شیت بندی مسابقات معماری

5 نکته : چگونه در یک مسابقه معماری برنده شویم؟

ورود به یک مسابقه معماری، با ارزش و رضایت بخش است، مهم نیست که بین ورودی های نهایی در کدام رتبه قرار بگیرید. همه دوست دارند برنده شوند. بنابراین در اینجا چند نکته برای یادآوری بیان کردیم تا در یک مسابقه معماری پیروز شوید. در این مقاله ما 5 نکته قابل توجه مطرح کردیم که به شما کمک میکند تا در مسابقات معماری نتیجه ی بهتر یبه دست آورید. در ادامه با هورنو همراه باشید…

1. هدف خود را مشخص کنید / چرا می خواهید در یک رقابت معماری شرکت کنید؟

قبل از اینکه حتی به تحقیق در مورد مسابقات معماری بپردازید، مهم است که اهداف خود را تعیین کنید که چرا می خواهید در یک مسابقه شرکت کنید. آنها یک تعهد هستند و به انرژی، تلاش و زمان زیادی نیاز دارند.
دلایل بسیار زیادی وجود دارد که چرا شما باید در مسابقات معماری شرکت کنید، ازساخت پورتفولیوی شخصی گرفته تا تقویت تفکر انتقادی، و یا اینکه می خواهید توجه رسانه ها را به خود یا فعالیت خود جلب کنید. همه دلایل مهم هستند، و شما فقط به یکی محدود نمی شوید، بلکه مهم این است که اهداف کلی خود را در خاطر داشته باشید. در نظر داشته باشید که اگر تنها هدف شما کسب جایزه است، احتمال ناامیدی شما بیشتر است تا زمانی که شما به این موضوع یا خلق راه حلی نوین برای این مسئله، علاقه حقیقی داشته باشید. و زمانی که به هدف ضرری نرساند، اگر از ابتدا برخورد مناسبی داشته باشیداین رقابت ارزشمندتر خواهد بود.

2. مسابقه طراحی معماری مناسب را برای خود ( و تیم خود) انتخاب کنید.

برای این موضوع، انتخاب تیم مناسب برای رقابت خود نیز بسیار مهم است. مسابقات معماری فرصتی فوق العاده ای برای تکمیل تجربه حرفه ای یا تحصیلی شما است، اما آنها همچنین می توانند سفری خوشایند از کار روزانه شما باشند. دانستن نقاط قوت خود و نقاط قوت تیم شما، به شما کمک می کند تا انتخابی آگاهانه تر در مورد گزینش رقابت معماری برای شرکت داشته باشید.
مادامی که مسابقات معمولاً یا ایده های ایده آل یا مسابقات پروژه ای هستند – یعنی کاملاً مفهومی هستند یا پتانسیل نتیجه گیری در یک کمیسیون واقعی را دارند – این یک عامل تعیین کننده حیاتی خواهد بود. اجازه ندهید این حقیقت که شما کاملاً واجد شرایط نیستید، مانع از ورود شما به یک رقابت پروژه ای شود. اگر طرح شما به عنوان برنده انتخاب شود، مرحله بعدی کار با کارفرما و به صورت بالقوه یک معمار محلی برای نهایی کردن پلان های پروژه است.
انتخاب مسابقه مناسب برای افزایش شانس موفقیت شما، به اندازه انتخاب تیم مناسب، مهم است. از خود بپرسید که به دنبال چه نوعی از همکاری هستید، به دنبال یک رهبر، سازمان دهنده، یک جوان، همکار یا شخصی با مجموعه ای از مهارت ها که می توانید از آنها بیاموزید؟ با تیم هایی که معمولاً به چهار عضو محدود می شوند، هر شخص باید بتواند به شیوه ای با ارزش یکسان مشارکت کند.

شیت بندی مسابقات معماری

BEE BREEDERS یک سازمان دهنده ی پیشتاز مسابقات معماری است که کارهای سازمانی کاملاً فراگیر را برای پروژه های معماری و مسابقات ایده های معماری انجام می دهد.

3.خود را به الزامات مسابقه محدود نکنید، از آنها فراتر بروید!

معمولاً الزامات پیشنهادی برای یک مسابقه معماری وجود خواهد داشت، کمترین عملکردی که طراحی پروژه شما برای به انجام رسیدن به آن نیاز دارد. اما اینجا متوقف نشوید. اینها اغلب دستورالعمل ها هستند، یک نقطه شروع برای جلب خلاقیت شما.
مسابقات مختلف تأکید متفاوتی بر روی کاربردهای طراحی شما خواهد داشت. و تا زمانی که رویاپردازی ماهرانه ترین خلاقیت ها می تواند جالب و هیجان انگیز باشد، هر مسابقه شامل یک الزام کاربردی است که شامل موارد مهم آن است. منطق و دلیل لازم نیست که همیشه در هسته اصلی طراحی پروژه شما قرار داشته باشد، اما آنچنان درگیر زیبایی شناسی ورودی خود نشوید که عملکرد مورد نظر آن را نادیده بگیرید.

به طور مشابه، هنگام ورود به یک مسابقه ایده پردازی، درگیر شدن با جزئیات، خلاقیت شما را مختل می کند. اگر این یک پروژه واقعی بود، شما باید مواردی از قبیل حفر زیرزمینی، محدودیت ارتفاع، هزینه ، پروانه ساخت، دسترسی به برق و غیره را در نظر میگرفتید. اما مگر زمانیکه دستور مسابقه به طور اختصاصی راه حل یکی از این مشکلات را درخواست کرده باشد، ارائه ی خود را تحت پوشش آن قرار ندهید.

4. نحوه ی ارائه بسیار کلیدی است.

هر مسابقه معماری می تواند صدها ورودی داشته باشد، و برای آن که جلوی هیئت داوران ایستادگی کنید، ارائه شما باید ارائه خاصی باشد. در این راستا، می توانید رو به عقب کار کنید، ایده ای تند و تیز از صفحات ارائه ی خود قبل از شروع کار خود در مورد اینکه چگونه به نظر می رسند، داشته باشید. یک سری طرح های دستی بکشید، زمانیکه روی پروژه خود کار می کنید، تصاویر را در جای مشخص و متن ها را داخل کادرها را در یک فایل صفحه خالی قرار دهید. این امر می تواند در طول فرآیند تفکر به شما کمک کند، و به عنوان نوعی شاخص پیشرفت در هنگام کار تا مهلت ارسال مدارک کمک می کند.
از تصاویر واضح و جذاب استفاده کنید که کانسپت و طرح شما را توضیح می دهند، نه اینکه شامل تصاویری باشد که فقط به خاطر زیبایی شناسی مورد استفاده قرار گرفته اند. به این فکر کنید که هیئت داوران چگونه مطالب ورودی را ارزیابی خواهد کرد. با داشتن تعداد زیادی پروژه برای ارزیابی در یک فاصله زمانی کوتاه، هیئت داوران باید تصویر کاملی در سریعترین زمان و راحت ترین راه از پروژه داشته باشند. با فضای محدود برای پر کردن، اطمینان حاصل کنید که هر تصویر و متنی که در آن قرار دارید ایده شما را به خوبی به تصویر می کشد و توجه هیئت داوران را به خود جلب می کند.

شیت بندی مسابقات معماری

5- از یک فرد خارجی نظر خواهی کنید.

شما ساعت ها، روزها و هفته ها را برای ارائه پروژه خود صرف کرده اید و بنابراین همه جزئیات و روند تفکرات پشت آن را می شناسید. هیئت داوران چنین نخواهد کرد. درخواست از یک دوست یا همکار برای بررسی شیت های ارائه خود به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که می خواهید آنها چگونه درک شوند.
بازخورد خارجی از ارائه شما ممکن است دیدگاه های جدیدی را ایجاد کند که شانس انتخاب شما توسط هیئت داوران را افزایش می دهد، بنابراین حتما قبل از اینکه دیر شود برای این موضوع درخواست کنید.

آماده پیروزی در رقابت های معماری خود هستید؟

اکنون که می دانید برای برنده شدن در یک مسابقه معماری چه چیزی لازم است، زمان آن رسیده است که این کار را انجام دهید.

تحریریه گروه معماری هورنو

منبع : arel.ir

علاقه مند به طراحی محتوای در رابطه با معماری و نویسندگی
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا