سال جدید با  ترند های جدید معمولاً سرشار از خوش بینی و نوید شروعی جدید است. ترند های سالانه معماری همیشه در حال تغییر هستند؛  با متریال ها ، تکنیک ها و منابع ساختمانی که سال به سال به تکامل و رشد خود ادامه می دهند. در عصر رسانه‌ های اجتماعی، عموم مردم روزانه در معرض الهامات معماری فراوانی قرار می‌ گیرند و به طور فزاینده‌ ای چه مستقل و چه با کمک یک معمار پروژه های خود را بهبود می بخشند.
پس از یک یا دو سال چالش برانگیز برای صنعت معماری، پیش بینی می شود معماری سال 2022 شاهد رشد قابل توجهی باشد. تغییرات در منابع و در دسترس بودن نیروی کار مستلزم انطباق پروژه‌ ها با رویکردهای کارآمدتر است که احتمالاً در ترند های  معماری امسال ظهور بیشتری پیدا می کنند. در ادامه با هورنو با 10ترند معماری 2022 همراه باشید….

1_ سادگی و مینیمالیسم

مینیمالیسم و ​​سادگی صادقانه در طراحی احتمالاً در صدر فهرست ترندهای سال 2022 قرار خواهد گرفت. تمرکز روی ادغام متریال و دیتیل های ساده به همراه رویکرد و انتخاب های هوشمندانه تر از ترندهای محبوب طراحان خواهد بود.
مینیمالیسم در معماری با استفاده از عناصر طراحی ساده، فرم ها و مصالح مدرن معنی گرفته و در این گرایش تزئینات، بیش از حد به نفع تمرکز بر خلوص و ماهیت خود طراحی معماری کنار گذاشته می شوند.

2_ توجه به سلامتی

سال‌هاست که توجه به سلامتی در فهرست گرایش‌ های مطلوب در معماری ثبت شده اما در سال 2022 به خصوص با تغییرات به وجود آمده  مؤلفه‌ های دیگری وجود دارد که برای بسیاری، به احساس رفاه معنوی و آرامش خاطر می‌افزاید.
دو سال گذشته چالش های نسلی را به همراه داشته است که مشابه آن تا حد زیادی بی سابقه بوده است. در بسیاری از ما نیاز ذاتی به ارتباط مجدد با مردم و همچنین طبیعت وجود دارد. اما آگاهی از تأثیر عادات و نوع استفاده از منابع بر محیط زیست نیز وجود دارد که می تواند  بر ساخت و یا بهره وری انرژی  موثر باشد.  

3_ دسترسی به فضای طبیعی

در میان قرنطینه های طولانی، میل به فضای بیرون بیش از قبل اهمیت یافت. و به همین دلیل مردم تصمیم گرفتند برای تجربه زندگی از شهر خود چشم پوشی کنند و در حال حاضر با توجه به ادامه دور کاری از خانه، دسترسی به فضای طبیعی با کیفیت بسیار مهم است. امسال احتمالا شاهد تاکید بیشتری بر ایجاد مسکن مقرون به صرفه و جوامعی باشیم که فضای بیرونی با کیفیتی داشته باشند.

4_ افزایش پایداری

پایداری در واقع بیش از یک تعهد، بلکه یک الزام است. استفاده مسئولانه از متریال ها و ظهور طراحی بیوفیلیک می تواند از برخی روندهای پیشرو در سال 2022 باشد.
اصول کلیدی معماری سبز  یا پایدار عبارتند از:

  • بهره وری انرژی و انرژی های تجدید پذیر
  • بهره وری آب
  • متریال های سازگار با محیط زیست
  • کاهش ضایعات

5_ نوسازی و بازسازی

به دلیل تغییرات در چند سال گذشته شاهد افزایش پروژه های نوسازی و بازسازی  بوده ایم. و این روندی است که انتظار می رود  ادامه یابد امسال  با احیای ساختمان‌ های قدیمی‌ تر با کاهش ساخت‌ و ساز جدید روبرو هستیم. از آنجا که پروژه‌ های نوسازی هزینه های کمتری نسبت به ساختمان‌ های جدید برای مالکان ساختمان‌ ها فراهم می‌ کنند و این کار دوستدار محیط‌ زیست بوده بنابراین می تواند نقش موثری را در طول سال 2022  ایفا نماید.

6_ فضاهای باز و چند منظوره

ادغام مناطق مختلف خانه یا دفاتر اداری برای ایجاد فضاهای انعطاف پذیر و چند منظوره امسال مشهود تر است. زیرا به ساکنان اجازه می دهد تا از باز بودن بیشتر بدون محدودیت لذت ببرند. و برای اکثر فضا ها کاربردی تر و سالم تر است.

7_ اتوماسیون خانگی و خانه های هوشمند

ساختمان هوشمند یک انتخاب برای خانه و توسعه دهندگان در این دنیای مدرن است  که در دنیای مدرن و دیجیتال آسایش، راحتی بیشتری را فراهم می کند و مصرف انرژی را  نیز کاهش می دهد.

8_ سازه های فولادی اکسپوز

در صنعت طراحی معماری، مجموعه‌ ای از پالت‌ های متریال جدید و نو آورانه در حال ظهور هستند و بر روند معماری تأثیر می‌ گذارند. فولاد یک ماده طراحی بسیار کارآمد است، نه تنها به دلیل زمان و خواص مقرون به صرفه، بلکه به دلیل ماهیت شکل پذیری آن اهمیت زیادی دارد انعطاف‌ پذیری فولاد برای کارهای طراحی ایده‌آل است و به معماران این امکان را می‌ دهد تا اشکال خلاقانه‌ تری را در طراحی سازه بگنجانند. امسال سبک صنعتی با سازه های اکسپوز از ترندهای  مهم 2022 خواهد بود.

9_ بلوک های شیشه ای

در سال 1977، ترند “بلوک های شیشه ای” یا “آجرهای شیشه ای” در پروژه های طراحی مسکونی و رستوران محبوبیت پیدا کرده اند. این ویژگی از نظر بصری جالب و ساختار یافته با برخورداری از حریم خصوصی و شفافیت همزمان بود که برای سال‌ های متمادی محبوبیت خود را به دست آورد. اخیراً، نیز این ویژگی ها در سال 2022 ترند شده و طرفداران زیادی خواهد داشت.

10_ چوب

چوب با فواید سلامتی و اثرات مثبت متعدد بر محیط زیست، مصالح ساختمانی بسیار محبوب دوستدار محیط زیست بوده و همچنان  استفاده از این ترند به عنوان متریالی پایدار ادامه دارد.

تحریریه گروه معماری هورنو

منبع : arel.ir

علاقه مند به طراحی محتوای در رابطه با معماری و نویسندگی
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا