کافه لیبل لیب(Café Liebeliebe )

جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

کافه لیبل لیب(Café Liebeliebe )

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

کافه لیبل لیب


کافی شاپ، فضاهای معماری چندکاربری، آپارتمان ها

اولجوگان، کره جنوبی

معماران: معماران PLS

مساحت: 448 مترمربع

سال:2019


شرح متن توسط معماران تهیه شده است. راهی در افق. بسیاری از ساختمان های تجاری اخیرا در راستای خط ساحلی بین بوسان و اولسان ساخته شده اند. این موضوع منعکس کننده تمایل افراد برای خارج شدن از مرکز شهر است. با این وجود بسیاری از طرح ها یا نتیجه پیروی کورکورانه از گرایش هاست و یا اینکه بیش از حد تجاری است. این موضوع منجر می شود که معماران به اجبار به مدهای قدیمی رجوع کنند. کافه لیبل لیب یک پروژه مسکونی و کافه قرار گرفته در دماغه گانجئولگات در اولسان است. سایت پروژه دارای طول 100 و عرض 12 تا 18 متر و بسیار طولانی و باریک است. در بخش شرقی سایت جنگل های انبوهی از کاج و بامبو و درختان اقاقیا و ساحل دماغه گانجئولگات در جنوب قرار دارند. چگونه می توان انتظار داشت که ملاقات کنندگان با ساحلی در 400 متری خود ارتباط برقرار کنند؟


کافه رستوران مدرن


خطی که منتهی به دماغه گانجئولگات می شود. این ترتیب مطابق با شرایط سایت طولانی و باریک عمود برخط ساحلی طراحی شده است. قبل از رسیدن به آب سه بخش وجود دارند که ملاقات کنندگان می توانند قبل از ورود به دیگر سمت اقیانوس از چشم انداز ساحلی لذت ببرند. مکانی وجود دارد که افراد می توانند از چشم انداز متصل به هم از داخل و خارج لذت ببرند. افراد فضای معماری، گوش سپردن به طبیعت و ارتباط با فضای طبیعی را تجربه می کنند. مسیری که فضاهای چندگانه را به هم مرتبط می کند با یک مسیر آبی با ارتفاع ½ متر ایجاد شده است که نه تنها پس زمینه صورتی از ریختن آب را ایجاد می کند بلکه به چرخش آب در داخل آبی که بعدا وارد می شود کمک می کند.


کافه رستوران-معماری مدرن


همزمان با اینکه به فضای مصنوعی در راستای راه آبی می رسید، فضای فرورفته و ورودی ساختمان را می یابید. در ورودی اتاق یک راهرو طولانی قرار داشته و فضای آبی اشاره شده آشکار می شود. پهنای آب المانی است که آسمان و دریا را دربرمی گیرد. ما سعی کرده ایم که تصویر را در وسعتی قرار دهیم که مرز بین آسمان و دریا را محو کند. بنابراین ارتفاع آب مطابق با افق دریا طراحی شده است و محیط سایت نامرتب مربوط به گردش در آن بخشی از چشم انداز خارجی باقی مانده است. در طبقه اول، اقیانوس با استفاده از فضای آبی به خانه متصل شده است و در طبقه دوم ایوان به صورت وسیعی طراحی شده است تا فضای معماری را نزدیک به دریا قرار دهد.


کافه رستوران-معماری مدرن


ترکیبی از فضاهای تجاری و مسکونی. در اصل قبل از کافه لیبل لیب، کافه ای وجود داشته است که توسط مالک اداره می شده است. مالک کافه قبلی را تخریب کرد و زمین اضافی خرید تا پروژه حاضر را راه اندازی کند. او ساختمانی را به کار گرفت که فضاهای تجاری و مسکونی می توانستند با هم دیگر وجود داشته باشند و نیاز بود که دو کاربری از هم تفکیک شوند تا بین کار و زندگی تعادل ایجاد شود. بنابراین فضای مسکونی به فرم U شکل در خلاف جهت رو به فضای تجاری ساخته شد. یک فضای آبی در ورودی برای تفکیک مسیر مربوط به کافه و مسیر فضای مسکونی نصب شد. این موضوع باعث شده است که ملاقات کنندگان فضای مسکونی را به سختی تشخیص دهند. همچنین مسیر بین آن وجود دارد که به محوطه منتهی می شود. محوطه نور آفتاب را وارد منطقه مسکونی می کند درحالی که به دلیل وجود کافه در فضای خارجی تعداد محدودی پنجره وجود دارد. در فضای مسکونی از یک روشنایی سقفی استفاده شده است که فضای داخلی باز برای ساکنان ایجاد می کند. همه این ویژگی ها باعث شده اند که کافه لیبل لیب شامل هر دو فضای تجاری و مسکونی باشد اما با اشکال جداکننده ای بین فضاهای تجاری و مسکونی حافظ فضای خصوصی مالکان باشد.


پلان کافه رستوران-معماری مدرن

منبع: archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا