Microlibrary Warak Kayu
Microlibrary Warak Kayu

کتابخانه کوچک واراک کایو(Microlibrary Warak Kayu )

Microlibrary Warak Kayu
Microlibrary Warak Kayu
Microlibrary Warak Kayu
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

کتابخانه کوچک واراک کایو(Microlibrary Warak Kayu )

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

میکرولایبرری (کتابخانه کوچک) واراک کایو


کاربری: کتابخانه، انجمن

مکان: سمارانگ، اندونزی

معماران: شائو اندونزی

مساحت: 182 مترمربع

سال: 2020


یک مکان نمادین با برنامه های چندگانه (کتابخانه واراک کایو پنجمین پروژه ساختمانی در دسته مربوط به کتابخانه هاست) یک عملیات ابتکاری برای افزایش علاقه مندی به مطالعه از طریق ایجاد فضاهای اجتماعی چند کاربری با طراحی و مصالح زیست محیطی است که با هدف ایجاد مکان هایی با مصرف کمتر ساخته شده است. این پروژه یک انجمن، بخش خصوصی و یک سازمان دولتی است که توسط شائو طراحی و توسط پی تی کایو لپیس اندونزی از پیش ساخته شده است، هدیه ای از طرف زیرساخت آرکاتاما ایزوارا به شهر سمارنگ است. این کتابخانه هیچگونه هزینه ورودی ندارد و توسط مرکز هاروی (یک گروه خیریه محلی در سمارنگ) هماهنگ با دولت محلی اداره می شود.


Microlibrary Warak Kayu
Microlibrary Warak Kayu

از نظر معماری این ساختمان طراح اقلیمی غیرفعالی از شائو ، مصالح و گونه شناسی برای بافت های گرمسیری ارائه می دهد. بعد از تعدادی روندهای تکراری در طراحی، مطلوب ترین مفهوم طراحی، طرحی با ساختمان مرتفع  شبیه به ساختمان سنتی “روما پانگونگ3” (خانه ای چوبی) است چراکه تنها به عنوان یک کتابخانه عمل نمی کند بلکه با تبدیل شدن به یک مرکز محلی و اجتماعی و همزمان به کارگیری برای افزایش ظرفیت ها و سازه های چوبی مهندسی شده در اندونزی ارزش و اعتبار بیشتری کسب می کند.


Microlibrary Warak Kayu
Microlibrary Warak Kayu

با ساختن کتابخانه به صورت مرتفع، شکل های مختلف فضایی، برنامه های چندگانه و بازه وسیعی از فعالیت ها ممکن خواهد بود. در طبقه همکف فضایی مشابه فضای بیرونی بزرگی که می توان برای کارگاه ها و همچنین فضاهایی دارای تیریبون و صندلی در ورودی برای تماشای ارائه ها و فیلم ها و جلب توجه کودکان وجود دارد: یک تاب چوبی. در دورتادور فضای همکف حلقه ای از جعبه های گل کاری شده برای ایجاد فضایی صمیمی تر وجود دارد. در طبقه بالای کتابخانه مکانی وجود دارد که بچه ها می توانند دراز کشیده، استراحت کرده و مطالعه کنند و همچنین در فضای طبقه پایین می توانند مستقیما با والدین و دوستان ارتباط برقرار کنند. داشتن این رویکرد چند برنامه ای برای تبدیل کردن کتابخانه به یک مکان معروف دارای اهمیت است چراکه مطالعه به تنهایی به عنوان یک فعالیت سرگرم کننده در کشور مورد توجه قرار نمی گیرد.


Microlibrary Warak Kayu
Microlibrary Warak Kayu

کتابخانه واراک کایو جدیدترین عضو اضافه شده به فضای معماری مجسمه (شمایلی) سمارنگ، پایتخت جاوای مرکزی یعنی اندونزی است. این ساختمان در تامان کاسماران، یک میدان عمومی در مرکز شهر در مجاورت رودخانه ساخته شده و چشم انداز فوق العاده به سمت کامپونگ پلانگی (روستای رنگین کما، یک جاذبه توریستی محلی ) دارد. میدان دارای کافه تریا با دست فروشی های کوچکی است و در همسایگی یک مدرسه محلی وجود دارد. شهردار فعلی سمارنگ (هندرار پریهادی1) در مقابل عموم علاقه خود نسبت به کتابخانه جدید را اعلام کرده است. این ساختمان بخشی از مسیر توریستی شهر خواهد بود که اتوبوس گردشگری در آنجا خواهد ایستاد. بنابراین کتابخانه نه تنها یک فضای محلی است بلکه در شبکه بزرگ شهری قرار گرفته و بنابراین دسترسی خوبی دارد.


منبع: archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا