خانه اسمیت نقطه ی آغازین یک رشته ی موفق در طراحی مسکونی های شخصی است.که در طراحی آن شکل دادن یک کلیت،بدون نفی توصیه های سنت گرا از طریق کنترل بر پیامد کار مد نظر بوده است. در واقع عناصر ساختار گرای سنتی چون دودکش ،پلکان و…. که به پیکره ی بیرونی نما پیوند خورده اند،به نحوی موثر حدود روانی و حقیقی اتاق ها را توسعه می دهند. این خانه با چشم انداز به لانگ آیلند ساند و امکان بهره گیری از دید های پانورامیک استثنایی ،بر روی زمینی مهمیز مانند استقرار یافته است.
برای خواندن مطالب مربوط به معماری مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: عناصر معماری مدرن
در ظاهر،خانه اسمیت از یک حجم ساده تشکیل شده است اما در حقیقت،فضاهای عمومی وخصوصی در تقاطع سطوح و باله هایی که یک حجم شفاف را شکل می دهند به یکدیگر می رسند.این حجم شفاف بر روی محوری استقرار می یابد که به عنصری عمودی دودکش خاتمه یافته و تاکید را به منظره ی صخره ای اطراف می کشاند.این بنا منحصرا با محیط اطراف در ارتباط بوده و از این طریق کششی مفعولانه را ایجاد می کند.تک حجم منفرد گاراژ به نحوی موثر بر انزوای شدید ساختمان و ارتباط متقابل آن با محیط تاکید دارد.
صرف نظر از تغییرات مقیاسی ،تمامی پروژه های متعاقب میر مفروضات بنیادی را تجسم می بخشند که برای اولین بار در این خانه ی فضادار رخ می نماید:سیستمی کاملا شخصی در بیرون کشیدن نماها از پلان های کیفی ،تاثیر مدرنیسم در استفاده ی بسیار آگاهانه از سازه و استیلای تکنولوژی بر این فرآیند خلاق،ساده بودن تمام اجزایی که دانسته های مسلم را برگزیده و آنها را بدون ابتذال به زبانی معمارانه تعیین هویت می نماید و لذا جاذبه ی نهایی نیز وابسته به همان بخشی خواهد بود تا حال انجام نشده است اما احتمال دارد به یکباره آغاز شود و برنامه ی طراحی را به حالت بالفعل آن رهنمود کند.
برای خواندن مطالب مربوط به معماري مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: معماری شهری مدرن ، قوانین معماری مدرن
تفسیر کالدرون بارکا این چنین است:حقیقت بایستی یک رویا باشدکه هم دارای تلویح است و هم عقلانیت.
منبع: کتاب ریچارد میر
منبع تصاویر:richardmier.com