مرکز دهستان نیارک در بخش طارم سفلی می باشد، حوزه نفوذ آن شامل روستاهایی چون کوهگیر علیا، شالان زمین، حسن خانی، ملاعلی، زرین خانی و دیگر روستاهای دهستان می شود.نقاط نافذ بر این روستا عبارتند از شهرهای لوشان و کوهین.


نظام تاریخی شکل تحولات روستا

اولین خانه ها هم زمان با  ساخت مسجد و دراطراف آن شکل گرفتند. پس از آن، خانه سازی به صورت شعاعی حول مسجد ادامه یافت. در سال ١٣٦٩، زلزله رودبار و منجیل خسارات زیادی به این روستا وارد آورد وبناهای زیادی را تخریب کرد که بقایای آن همچنان باقی است. در باز سازی روستا، ساخت و ساز مجدد به علت سهولت در ارتباطات و توپوگرافی زمین، بیشتر به سمت جاده کشیده شد.


پوشش گیاهی

بخش عمده این روستا را اراضی بایربه خود اختصاص داده است. در بعضی از قسمت ها پوشش گیاهی به صورت درختچه و بوته های پراکنده به چشم می خورد که برای چرای دام ها مناسب است. بخش کمی از اراضی روستا نیز شامل زمین های کشاورزی و باغات میوه و درختان زیتون می شود.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا