چقدر زمان می برد که به یک معمار حرفه ای تبدیل شویم؟

معمولا پیش از اینکه تصمیم یک فرد در انتخاب رشته کاری معماری به طور جدی و تخصصی چندین سوال ذهن او را مشغول می کند: در کدام آموزشگاه باید تحصیل کنم؟ تحصلیلات خود را در خارج از کشور ادامه دهم یا به یک مدرسه محلی بسنده کنم؟ آیا تحصیل در برترین دانشگاه های بین المللی پول و سرمایه من را بر باد می دهد؟ چقدر زمان می برد تا من بتوانم ساختار مد نظر خود را بسازم؟ در پایان روز رسیدن به معماری بسیار ساده است: نیم دهه تحصیلات معماری و برخی فعالیت های دیگر.
تحصیلات خارج از کشور یا در کشور خودتان در یک هدف خلاصه می شوند که در وحله اول به پذیرفتن شما به عنوان یک فرد معماری در کشور محل تولد شما بستگی دارد. در این مطلب مشاهده خواهید کرد که معمولا کسب مهارت ها و مدارک مد نظر معماری در کشورهای مختلف چقدر زمان می برد. اینکه شما باید چه کارهای انجام دهید (به غیر از حضور در مدرسه و تحصیلات) تا گواهی شما را به عنوان یک معمار نگاه کنند.
سیاحت به دست آوردن مدارک معماری در اکثر کشورها کم و بیش یکسان است. اینکه ژاپن، انگلستان یا سریلانکا را به عنوان مقاصد تحصیلی خود انتخاب می کنید فرقی نمی کند. روند تحصیلات در این کشورها به این گونه است: 5 سال تحصیل در مدرسه معماری، بین 1 تا 3 سال کارآموزی. در نهایت معمارن باید آزمون مربوط به معماران را بگذرانند تا گواهینامه رسمی خود را دریافت کنند.

کسب مجوز معماری در انگلستان و آمریکا بسیار مهیج است. کار کردن تحت عنوان معمار در انگلستان شامل تحصیل در مدرسه های شناخته شده معماری می باشد که بین سه تا 4 سال به طول می انجامد و حدود یک سال هم تجربه کاری در کنار تحصیل هم جز دوران هر مدرسه محسوب می شود. سپس دانشجویان باید مدرک کارشناسی ارشد خود (M.Arch) را کسب نمایند که 1.5 تا 2 سال به طول می انجامد و پس از آن 1 سال کار اضافی را شامل می شود. فقط و فقط گذراندن این دوارن است که دانش آموزان را مجاز به شرکت در آزمون RIBA پایه 3 می کند و پس از گذراندن این دوران، فرد به یک معمار رسمی با حق ثبت پروژه ها تبدیل می شود.

با این حال برخی کشورها یک سیستم متفاوت را اتخاذ می کنند. به عنوان مثال کسب عنوان معماری در سوئیس کنترل نشده است. به عبارت دیگر شما می توانید مدت ها قبل از اخذ مدرک رسمی خود، تحت عنوان معمار برای یک شرکت معماری کار کنید. این موضوع تحت الشعاع این واقعیت است که کشور مذکور، مجوز دقیقی را برای آن کسب و کار صادر نمی کند. دانش آموزان می توانند در زمینه معماری فعالیت کنند تا زمانی که مهارت های آماده سازی مناسب را کسب نموده و در مورد قوانین زیرساخت های کشور سوئیس آموزش ببینند. با این حال عضویت در درانجمن معمارن و مهندسان سوئیس به درجه های مربوطه همچون (SIA) نیاز دارد که همین مورد نیازمند 5 سال تحصیل می باشد.
کشورهایی مانند ایرلند، فرانسه یا آلمان امتحان رسمی برای صدور مجوز به عنوان یک معمار وجود ندارد. در آلمان عنوان معماری به صورت قانونی محدود به کسانی است که در تالار معمارن ایالتی ثبت شده اند. برای اینکه در آلمان به عنوان یک ایالتی ثبت شوید، می بایست 4 سال در یک مدرسه معماری تحصیل کنید، و سپس تحصیلات دیپلمه عالیه را با گذراندن یک دوره یک ساله زیر نظر یک معماری ثبت شده بگذرانید. در فرانسه (بر خلاف جدول اینفوگرافی بالا که توسط انجمن مدارس معماری انضباطی منتشر شده) معماران باید یک دوره سه ساله به همراه یک دوره دو ساله دیپلم را کسب کنند و سپس یک دوره یک ساله تمرین حرفه ای را بگذرانند.
معماران در هند می توانند جایگاه خود را در شوارای معماران هند بدست بیاورند. در هند باید 5 سال مطالعات معماری را بگذرانید که شامل یک دوره یک ساله کارآموزی می باشد. کشور برزیل هم به طور مشابه ( بر خلاف جدول انیفوگرافی بالا) یک دوره 5 ساله تحصیلی به همراه 6 ماه کارآموزی اجباری است.

کشورهایی مانند مکزیک و لبنان نه امتحان رسمی برای تبدیل شدن به معمار وجود دارد، و نه تجربیات حرفه ای ضروری است. در لبنان الزامات بسیار ساده است: 5 سال یا بیشتر تحصیلات معماری لازم است و حداکثر 3 هزار دلار الزامی است تا شما را به یک معماری رسمی تبدیل کند.
هیچکس نگفته که راه اندازی یا فعالیت حرفه معماری آسان است، ولی به طور قطع ارزش کار معماری بسیار بالاست.

تحریریه گروه معماری هورنو

منبع:www.arel.ir

علاقه مند به طراحی محتوای در رابطه با معماری و نویسندگی
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا