KOOLKIEL
KOOLKIEL
KOOLKIEL
KOOLKIEL
KOOLKIEL
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

KOOLKIEL

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

KOOLKIEL

کشور: آلمان

شهر: کیل

سال: 2018

مساحت: 65000 متر مربع

کاربری: هتل ، اداری، بازارچه ، مسکونی ، فرهنگی ، بار-رستوران

موضوع: معماری ، کاربرد مختلط

KOOLKIEL
KOOLKIEL

MVRDV  به عنوان طراح یک مجتمع مخلوط 65000 متر مربعی انتخاب شده است تا ک سایتی پساصنعتی در کیل، آلمان را مجدداً توسعه دهد. این پیشنهاد که شامل هتل ، دفاتر ، اقامتگاهها ، فضای تجاری و فضای رویداد است ، استفاده از یک سیستم طراحی انعطاف پذیر را به جای یک برنامه ثابت و غیرقابل تغییر ارائه میدهد که امکان طراحی را به راحتی با نیازها و خواسته های جامعه تطبیق می دهد.

این پیشنهاد که در “KoolKiel” نامیده می شود ، در یک منطقه قبلاً صنعتی در کیل ، در نزدیکی جنوبی ترین نوک Kiel Fjord واقع شده است. در حال حاضر آن توسط یک ساختمان بزرگ و یک طبقه که در ابتدا برای ذخیره سازی زنجیره کشتی ها مورد استفاده قرار گرفته بود ، اشغال شده است. با این حال ، در زمان های اخیر این مکان به دلیل ارتباط آن با کمیک های معروف ورنر آلمان ، که از اوایل دهه 1980 در این ساختمان چاپ می شدند ، قابل توجه تر است. این ساختمان در حال حاضر به عنوان W8   Medienzentrum شناخته شده است ، و محل اقامت شرکتهای مختلفی است که عمدتاً (اما نه انحصاری) در رسانه ها و صنایع خلاق فعالیت می کنند. این مجموعه مستاجر به این منطقه یک هویت منحصر به فرد و کاریزماتیک داده است ، که به شدت بر طراحی بعدی MVRDV تأثیر گذاشت.

KOOLKIEL
KOOLKIEL

در این پیشنهاد خواستار حفظ ساختار موجود W8 Medienzentrum به عنوان واحدهای تجاری و در صدر قرار دادن آن با آپارتمان ها هستیم. در کنار این ، یک ساختمان جدید با یک ستون سنگفرش با زیگ زاگ حاوی دفاتر و مغازه ها ، که در بالای چندین بلوک مکعب مسکن قرار دارد ، و یک برج کوچک از فضاهای اداری ارائه شده است. در انتهای سایت ، یک برج هتل 250 اتاقه از طریق یک فضای رویداد عمومی به ستون فوق الذکر متصل می شود که برای میزبانی نمایشگاه ها و رویدادهایی که توسط جامعه برگزار می شود ، استفاده خواهد شد.

فضاهای بیرونی برای پروژه مهم است: حیاط بین ساختمانهای پر از انواع مبلمان خیابانی که ساکنان بتوانند آن را اشغال کنند ، در حالی که یک پارک پشت بام راه خود را در اطراف سه بلوک مکعب مسکن مار می کند. جالب ترین عنصر پروژه پانل های نما ، ساخته شده از بتن مسلح با فیبر است که در جلوی پنجره می نشینند و نمادهای متنوعی را با الهام از خروجی خلاق افراد محلی به نمایش می گذارند.

با این حال ، در این چارچوب ، طرح پیشنهادی فرصت های زیادی را برای ورود جامعه فراهم می کند. با در نظر گرفتن طرح نه به عنوان یک مفهوم ثابت بلکه به عنوان یک سیستم انعطاف پذیر ، این ساختمان که در نهایت ساخته می شود ، ممکن است در هر نقطه و در طیف گزینه ها قرار بگیرد ، از یک سری محافظه کار از جعبه ها گرفته تا یک مجموعه دلگیر و در عین حال کاریزماتیک از طناب ها و نمادها. این سیستم طراحی انعطاف پذیر شامل گزینه هایی برای تغییر اندازه و تعداد کانسیلرهای موجود در برج هتل است (با گزینه ای که امکان استفاده از کانسیلرها نیز در دسترس نیست) ، برای تغییر میزان پوشش ساختمان توسط پنل های تصویری، و تغییر در اندازه، تعداد ، و چیدمان آپارتمان های واقع در بالای ساختمان W8 موجود.

KOOLKIEL
KOOLKIEL

جیکوب وان ریز ، مدیر و بنیانگذار MVRDV گفت: “در مکانی با چنین جامع موجود پویا و خلاق موجود ، بدیهی است که جامعه باید در این پیشرفت حرفی برای گفتن داشته باشد.” “KoolKiel نه تنها از آنها الهام گرفته شده است ، بلکه به آنها امکان می دهد تا پیشنهاد را بنا به خواسته های خود تغییر دهند – ما آنها را نه تنها با یک طرح بلکه با یک سؤال مطرح می کنیم:” شما چگونه “Kool” را می خواهید؟ “

منبع:mvrdv.ln

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا