8 chifley
8 chifley
8 chifley
8 chifley
8 chifley
8 chifley
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

چیفلی(8 chifley)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

چیفلی۸

کاربری: اداری

مکان: سیدنی،استرالیا

معمار: ریچارد راجرز

افتتاح ساختمان: 2013

چیفلی8 یک ساختمان اداری برجسته در سیدنی استرالیا است. این طرح که با همکاری لیپمن ساخته شده است متشکل از یک ساختمان اداری ۳۰ طبقه در منطقه تجاری مرکزی سیدنی (CBD) است. مفهوم کلی برای توسعه این است که دفاتر کیفیت عملکردی فراهم ‌کنند در حالی که فرصت‌های اتصال بین ساکنین را در بخش‌های مختلف ساختمان ایجاد می‌کند.

فضاهای اداری در سراسر ۲۱ سطح به وسیله مجموعه ای از روستاها عمودی در هم تنیده دو و سه طبقه قابل اتصال است. این روستاها (از ۱،۸۰۰  تا ۲۶۰۰ متر مربع) دارای درجه انعطاف‌پذیری بالایی هستند. آن‌ها همچنین انواعی از محیط‌های کاری انفرادی را ایجاد می‌کنند که حریم خصوصی و تعامل بین افراد را ممکن می سازد. این خالی شدن فضای کف در برج امکان توزیع دوباره فضا را فراهم می‌آورد که در آن بهتر می‌توان از مناظر بهره‌مند شد. این روستاها دارای سطوح اداری کامل هستند که امکان اتصال چندین روستا را فراهم می‌آورند.

این ساختمان به طور خاص برای این منطقه که در شمال با آن روبرو است طراحی شده است. طراحی یک محیط هماهنگ با نیازهای زندگی اداری معاصر را ایجاد می‌کند که در آن فن‌آوری محرک است و تمایز بین دفتر و خانه تار یا همپوشا است. آخرین فن‌آوری و مصالح برای کمک به اصلاح محیط داخلی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این شامل افتاب گیرهای لبه دار در شمال شرقی و نمای غربی است، مجموعه‌ای از سطوح متوسط و بام که یک ساختمان کاملا شفاف و یک محیط داخلی اصلاح شده توسط یک سیستم طبقه جابجایی ، تیرهای سرد و یک کف پوش بتونی را برای ساکنین ایجاد می‌کند.

یک فضای باز پنج طبقه در سطح خیابان یک ورودی بزرگ به ساختمان ایجاد می‌کند و یک منطقه جدید و قابل‌توجه از فضای عمومی ایجاد می‌کند که فضای موجود در مجاورت میدان چیفلی را کامل می‌کند و مجموعه‌ای از هنر مبتنی بر استرالیا را به نمایش می‌گذارد.

مرکز برقراری ارتباط و اجتماع یک میدان ده طبقه بالا در طبقه هجدهم است که در فضای خالی سه‌طبقه قرار دارد. این ناحیه یک نقطه کانونی برای تمام ساکنین ساختمان ایجاد می‌کند که شامل یک طبقه کامل از فضای چند منظوره و محوطه سازی شده است.

میزان انتشار کربن این ساختمان حداقل ۵۰ درصد کم‌تر از دفتر معمولی سیدنی CBD است. همچنین از طریق کاهش موثر آب، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و استفاده از مواد با منابع پایدار، به میزان زیادی به پایداری دست می‌یابد. یک رویکرد متعادل برای این حوزه‌ها منجر به درجه‌بندی ۶ ستاره گرین استار شد که بالاترین معیار قابل‌دستیابی در استرالیا است.

8 chifley
8 chifley

مفهوم

مفهوم اولیه برای میدان چیفلی8، ایجاد مجموعه‌ای از روستاهای سه‌طبقه در داخل یک برج اداری بلند ، هر یک از ۱،۸۰۰ تا ۲۶۰۰ متر مربع (19،000 تا ۲۸،۰۰۰ فوت مربع) فضا بود.

هر روستا می‌تواند برای تامین فضای ملاقات مشترک و ارتباط با شرایط در حال تغییر شکل گیرد و یک رویکرد انعطاف‌پذیر برای رسیدن به اهداف اجاره بها تعیین کند . هدف برقراری ارتباط بهتر و الهام بخشیدن به جوامع کاری کوچک می باشد. یک هسته خدماتی در جنوب دفتر را از بدترین تابش خورشید محافظت می کند و محل قرار گرفتن خدمات در این هسته جداگانه امکان ایجاد یک سازه باز در صفحات کف اتاق را ایجاد می‌کند.

صفحه کف زمین نسبتا کوچک و هسته مرکزی به این معنی است که همه کارگران چشم اندازی عالی از سیدنی تا غرب، شمال و شرق دارند.

این ساختمان از زمین بالا می رود، طبقه همکف و فضای اداری پایین را از بین می‌برد و در نتیجه ارزش طبقات باقیمانده را افزایش می‌دهد (پایین‌ترین سطح برج‌ها به طور کلی کم‌تر از سطح بالاتر است). این باعث ایجاد یک فضای عمومی پنج طبقه در مجاورت میدان چیفلی و همچنین یک ورودی بزرگ به ساختمان می‌شود. مغازه‌ها و کافه‌های اطراف، میدان‌های مجاور را به میدان پایین و سکوی مرتفع بسط داده‌اند تا کانون توجه و انرژی به عرصه عمومی برسانند.

8 chifley
8 chifley

طراحی

در یک مکان برجسته و شمالی ، چیفلی8 دارای 30 طبقه ارتفاع است و یک میدان ورودی پنج طبقه در پایه آن قرار دارد

فضاهای اداری در سراسر ۲۱ سطح به وسیله مجموعه ای از “روستاها” عمودی در هم تنیده دو و سه طبقه قابل اتصال است. این روستاها (از ۱،۸۰۰  تا ۲۶۰۰ متر مربع) دارای درجه انعطاف‌پذیری بالایی هستند. آن‌ها همچنین انواعی از محیط‌های کاری انفرادی را ایجاد می‌کنند که حریم خصوصی و تعامل بین افراد را ممکن می سازد. این خالی شدن فضای کف در برج امکان توزیع دوباره فضا را فراهم می‌آورد که در آن می توان از منظره بهتری استفاده کرد. طراحی محیطی مطابق با خواسته های روندهای معاصر دفتر را ایجاد می کند ، جایی که فناوری محرک آن است و ویژگی های خانه شروع به ورود به محل کار می کند.

در سطح ۱۸، میدان روستا محور اجتماعی ساختمان را شکل می‌دهد. این میدان در واقع یک فضای محوطه‌سازی شده بیرونی، سرسرا مانند است که دارای یک غرفه شیشه‌ای برای تمام مصارف آب و هوا نیز می‌باشد. یک سقف برش دار به سطح ۳۰، بالاترین طبقه اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های مشابهی را در سطح زمین و سطح ۱۸ داشته باشد. یک سازه نوری، با احاطه یک آرایش نفوذپذیر که بار باد را از هم جدا می‌کند، سایه ایجاد سایه را برای تراس سقف فراهم می‌کند در حالی که ویژگی باز را حفظ می‌کند.

یک استراتژی گسترده برای کاهش موثر آب، کاهش انتشار CFC، تولید خارج از محل و استفاده از مواد با پشتوانه پایدار در چیفلی8 آن را به یکی از سبزترین ساختمانهای سیدنی بدل می سازد. فن‌آوری‌های پایدار به کار گرفته‌شده عبارتند از: افتاب گیرهای لبه دار در شمال غربی و نماهای غربی، یک سیستم سه نسل برای تولید برق سایت، تولید ترکیبی حرارتی و قدرت (CHP)، سیستم‌های بازیافت آب و آب باران و سیستم‌های تهویه مطبوع. این سیستم‌ها به طور کلی تضمین می‌کنند که چیفلی8 از بالاترین گواهی‌نامه محیط‌زیستی سبز استرالیا که ۶ ستاره رهبر جهانی هستند، فراتر رفته است.

8 chifley
8 chifley

ساخت

چیفلی8 به لبه‌های سایت خود می‌رسد و در پنج طبقه پایین‌تر باز می‌شود تا یک فضای عمومی بزرگ تشکیل دهند که امتداد میدان Chifley را تشکیل می‌دهد که یکی از معدود میادین شهر سیدنی است. این سایت تنگ تعدادی از چالش‌های ساخت لجستیکی را ارائه داد که منجر به استفاده گسترده از تکنیک‌های تولید خارج از سایت و تحویل به موقع برای ادامه برنامه می شود. ساخت این ساختمان در ژوئن ۲۰۱۱ پس از تخریب ساختمان گودسل موجود آغاز شد.

استفاده از قطعات پیش‌ساخته و روش‌های ساخت‌وساز تکراری، معماری را نشان می‌دهد و فرآیند ساخت‌وساز را به علاوه تضمین کیفیت بالا در سازه آشکار می‌سازد. هسته سرویس جنوبی با استفاده از یک سیستم بتون شکل و مستقل ساخته شد و به طور مستقل از سازه طبقه اداری برخاست. چهار ستون پیرامونی ساختمان ، ستون‌های عظیم ،به عنوان پوسته بتنی پیش‌ساخته به محل آورده شدند و سپس شکل دائمی پیدا کردند، آن‌ها با قفس‌های تقویت پیش‌ساخته و بتن در محل پر شدند.

برای اجتناب از ستون‌های داخلی در مقیاس بالا در سطح پایین‌تر، در سطح سرسرا مانند میدان روستا در سطح ۱۸، بار از چهار ستون داخلی به ستون انتقال فولاد مرکب که با خطوط آبی کد گذاری شده، منتقل می‌شود. این امر در سطح شش تکرار می‌شود تا ستون‌ها در فضای عمومی حذف شود. ستون‌های انتقال متمایل مانند همه اجزای اصلی فولادی در چین پیش‌ساخته شدند، تقویت شدند و در صورت نیاز به سایت می آیند. یک‌بار در محل، بتون به ستون‌های انتقال متمایل شده از پایه پمپ شد و جیب هوایی در بتون را از بین برد. این روش ایجاد سازه انتقال بسیار کارآمد است و به موازات شکل پرش از سازه مرکزی صورت گرفت که اجازه آغاز سریع فرآیند ساخت را می‌دهد.

هسته اصلی ساختمان در جنوب این محل قرار دارد و به صفحات زمین اجازه می‌دهد تا ستون آزاد شده و بخش اعظم این ساختمان را تشکیل دهد. با این حال، این عدم تقارن، عدم تعادل خاصی در بار باد و لرزش دارد که در صورتی که هسته مرکزی وجود داشته باشد، کاهش می‌یابد. برای متعادل کردن ، یک قاب نوسان فولادی با استفاده از خطوط قرمز در امتداد نمای شرقی و غربی به منظور ایجاد یک هندسه سازه ای کارآمدتر، کدگذاری می‌شود. این چارچوب متمایل به نوسان، یک سازه نسبتا باریک است که کلید آن گره بنددار است که در انعطاف‌پذیری خود بار نوسان را جذب می‌کند اما بار مرده را حمل نمی‌کند که نتیجه آن حدود ۵۰ درصد کاهش تناژ فولاد است.

نصب دیوار جداره زمانی آغاز شد که دو فریم نوسان در جای خود قرار گرفتند. روکش فلزی به عملکرد زیست محیطی بالایی دست می‌یابد، اما اجازه می‌دهد که ساختمان شفاف و روشن باقی بماند. هر قسمت فلزی با شیشه دارای دید دو برابر شده است اما سایه خورشیدی بر روی نمای بیرونی و داخلی وجود دارد تا با انرژی خورشیدی در روز شدید سیدنی مقابله کند. افتاب شکن نیز به عنوان یک نگهدارنده دو برابر می شود. صفحات روکش بدون سایه خورشیدی و برای به حداکثر رساندن تعداد واحدهای تحویل داده‌شده بر روی هر کامیون، به محل آورده شدند. سپس، چون هیچ فضای خالی در محل وجود نداشت، آن‌ها به سکوهای بارگیری معلق که در هر صفحه کف از بیرون‌زده بودند، تحویل داده شدند. هنگامی که بر روی کف صحیح، سایه خورشیدی به واحدها ثابت شد سپس راه‌اندازی و در موقعیت نما قرار گرفتند.

چیفلی8 در اکتبر ۲۰۱۳ افتتاح شد.

8 chifley
8 chifley
علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا