Leeza SOHO
Leeza SOHO
Leeza SOHO
Leeza SOHO
Leeza SOHO
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

Leeza SOHO

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

Leeza SOHO 

اداری

معمار: پکن، چین

معماران: زاها حدید

مساحت: ۱۷۲۸۰۰.۰ متر مربع

سال: ۲۰۱۹

توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است. این شهر که در جاده Lize واقع در جنوب غربی پکن واقع‌شده، لنگرهای برج Leeza، منطقه تجاری Fengtai جدید  یک مرکز اقتصادی و ترابری بین مرکز شهر و اخیرا در فرودگاه بین‌المللی داکسینگ پکن در جنوب افتتاح شده است. منطقه تجاری جدید برای برنامه‌ریزی شهری چند جانبه پکن، بدون تاثیر بر شبکه‌های زیرساخت موجود در مرکز شهر، ضروری است.

این برج 45 طبقه 172،800 متر مربع پاسخگوی تقاضا از مشاغل کوچک و متوسط در پکن برای فضای اداری منعطف و کارآمد درجه A است. مجاور ایستگاه راه آهن منطقه تجاری در تقاطع پنج خط جدید که در حال ساخت در شبکه مترو پکن هستند ، سایت Leeza SOHO به صورت مورب توسط یک تونل سرویس زیرزمینی مترو جدا شده است.

Leeza SOHO
Leeza SOHO

در این تونل، طراحی برج حجم خود را به دو نیمه تقسیم می‌کند که توسط یک پوسته ظاهری احاطه شده است. فضای در حال ظهور بین این دو نیمه، ارتفاع کامل برج را گسترش می‌دهد و بلندترین دهلیز دنیا را در ۱۹۴.۱۵ متری ایجاد می‌کند که در داخل ساختمان می‌چرخد و برج بالا می‌رود تا سطح فوقانی را با جاده Lize به سمت شمال تراز کند. این چرخش دهلیز به هم وصل می شود و پل دو نیمه ای را در ارتفاعات در سطوح ۱۳، 24، ۳۵ و ۴۵ به آسمان پیوند می دهد نمای بیرونی آن در مقابل مناظر اطراف شهر به دو نیمه می‌رساند.

دهلیز Leeza به عنوان یک میدان عمومی برای منطقه تجاری جدید عمل می‌کند و تمام فضاهای درون برج را به هم متصل می‌کند و به دلیل تغییر شکل، ساخت یک فضای شهری عالی برای پکن که مستقیما به شبکه حمل و نقل شهر متصل است، دیدگاه‌های متفاوتی ایجاد می‌کند. دهلیز نور طبیعی را در داخل ساختمان وارد می‌کند، به عنوان یک دودکش خورشیدی با سیستم تهویه یکپارچه عمل می‌کند که فشار مثبت را در سطح پایین حفظ می‌کند تا نفوذ هوا را محدود کرده و یک فرآیند فیلتر هوای تمیز موثر در محیط داخلی برج فراهم کند.

Leeza SOHO
Leeza SOHO

سیستم دیواره پرده شیشه ای دو جداره و عایق بندی شده توسط Leeza SOHO  واحدهای لعاب را در هر طبقه با زاویه ای قرار می دهد  و با استفاده از آن ، ثبت های تهویه باریکی را برای ترسیم هوا از طریق حفره های عملیاتی در صورت لزوم فراهم می کند. ایجاد کنترل محیطی بسیار کارآمد برای هر طبقه. دو نیمه برج برج فضاهای عمومی دهلیز را سایه می اندازد ، در حالی که لعاب دوجداره کم عایق یک محیط داخلی راحت را در شرایط شدید هوایی پکن حفظ می کند. این لعاب با ارزش 2.0 W / m²K ضریب سایه 0.4 دارد. مقدار کلی پاکت خارجی برج 5/55 W / m²K است.

در خط مقدم مدل سازی اطلاعات سه بعدی ساختمان (BIM) در طراحی ، مدیریت ساخت و عملیات ساختمان، معمار زاها حدید و SOHO چین فناوری های اثبات شده ای را برای کاهش مصرف انرژی و تولید گازهای گلخانه ای در هر چهار همکاری خود ، در مجموع 15 میلیون فوت مربع را در فضای شهری مختلط در پکن و شانگهای اجرا کرده اند ( 1.4 میلیون متر مربع).

Leeza SOHO
Leeza SOHO

برای دستیابی به گواهی‌نامه LEED Gold توسط شورای ساختمان سبز آمریکا، سیستم مدیریت انرژی BIM ۳ بعدی پیشرفته SOHO کنترل محیطی بلادرنگ و بهره‌وری انرژی را نظارت می‌کند. این سیستم‌ها همچنین شامل بازیابی حرارت از هوای اگزوز و پمپ‌های بازدهی بالا، پنکه، دیگ‌های بخار، روشنایی و کنترل هستند. این برج  شامل جمع آوری آب ، لامپ های با جریان کم و گرگرفتگی آبهای شیرین و همچنین یک سقف عایق بندی شده سبز با آرایه فتوولتائیک برای برداشت انرژی خورشیدی است.

فضای پارکینگ دوچرخه، با محفظه‌های بار، امکانات دوش و شارژ اختصاصی برای خودروهای هیبریدی و هیبریدی در زیر زمین قرار دارند، در حالی که مواد مرکب آلی فرار شده در سراسر Leeza SOHO برای به حداقل رساندن آلاینده‌های داخلی و فیلترهای بهره‌وری بالا، ذرات را از طریق سیستم حمل و نقل هوایی حذف می‌کنند.

منبع:ARCHDAILY

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا