KISS THE TWIST
KISS THE TWIST
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

KIS THE TWIST

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

KIS THE TWIST

کاربری: موزه

معمر: گروه معماری بیگ

اندازه: ۱۰۰۰ متر مربع

محل: جیناکر، نروژ

زمان: ۲۰۱۹

با عبور از رودخانه پیچ در پیچ راندسلوا، اولین پروژه BIC در نروژ، یعنی Twist، به عنوان یک پل قابل سکونت در مرکز آن افتتاح شد و یک سفر جدید و قطعه هنری را در پارک مجسمه کیستفوس در جیناکر نروژ شکل می دهد. موسسه هنرهای معاصر 1000 متر مربعی کیستفوس زیرساخت خود را دو برابر ساخته است تا به رودخانه و جنگل متصل شود و از طریق بزرگترین پارک مجسمه سازی شمال اروپا مسیر فرهنگی را کامل کند.

Twist که در اطراف یک آسیاب خمیر کاغذ ساخته شده است، به عنوان یک شعاع به شکل ۹۰ درجه در نزدیکی قسمت میانی پیچ خورده است تا یک شکل مجسمه‌سازی به وجود آید که راندسلوا را در بر می‌گیرد. بازدیدکنندگان در حال پرسه زدن در Twist هستند، با آثار خاص هنرمندان بین‌المللی مانند آنیش کاپور، اولافور الیاسون، لیندا بنگللیس یایوی کوشاما، جپه هاین و فرناندو بوترو آشنا می شوند. موزه جدید به عنوان پل دوم و امتداد طبیعی پارک، تجربه بازدید کننده را در تغییر می دهد و فضای نمایشگاه داخلی را دو برابر می‌کند.

KISS THE TWIST
KISS THE TWIST

یک چرخش ساده در حجم ساختمان به پل این امکان را می‌دهد که از ساحل پایین و جنگلی در جنوب تا دامنه تپه در شمال بالا رود. به عنوان یک مسیر پیوسته در چشم‌انداز، هر دو طرف ساختمان به عنوان ورودی اصلی عمل می‌کنند. از ورودی جنوبی، بازدید کنندگان از یک پل فولادی ۱۶ متری با یک نمای شفاف تا انتهای شمالی عبور می‌کنند که به طور مشابه با یک پل عابر پیاده مرتبط هستند. هندسه منحنی دو تایی این موزه متشکل از صفحات آلومینیومی به عرض ۴۰ سانتی متر است که مانند کپه‌ای از کتاب‌ها مرتب شده‌اند و انگار با حرکت باد کمی جا به جا شده‌اند. همین اصل در داخل با روکش سفید ۸ سانتی متر برای پوشش کف، دیوار و سقف به عنوان یک پس‌زمینه یکنواخت برای نمایشگاه‌های کوتاه‌مدت نروژی و بین المللی کوتاه مدت کیستفوس به کار می‌رود. از هر دو طرف، بازدیدکنندگان گالری Twist را تجربه می‌کنند، انگار که از یک دريچه دوربین عبور می‌کنند.

KISS THE TWIST
KISS THE TWIST

در انتهای شمالی، یک دیوار شیشه‌ای با ارتفاع کامل، مناظر پهنه نما را به آسیاب خمیر کاغذ و آبشارهای رودخانه ارائه می‌دهد در حالی که به سمت بالا انحنا پیدا می‌کنند تا یک نوار عریض ۲۵ سانتیمتر از چراغهای باریک را تشکیل دهند. به خاطر شکل منحنی پنجره‌های شیشه‌ای، انواع نور روز که وارد موزه می‌شوند و سه گالری متمایز ایجاد می‌کند: یک گالری کاملا روشن با مناظر پهنه نما در سمت شمال، یک گالری بزرگ و تاریک با نور مصنوعی در سمت جنوبی و در میان، یک فضای مجسمه‌سازی با یک تکه باریک نور سقفی پیچ خوره خاکستری. توانایی طبقه‌بندی، تقسیم یا ادغام فضاهای گالری باعث ایجاد انعطاف‌پذیری برای برنامه‌نویسی هنری کیستفوس می‌شود. یک پلکان شیشه‌ای به پایین‌ترین سطح  موزه در خاکریز رودخانه شمالی منتهی می‌شود، جایی که سطح آلومینیومی ساختمان به سقف زیرزمین و منطقه استراحتگاه می‌رسد. یک دیوار شیشه‌ای پر عرض دیگر بازدیدکنندگان را حتی به رودخانه زیر نزدیک‌تر می‌کند و تجربه کلی غوطه بودن در جنگل های قصیده ای خارج از اسلو را افزایش می دهد.

KISS THE TWIST
KISS THE TWIST

منبع:big.dk

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا