آیا تابه‌حال اندیشیده‌اید که کاشی‌ها را ببرید و طرح‌های خلاقانه برای دیوار بسازید؟ اشیای قدیمی گران‌قیمت را چگونه باید چید تا خوب به چشم بیایند؟ حتی شاید بتوانید با همین لوازمی که در اختیار دارید، به‌کل یک طراحی داخلی دیگر برای فضایتان انجام دهید. از زیباسازی نقاط غیرجذاب اتاق گرفته تا طراحی داخل کابینت‌ها، چندین ترفند طراحی داخلی وجود دارد که ظاهر خانه را شگفت‌انگیز می‌کند.

۳۷ ترفند طراحی داخلی از زبان حرفه‌ای‌ها

طراحی داخلی یکی از رشته‌هایی می‌باشد که امروزه در میان مردم و دانشجویان باب شده است. برخی از افراد این رشته را به صورت آکادمیک و حرفه‌ای می‌گذراند و مهارت‌های لازم را یاد می‌گیرند. اما با دانستن برخی از این ترفندهای طراحی داخلی شما می‌توانید یک دکوراسیون مناسب و دلخواه خود را داشته باشید. در ادامه به ۳۷ ترفند طراحی داخلی می‌پردازیم.

۱. برش دادن کاشی‌های آماده برای دست‌یابی به ظاهر موردنظر

جسیکا گلر از شرکت طراحی تولدو گلر می‌گوید: «ما معمولا کاشی‌های دارای سایز استاندارد را که در فروشگاه موجود هستند می‌بریم. این‌گونه آن‌ها را به سایزهای کوچک‌تر درمی‌آوریم. با این روش می‌توانیم اندازه‌های گوناگون کاشی را در رنگ‌ها و شکل‌های مختلف به دست آوریم. سپس آن‌ها را با هم ترکیب می‌کنیم و طرح‌های خلاقانه برای دیوارها می‌آفرینیم».

۲. چسباندن کاغذدیواری روی اثاثیه منزل

بسیاری از افراد با طرح یا رنگ اثاثیه منزل یا لوازم‌خانگی خود مشکل دارند. زیرا ممکن است با طرح کلی خانه همخوانی نداشته باشد. یا شاید کمی کهنه و قدیمی شده باشد. طراح جینی مولستر پیشنهاد می‌کند که روی لوازم‌خانگی‌تان از کاغذدیواری‌های چسبی استفاده کنید.

۳. بازی با الگوها

سعی کنید الگوهایی با رنگ و طرح متنوع را در قسمت‌های مختلف فضای اتاق به کار ببرید. اما به‌گونه‌ای نباشد که اتاق شما از استایل و زیبایی‌اش خارج شود. رنگ‌ها و طرح‌ها را با هم تطبیق دهید. طراح آنتونی جیاناکاکوس می‌گوید: «کارآمدترین ترفند طراحی داخلی من، یافتن ترکیب مناسب از رنگ و طرح است».

۴. ساخت پنجره مصنوعی با آینه

بسیاری از افراد با مشکل نبود پنجره در اتاقشان روبرو هستند. طراح کامیلا پاون از شرکت Effortless Style Interiors، به راه‌حل خلاقانه‌ای برای این مشکل دست یافته است. او دو آینه بزرگ را با هم ترکیب می‌کند. سپس آن‌ها را به شکل پنجره درمی‌آورد.

    ۵. اعمال روکاری مات روی فولاد ضدزنگ

    این ترفند طراحی داخلی را سوزان استفان ابداع کرد. پیشنهاد او عبارت است از اعمال روکاری با جلوه مات روی قسمت‌های خانه که از جنس فولاد ضدزنگ هستند. او دراین‌باره می‌گوید: «عاشق بازتاب نور در جلوه‌های مات فولاد هستم. آن‌ها حس نرمی، آرامی و خوشامدگویی به ما می‌دهند». او خود توانسته است با یک اسکاچ ساده، قسمت‌های فولادی آشپزخانه‌اش را رنگ مات بزند.

    ۶. یافتن فضایی برای استفاده از تزئینات عجیب

    طراح ماری فلانیگان درباره یک اتاق چای که طراحی کرده است می‌گوید: «می‌خواستم فضایی بسازم که در آن بتوانید با دوستی بنشینید و چای و قهوه بنوشید و بتوانید واقعا از اسباب سنتی چینی‌تان استفاده کنید». منظور آن است که فضای کوچکی را در خانه‌تان برای تزئین با اشیای عجیب‌وغریب تزئینی اختصاص دهید.

    ۷. پنهان‌سازی شوفاژ با طرح کابینتی

    گاهی شوفاژها مزاحم هستند. در این مواقع، می‌توانید با یک ترفند طراحی داخلی جالب، کابینتی روی آن‌ها بسازید. بدین ترتیب با دیگر قسمت‌های اتاق هماهنگ خواهند شد. این پیشنهاد را طراحان شرکت لینه فورد می‌دهند.

    ۸. داشتن یک اتاق دنج

    طراح ملیسا رافی درباره کتابخانه‌ای که طراحی کرده است می‌گوید: «می‌خواستم به‌گونه‌ای باشد که حس پتو پیچیدن به انسان دست بدهد». در طرح‌های او می‌توانیم اهمیت حریم خصوصی را به‌خوبی مشاهده کنیم. همیشه یک فضای دنج و آرام برای شخص خودتان در نظر بگیرید.

    ۹. استفاده از هنرهای خودتان

    فضای اتاق باید رنگ و بوی شما را داشته باشد. این فضا می‌بایست حس‌های شما را به مهمانان منتقل کند و افکارتان را برایشان بگوید. طراح انیا وایت می‌گوید: «چند قاب خوش‌طرح انتخاب کنید. هنرهای انتزاعی خودتان را در آن‌ها قرار دهید. این کار، خانه شما را لوکس‌تر می‌کند».

    ۱۰. قراردادن اثاثیه چندکاره

    طراح داخلی، دیوید کوارلس باور دارد که: «چهارپایه‌های کوچک سرامیکی برای فضاهای بیرون خانه چندین کاربرد دارند. می‌توان از آن‌ها به‌عنوان صندلی اضافه استفاده کرد. یا می‌توان به‌عنوان میزی برای لپ‌تاپ، نوشیدنی یا غذا، آن‌ها را در محوطه بیرونی ساختمان به کار برد».

    ۱۱. تبدیل نقاط نه‌چندان جذاب به زیبایی

    مکس هامفری در سخنی به یک ترفند طراحی داخلی در ارتباط با اهمیت زیباسازی اجزای مزاحم اشاره می‌کند. او می‌گوید: «زیرزمینی را دوباره مدل‌سازی کردیم. اگر می‌خواستیم مسیر لوله انتقال هوای آن را تغییر دهیم، بسیار هزینه‌بر می‌بود. به‌جایش، یک لایه پوشش صورتی‌رنگ هماهنگ با تم اتاق زیرزمین رویش کشیدیم.»

    ۱۲. رنگ زدن به‌جای گچ‌بری سقف

    ممکن است برخی اتاق‌ها در بعضی قسمت‌هایشان، گچ‌بری تزئینی روی سقف یا دیوارها نداشته باشند. طراح آلدوس برترام می‌گوید: «یک آپارتمان، هیچ نوع گچ‌بری تزئینی روی سقف یا دور درهایش نداشت. من طرح گچ‌بری را با رنگ به آن اضافه کردم».

    ۱۳. ترفند طراحی داخلی برای استفاده از لوازم قبلی

    می‌توانید لوازمی که از قبل دارید را دوباره به شیوه جدید بچینید و طرح تازه‌ای بسازید. جین لیو می‌گوید: «قطعات طراحی را از خانه قبلی یکی از مشتریانمان برداشتیم. بسیاری از آن‌ها را در خانه جدید جای دادیم. طراحی داخلی آن بسیار جذاب و عمیق شد».

    ۱۴. انجام کارهای شیک قلابی

    طراح فاون گالی می‌گوید: «روی پلکانتان، یک کار بسیار شیک تقلبی بکنید. هرچه جسارت بیشتری در ایجاد طرح‌های تقلبی شیک به خرج بدهید، لبخند بزرگ‌تری بر لبان مشتریانتان می‌بینید». برای مثال، طراح آنی اسلوان، یک فرش قرمز تقلبی را فقط با رنگ قرمز جیغ، روی پلکان یک خانه طراحی کرده است.

    ۱۵. زنده کردن فضای اتاق با دیوارنما

    دیوارنماها، تصاویری هستند که با رنگ روی دیوار نقاشی شده‌اند. طراح راجی راداکریشنان می‌گوید: «می‌توانید با استفاده از دیوارنما کاری کنید که افراد بیشتری در خانه‌تان زندگی کنند. بنابراین حتی اگر فقط دو نفر در خانه زندگی کنند، هرگز احساس تنهایی نخواهند داشت».

    ۱۶. ترکیب دکوراسیون سنتی و مدرن

    طراح کیلب اندرسون می‌گوید: «سبک‌های قدیمی و جدید به هم متعلق هستند. ترکیب المان‌های مدرن طراحی با عتیقه‌جات، جذابیتی دارد که هرگز خسته‌کننده نخواهد شد».

    ۱۷. انجام نورپردازی اتاق با فناوری‌های پیشرفته

    تکنولوژی‌های مدرن امروزه به‌عنوان مهم‌ترین انواع ترفند طراحی داخلی شناخته شده‌اند. در این میان، لامپ‌های دیجیتال جایگاه ویژه‌ای یافته‌اند. طراح بریگان جین می‌گوید: «به کمک نورپردازی هوشمند مدرن با ریتم شبانه‌روزی، سلامت خود را بهبود ببخشید. اتاقتان را نیز به‌طور موقت به رنگ‌های مختلف درآورید».

    ۱۸. زنده سازی فضاهای بی‌روح با کاغذدیواری

    فضاهای کسل‌کننده در هر خانه‌ای پیدا می‌شوند. می‌توانید از کاغذدیواری‌های رنگی جذاب با طرح‌های مختلف در این فضاها استفاده کنید. آنگاه شاداب و سرزنده جلوه خواهند کرد. طراح فاون گالی می‌گوید: «عاشق استفاده از کاغذدیواری در فضاهای عادی هستم. هال، رختکن، اتاق شستشو و غیره، همه با کاغذدیواری به فضاهایی پر از لذت و حس صمیمیت تبدیل می‌شوند. فضاهای بین اتاق‌ها نیز با این روش، به مکان‌هایی لذت‌بخش مبدل خواهند شد».

    برای ادامه این مطلب با هورنو همراه باشید…

    تحریریه گروه معماری هورنو

    منبع:decoboom.ir

    علاقه مند به طراحی محتوای در رابطه با معماری و نویسندگی
    گزارش خطا
    تصاویر 360 درجه
    در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
      مستند های مرتبط با این بنا