PIXEL
PIXEL
PIXEL
PIXEL
PIXEL
PIXEL
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

پیکسل (PIXEL)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

پیکسل

معمار: mvrdv

کشور: امارات متحده عربی

شهر: ابوظبی

سال: 2020

سطح: 76000 متر مربع

کاربری: اداری ،  بازارچه، مسکونی ، رفاهی

موضوع: معماری ، مسکن

پیکسل، یک کاربری چند منظوره 85000 متر مربعی در ابوظبی است که دارای 525 آپارتمان، فروشگاه، اداره و امکانات رفاهی است که گرداگرد میدان سرزنده عمومی واقع شده است. این طرح سبکی از زندگی مبتنی بر زندگی در فضای باز و روحیه اجتماعی را فراهم می کند – یک رویکرد نوآورانه در امارات.

 پیکسل اولین پروژه در دست ساخت میکرز دیستریکت است ، تولید جدیدی در جزیره ریم ابوظبی است که توسط  IMKANبه عنوان قلب جدید ابوظبی برپاداشته می شود و یک همنظیر خلاق را برای قطب فرهنگی شهر در نزدیکی جزیره سعدیات  فراهم می کند. با سرمایه گذاری بر این روح نوآوری و بین المللی میکرز دیستریکت، پیکسل تجسم پیشرفتی است که با عدول از گونه شناسی رایج در برج‌های منفرد امارات متحده عربی، پذیرای فضای خارج از منزل و ایجاد حسی اجتماعی است.

 

این توسعه شامل هفت برج فشرده با بلندی متوسط و با ارتفاعهای مختلف برای تاثیر بیشتر نماها و سایه پردازی است که به کناره های سایت سوق داده می شوند تا در این بین یک میدان مرکزی ایجاد کنند.  نمای بیرونی این برج ها ساده است، که با یک الگوی سه بعدی گرافیکی غنی شدهاند، اما این نما های میدان مرکزی هستند که واقعاً به زندگی پویایی می بخشند؛ در نزدیکی پایه هر برج، این نماها به شکلی از بالکن ها و پنجره های خلیج “شکسته می شوند”، که برای درگیر شدن با میدان پر جنب و جوش زیرین و استقبال از یک سبک زندگی در فضای باز در طول ماه های سرد سال مناسب است.  این بالکن‌ها به وسیله  سرامیک  از ابعادشان کاسته می شود، که با اشاره به میراث صید مروارید ابوظبی، دست کاری نهایی را مرواریدی شکل درآورده اند.

این صفحه ها همچنین تعدادی غرفه را در راستای موضع گروه معماری MVRDV  که در پلاک مرکزی قرار گرفته است، تزئین می کنند تا سایه بیشتری میسر کنند.

PIXEL
PIXEL

شریک بنیانگذار MVRDV  جکوب ون ریز می گوید: ” حدود هشت ماه از سال آب و هوای ابوظبی بسیار دلپذیر است، اما بیشتر منازل آنجا طوری طراحی نشده اند که مردم را به صرف وقت در خارج از خانه ترغیب کنند. ما با طراحی پیکسل می خواهیم نشان دهیم که ارتباط با بیرون از منزل نه تنها در این شهر امکان پذیر است بلکه سودمند نیز خواهد بود.” «ارزش های میکرز دیستریک یعنی خلاقیت، یادگیری و اشتراک گذاری، همه در اصل در مورد مردم است.  بنابراین طراحی ما فضاهای بیرونی را با محوطه عابر پیاده و بالکن های پیکسل ایجاد می کند تا حسی از روح جمعی را تشویق کند و این جو اجتماعی و خلاق را امکان پذیر می نماید.

PIXEL
PIXEL

پیکسل شامل 525 آپارتمان در اندازه های مختلف است، از استودیوها گرفته تا منازل بزرگ سه خوابه.  این آپارتمان ها به شکلی ترتیب داده شده اند که باعث تنوع شوند، به جای مدل معمول در دیگر آپارتمانها که گرانترین واحدها در بالاترین سطح قرار دارند، واحدهای گران تر و فضاهای مقرون به صرفه را با هم مخلوط می کند.  این کار به وسیله توسعه میدان مرکزی برای عابران پیاده امکان پذیر است، که با داشتن فضای پر تحرک، مزایایی را برای زندگی در سطح پایین تر ایجاد می کند.  تمام واحدهای آپارتمانی از فضای داخلی کاملاً مجهز بهره مند می شوند و طراحی داخلی آن نیز توسط MVRDV هدایت می شود.

همچنین شکل پیکسلی این طرح سبب می شود برجها در سطوح پایین تر گسترده تر شوند و برای اسکان دفاتر توسعه کاملا مناسب باشند – که با چیدمان های انعطاف پذیر خود اجازه می دهند فضاهایی به اندازه 50 متر مربع، مناسب برای استارت آپها – و همچنین مغازه ها، کافه ها و رستوران ها، درمانگاه داشته باشد  و طیف گسترده ای از امکانات شامل استخر، سالن بدنسازی، فضاهای عمومی و سالن بازی کودکان.  همچنین این میدان مرکزی بخشی از این “شریان” را که فضای عمومی پیوسته ای برای عابران پیاده است، توسط شرکت املاک سازان که پیکسل را به ساحل مجاور متصل می کند، تشکیل میدهد.

منبع: mvrdv.ln

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا