21_21 Design Sight
21_21 Design Sight
21_21 Design Sight
21_21 Design Sight
21_21 Design Sight
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

21 _21 Design Sight

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

21 _21 Design Sight

کاربری: موزه

معمار: تادو آند

مکان: ژاپن،توکیو

منطقه سایت: 2،653.3 متر مربع

مساحت ساختمان: 597.3 متر مربع

فضای کف: 1،932متر مربع

فضای نمایشگاه: 686متر مربع(گالری 1: 133متر مربع ، گالری 2: 443متر مربع ، گالری 3: 110متر مربع)

ساختار: بتن مسلح با فولاد، یک طبقه همکف و یک زیرزمین

ساختمان سازه ای کم ارتفاع است که از یک طبقه همکف و یک طبقه زیرزمینی تشکیل شده است. بیشترین حجم بنا که فرم منحصر به فردی دارد شامل یک سقف ساخته شده از صفحات فلزی غول پیکر است که به آرامی از روی زمین شیب دار می شود  در زیر زمین دفن می شود. با توجه به فضای بیرونی ساختمان ، فضای در مقیاس غیرقابل تصور باز می شود. طبقه همکف گالری 3 و فضای فروشگاه ، در حالی که طبقه زیرزمینی دارای دو گالری و یک دادگاه غرق در طبیعت است. این ساختمان توسط معمار تادائو آندو طراحی شده است. برجسته مفهوم ایزی میاایک در طراحی لباس یک تکه پارچه ، آندو این ایده را برای بام به عنوان یک ورق از فولاد تاشو ابداع کرد. علاوه بر سقف ، این ساختمان از فن آوری جهانی ژاپن مانند طولانی ترین ورقه شیشه های دو جداره در ژاپن استفاده می کند .

21 DESIGN SIGHT در زمینی واقع شده است که با فضای عمومی آزاد احاطه شده است. هدف ما طراحی یک سازه است که خود را به عنوان یک موزه طراحی ادعا می کند بدون ایجاد مزاحمت در محیط طبیعی پیرامون آن. برای رسیدن به این هدف ، تصمیم گرفتیم 80 درصد فضای کف موزه را در زیر زمین قرار دهیم. ما می خواستیم بنایی بنا کنیم که مورد استقبال درختان سرو واقع شود که در کنار هم در پشت سایت ایستاده اند.

21_21 Design Sight
21_21 Design Sight

ویژگی ساختمان قطعه ای از ورق آهن پس از معروف شدن تکه ای از پارچه آقای عیسی میاکه به دست آمد. پیشنهاد مفهوم و ترسیم طراحی معماری بر اساس آن آسان بود. اما فرض بر این بود كه ساختن تصویر در واقعیت امری كاملاً متفاوت است. در واقع ، برای پردازش صفحه 54 متری از فولاد استفاده شده به عنوان سقف ، به تکنیک های بسیار پیشرفته ای احتیاج بود. این پروژه بدون مهارت و تکنیک های ارائه شده توسط همه صنعتگران در ساخت آن موفق نمی شد. افراد حاضر در سایت شجاعانه با مشکلات ذاتی در تأمین الزامات طراحی بدون هیچ گونه مشکلی کنار آمدند. من یک بار دیگر از آنها شگفت زده شدم ، فقط به این نتیجه رسیدم که چگونه تکنیک های پیشرفته ساخت ژاپن وجود دارد. جزئیات ساختمان در داخل و خارج شکل می گیرد در حالی که در همان زمان مباحث مربوط به طراحی همچنان با کارکنان محل انجام می شود تا پروژه پایان یابد. می توانید شور و شوق آفرینندگان و افتخار صنعتگران را در پله ها ، ریل های دستی ، سقف در همه جای موزه احساس کنید.

21_21 Design Sight
21_21 Design Sight

ژاپن تاکنون طرح های بسیاری از کلاس های جهانی را در زمینه های مختلف از جمله معماری ، مبلمان ، اتومبیل و مد تولید کرده است. 21_21 DESIGN SIGHT پروژه ای است که توسط گروهی از همكاران از جمله ایزی میایك با هدف ترویج فرهنگ طراحی ما به عنوان یكی از جنبه های ژاپن مدرن ، غول اقتصادی ، پیشنهاد شده است ، كه این محل برای قرن بیست و یکم را به یك كانون فرهنگی جدید تبدیل کرده است. Midtown واقع در شهر فرهنگی تازه متولد شده توکیو ، با قدرت طراحی جهت غنی سازی زندگی روزمره ما سوق می یابد. من امیدوارم که این مرکز به عنوان یک مرکز الهام بخش از سطوح حتی بالاتر طراحی و گسترش آنها در سراسر جهان عمل کند. و مطمئناً این امکانات بدون افرادی که بیایند و از آنها استفاده کنند ، در خدمت اهدافشان نخواهد بود. امیدوارم هر چه بیشتر جوانان از اینجا بازدید کنند و طراحی را تجربه کنند و از خودشان الهام بگیرند تا در آینده در ارتقاء سطح فرهنگ ژاپنی نقش داشته باشند.

21_21 Design Sight
21_21 Design Sight

تادائو آندووی در سال 1941 در اوساکا متولد شد. او که در رشته معماری تحصیل کرده است  وی در سال 1969 شرکت معمار و همکاران تادائو آندو را تأسیس کرد. پروژه های اصلی شامل کلیسای نور ، ارمانی تئاترو ، موزه هنر مدرن فور وری، موزه هنر چیکو، پونتا دلا ، دوگانا ، موسسه هنری کلارک است. از جمله جوایز بسیاری که دریافت کرده است جایزه معماری Pritzker در سال 1995 و Ordre des Arts et des Lettres (Commandeur) در سال 2013 بوده است. او در سال 2003  استاد برجسته دانشگاه توکیو شد.

منبع: 2121designsight

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا