China Chongqing Modern Gallery
China Chongqing Modern Gallery

گالری مدرن چونگینگ چین

China Chongqing Modern Gallery
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: 2021
کاربری: نمایشگاه
معمار: نا معلوم
مکان: چین

گالری مدرن چونگینگ چین

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

شرح این متن توسط معماران تهیه شده است: خم های رودخانه در مجاورت پرتگاه یک محل سمبلیک در منطقه چونگینگ است. به عنوان یک محل زندگی، این پروژه یک نمونه آزمایشی و پاسخی برای معماری محلی است. این برهمکنش فضایی بین ویژگی های طبیعی و جغرافیایی در یک بافت شهری را مورد بررسی قرار می دهد.(گالری مدرن)

این سرسرا نزدیک بانک جیلینگ ریور قرار دارد. دو خم رودخانه که به سمت دو جهت متفاوت هستند بافت شهری مجاور خود را تحت تاثیر قرار داده و یک محل طبیعی بزرگ را برای فضای شهری شکل می دهند. این محل در بالاترین نقطه از پرتگاه قرار دارد که به بازدیدکنندگان ایین امکان را می دهد که دید کلی به خم رودخانه و یک دید از بالا نسبت به محدوده آینده تی او دی مرکزی یو لایی داشته باشند.

کاربری: گالری

مکان: چونگینگ، چین

معماران: LWK + PARTNERS

مساحت: 2500 مترمربع

سال: 2019

برای مطالعه طراحی سنتی خانه وارد لینک مقابل شوید : طراحی خانه باغاصول طراحی خانه باغ سنتی 

علی رغم آزمایش های سناریو محور چندگانه، مفاهیم اولیه همگی در جای نامناسب و یا در محیط طبیعی بی معنی به نظر می رسیدند تا اینکه طراح بازدید از محل در هنگام طلوع آفتاب را وارد کار کرد. زمانی که نورهای پراکنده طلایی و قرمز شهر را به صورت هماهنگ رنگی می کنند، کوه ها و رودخانه ها دیده می شوند، یک نقاشی را در زیر نور بدون اشتباهی نمایان می سازند، مسیر درست آشکار می شود. با بازگشت به ماهیت طراحی، با پاسخ به مفاهیم و طبیعت، طراحی به آرامی خود را نمایان می سازد.(گالری مدرن)

زبان طراحی محدود به استفاده از پرتگاه ها، خم رودخانه ها، طلوع آفتاب و کوه ها توسعه یافته است: این ساختمان با تکرار شکل خم رودخانه ها و کوه و با استفاده از یک منحنی ساده برای رسم یک جریان در آسمان شکل گرفته است. مکان مثلثی به دلیل برش خمیده در آن یک حس روشن از جهت به ما می دهد.

برای تلفیق کردن در بافت اطراف، این ساختمان در کوه ها برش داده شده و در صخره پرتگاه ها جای گرفته است. این موضوع تمام نشانه های معماری غیرعینی را متروکه ساخته و یک پیکره اصلی کاملا شفاف از شیشه ساخته است. زمانی که آفتاب در غرب غروب می کند، این ساختمان در محیط طبیعی ناپدید خواهد شد. نور خورشید می تواند به سرسرا نفوذ کرده و از آن عبور کند و به شهر پشت سر آن بتابد.(گالری مدرن)

برای مطالعه ی طراحی پلان خانه وارد لینک مقابل شوید: اصول طراحی پلان خانهطراحی پلان خانه 

China Chongqing Modern Gallery
China Chongqing Modern Gallery

188 قاب شیشه ای از شیشه های فراوری شده بدین معنی است که سازه های پشتیبان اصلی و فضای داخلی به یک قسمت غیرقابل تقسیم از ارتفاع آن تبدیل شده اند. این دیوارهای ظریف و زیبا با عملکردهای فضایی به صخره هایی که از کوه ها سر برمی آورند تبدیل شده اند که یک جاودانگی را می تابانند که به وسیله چیزی که از جهان باقی مانده فراموش شده است.(گالری مدرن)

شناخت کامل مشخصات شهر و بافت آن بر طراحی کلی تاکید دارد. این پروژه یک مقصد جدید بر روی نقشه چونگینگ برای شهروندان به جای می گذارد تا در مورد آن بحث کرده و خود را غرق در محل کنند.

استنباط زیرکانه و خاضعانه از طراحی یک پاسخ قدرتمند به محیط است؛ ویژگی های طبیعی محل، شکوه و عظمت بیشتری برای معماری ایجاد می کنند. زبان طراحی ساده یک مجرایی برای ماست تا شناخت خود را از شهر و زندگی به زمین چوگینگ گره زده و به سمت قلب آن حرکت کنیم. کل طبقه دوم چرخانده شده است تا با استفاده از زمین، تاثیرپذیری پرتگاه ساخته و تقویت شود.(گالری مدرن)

این ساختمان همچنین یک تراس مشاهده با طول 18 متر، یک عرشه بزرگ برای شهر، را شکل می دهد. قدم زدن به سمت انتهای تراس تجربه ای از ورود به آسمان و محو شدن در طبیعت را به ما می دهد. یک رویا، دقیقا روبروی چشمانمان.

منبع:ARCHDAILY

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا