طراحی سفره خانه مدرن مانند رستوران و فست فود و کافه های دارای اهمیت خاصی برخوردار است به این دلیل که خیلی از افراد به دنبال آن هستند که به سفره خانه های جدید مراجعه کنند و اگر این مراکز طراحی درست و به جایی داشته باشند می تواند در جذب مشتری موثر باشد.

ویژگی های طراحی سفره خانه مدرن

زیبا شناسی اصولی باعث می شود که افرادی که به سراغ سفره خانه مدرن می روند تجربه به یاد ماندنی را تجربه کنند به این دلیل که در این نوع مکان به دلیل تازگی و جدید بودن آن باعث می شود چشم ها، گوش ها از دیدن و شنیدن لذت ببرند به همین دلیل باعث می شود که دوباره به سراغ همان مکان بروند از این رو تجربه ای لذت بخشی و به یاد ماندنی را تجربه کنند.

برای سفارش طراحی سه بعدی ، سفارش طراحی روف گاردن و سفارش طراحی محوطه و فضای سبز به سایت هورنو مراجعه کنید.

المان های موثر در طراحی سـفره خـانه مدرن و سنتی

سفره خانه در کل یک مکان سنتی محسوب می شود که از دیرباز وجود داشته است و در آن افراد به استراحت و نوشیدن چای و قهوه می پرداخته اند.  یک سری المان ها وجود دارد که باعث می شود  حس نوستالژیک و سنتی را در این فضاها برقرار کرد. یکی از پرکاربردترین المان های موجود استفاده از آب است. داشتن حوض آب، جوی آب، آب نما یکی از بهترین قسمت های سفره خانه می باشد که همیشه در معماری ایران نیز جایگاه خود را داشته است. بنابراین شما با به کاربردن آب به صورت هوشمندان در فضای سفرخانه مدرن می توانید فرم متفاوتی به سفره خانه خود بدهید.

استفاده از تخت در سفره خانه های سنتی همیشه مرسوم بوده است اما شما می توانید برای اینکه یک سفره خانه مدرن داشته باشد به جای تخت از میز و صندلی استفاده کنید. استفاده از لوستر های سنتی در این فضاها استفاده می شود  همچنین داشتن چندین تابلو با خط نستعلیق می تواند باعث شود که فضا مدرن تر جلوه داد شود.

در سفره خانه های سنتی معمولا از پنجره های ارسی به صورت پنجره های مشبک استفاده می شده است که باش یشه های رنگی مزین می شده اند. معمولا از پایین تا بالای دیوار را شامل می شوند. استفاده از این پنجره ها در خانه ها قدیمی استفاده می شده است. اما برای اینکه فضای سنتی را به مدرن تبدیل کنید می توانید از پنجره های بزرگ و یک دست ساده استفاده کنید. داشتن گل و گیاه و فضای سبز در سفره خانه مدرن یکی دیگر از المان های قابل استفاده می باشد که فرم کلی سفره خانه را از فضای خشک و بی روح دور می کند.

متریال مهم طراحی سفره خانه سنتی

سفره خانه جایی است که باعث می شود افراد برای استراحت و سپری کردن ساعتی از روز خود به آن مراجعه کنند. از این رو باید حس و حال گم و صمیمی داشته باشد. در سفره خانه های مدرن نیز معمولا مانند سفره خانه های سنتی از دیوار های آجری استفاده می شود. آجر یکی از وسیله هایی است که در مناطق گرم و خشک استفاده می شود و به همین دلیل نیز در خانه های سنتی نیز به وفور از آن استفاده می شود. بنابراین استفاده از آجر می تواند باعث شود که یادآور خانه های و فضای سنتی ایران باشد. استفاده از آجر در کنار نورپردازی ساختمان باعث می شود که فضای دلچسبی ایجاد شود.

شیشه های رنگی در خانه های قدیمی و فضای سنتی زیاد است اگر به سراغ خانه های قدیمی بروید مشاهده می کنید که از شیشه ها  پنجره های رنگی استفاده می کرده اند. اما در فضای مدرن ممکن است از این شیشه های رنگی زیاد استفاده نشود اما با استفاده حرفه ای و درست و به جا از این شیشه در دکوراسیون و طراحی داخلی سفره خانه مدرن می توان فضای مدرن و جدیدی به ساختمان داد. با این شیشه های رنگی نور به درستی در فضا پخش می شود.

در گذشته از کاشی های هفت رنگ در سفره خانه ها استفاده می شده است که با مدرن شدن ساختمان از این کاشی ها دیگر استفاده نمی شود. از این کاشی ها می توانید برای زیبایی حوض آب یا جوی آب استفاده کرد تا هم رنگ زیبایی به سفره خانه داد هم اینکه فضای مدرن و سنتی را در کنار یک دیگر داشت.

اصول طراحی سفره خانه فضای باز با آلاچیق

آرامش و احساس راحتی که در سفره خانه های مدرن و سنتی وجود دارد ممکن است در رستوران ها و کافه ها پیدا نشود از این رو خیلی از افراد هنوز هم به سراغ این سفره خانه می روند. خیلی از سفره خانه هم فضای باز دارند هم فضای بسته به این دلیل که در روزهایی که هوا گرم است خیلی از افراد می خواهند در فضای باز بنشیند. در سفره خانه مدرن در فضای باز آن ها می توان به سراغ حوض و آبنما رفت تا هم حس طراوت را به محیط بدهد هم این که از محیط سنتی خود دورنشده باشد. یکی از اصول مهم در سفره خانه استفاده از نورپردازی به جا و درست آن می باشد به این صورت که فضا را روشن کند و فضای دلچسب و مدرن به بینده منتقل کند.

جمع بندی

در این مقاله در مورد اصول طراحی سفره خانه مدرن می پردازیم و برای این که یک سفره خانه جدید و مدرن داشته باشیم چه اصول و متریال های باید استفاده کنیم می پردازیم.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا