IQON
IQON
IQON
IQON
IQON
IQON
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

IQON

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

IQON  

آو د لوس شیریس، کویتو، اکوادور

معمار: گروه معماری بیگ

کاربری: مسکونی

مکان: آو د لوس شیریس، کویتو، اکوادور

به‌زودی IQON  در کویتو  به بزرگترین ساختمان بدل می‌شود که اولین پروژه بیارک اینگلز  است که در آمریکای جنوبی ساخته می شود. این ساختمان که در حال حاضر در حال ساخت می باشد، یک ساختمان عمدتا مسکونی و یک برج منحنی شکل با بالکن هایی است که تدریجا بیرون زده اند. هدف این باغ درختان شهری محصور بین شهر متراکم و پارک نه تنها دربرگرفتن چشم انداز پیرامون کوه های آتشفشانی و طبیعت فراتر از آن بلکه یکپارچه سازی چشم انداز در داخل خود ساختمان است.

IQON
IQON

مجموعه ای از جعبه های  بتنی تراس دار که ۳۳ طبقه را تشکیل می‌دهند، ۳۵ هزار متر مربع سطح بنا را در اختیار شما قرار می‌دهند. هر جعبه می چرخد تا یک واحد آپارتمانی با بالکن هایی در امتداد آن در نمای شمال و جنوب را تشکیل دهد و یک چشم انداز وسیع و حس باز بودن را فراهم می‌سازد.

IQON
IQON

طرح تراس های پله دار برای ایجاد یک میدان عمومی در کف ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است و نقشه ساختمان با فضای خرد به ساکنین اجازه می دهد تا در سایه استراحت کنند و یا به لابی های ساختمان دسترسی داشته باشند. با امتداد تراس در هر تراس، استخر تعبیه شده در وسط پله ها چشم اندازی به شهر را نشان می دهد.

IQON
IQON

با هدف نزدیک شدن به پارک لا کارولینای در نزدیکی ساختمان، هر تراس دارای گونه های مختلف درخت بومی اکوادور است که زمانی که بزرگ می‌شود، می‌توان آن را در شهر کاشت. BIG  بیان کرده است که نمای کامل پروژه، نمای عمودی نشان دهنده تنوع زیستی کویتو  است. این ساختمان به بخشی از چرخه سبز از پارک تا ساختمان تبدیل می شود و مجددا به پارک باز می‌گردد.

با ایجاد دیوارهای میان تهی در زیر هر بالکن، مزرعه درخت شهری از این مکانیزم برای پایین نگه داشتن ریشه درختان استفاده می کند. در داخل هر واحد، گلدان ها به عنوان مجسمه های بتنی عمل میکنند و به منطقه ریشه درختان در آپارتمان بالایی تبدیل می‌شوند.

IQON
IQON

بر خلاف معماری سبز معمول، طرح ابداع مجدد باغ عمودی به کارولینای اجازه می دهد تا به سمت بالا و داخل ساختمان برود و تجربه کل نگر كیتو  در یک سازه منحصربه فرد را نشان دهد.

منبع: archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا