اگر از دسته افرادی هستید که می خواهید اتاق های خانه خود را از هم تفکیک کنید اما نمی دانید چگونه؟با هورنو با  ایده های کاربردی راجع به تفکیک اتاق نشیمن ، اتاق غذاخوری و آشپزخانه همراه باشید…

مزایای تفکیک مناطق مختلف:

از مزایای داشتن خانه ایده آل این است که فضای زیادی را برای بخش بندی مناطق مختلف فراهم می کند ، می توانید این کار را برای فضاهای کوچکتر نیز انجام دهید . بزرگترین مزیت ایجاد بخش های مختلف در خانه شما موارد زیر است:

  • هر اتاق بخش بندی و صمیمیت بیشتری دارد.
  • تمایز فعالیت های مختلف در هر اتاق بدون تداخل
  • آشپزی بدون پخش شدن  بوی غذا
  • جدا کردن و مشخص کردن اتاق نشیمن ، اتاق غذاخوری و آشپزخانه با حوزه بندی مناسب برای چیدمان و تعیین دکوراسیون

با توجه به این مزایا ، ما می خواهیم ایده های اصلی و کاربردی برای جدا کردن این سه فضای در خانه را به شما نشان دهیم.

نحوه جدا کردن اتاق نشیمن ، اتاق غذاخوری و آشپزخانه

روشهای مختلفی را به شما نشان خواهیم داد که می توانید مناطق خانه خود را تفکیک کنید. می توانید از دربها ، پنجره ها ، دیوارها ، مبلمان و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید . علاوه بر این ، می توانید مناطقی را کاملاً یا تنها قسمتی را محصور کنید.

۱-دربهای کشویی

استفاده از دربهای کشویی برای فضای داخلی خانه روز به روز محبوب تر می شود. برای جدا کردن اتاق نشیمن ، اتاق غذاخوری و آشپزخانه می توانید از این درب ها استفاده کنید .

در صورت تمایل می توانید با نصب دربهای کشویی این سه فضا را تقسیم کنید. یا  می توانید آشپزخانه و اتاق ناهار خوری خود را هنگام نصب یک درب کشویی به هم مرتبط کنید تا آنها را از اتاق نشیمن جدا کنید.فراموش نکنید گزینه ای را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای اصلی در خانه شما باشد.

انواع مختلفی از طرح ها و متریال های مختلف هنگام انتخاب درب کشویی وجود دارد .

۲-پارتیشن شیشه ای

می توانید آشپزخانه خود را با پارتیشن شیشه ای محصور کنید یکی دیگر از ایده های زیبا و جذاب این است که  قسمتی از آشپزخانه را محصور کنید.

همینطور پارتیشن های شیشه ای یک ایده فوق العاده برای جدا کردن اتاق ها است زیرا در حین تفکیک سبکی بصری را نیز حفظ خواهد کرد.

۳- کانتر صبحانه

 افزودن جزیره،کانتر و میزهای صبحانه ایده عالی دیگری برای تقسیم بخشی از آشپزخانه و اتاق غذاخوری یا حتی از نشیمن است . علاوه بر این اینکار، دو عملکرد تفکیک فضا و خدمت رسانی و سرویس دهی برای صرف غذا را ایجاد می کند.

۴- تقسیم مناطق کوچکتر با مبلمان

در خانه های کوچکتر ، تقسیم مناطق برای اتاق نشیمن ، اتاق غذاخوری و آشپزخانه کار سخت تری است زیرا فضای محدودتری وجود دارد اما می توانید از  پانل های تقسیم کننده در تمام منزل خود استفاده کنید .

پانل و پارتیشن ها در طرح های مختلف و مواد اولیه متنوعی موجود هستند که می توانید موارد ثابت یا متحرک با قابلیت تغییر مکان را انتخاب کنید.

ایده دیگر برای جدا کردن اتاق ها در خانه کوچکتر  استفاده از مبلمان است . به عنوان مثال ، می توانید یک کتابخانه در اتاق نشیمن خود ایجاد کنید. این کتابخانه می تواند ضمن فراهم کردن فضای ذخیره سازی ، اتاق نشیمن شما را از اتاق ناهار خوری جدا کندیا قرار دادن مبلی در نشمن پشت به غذاخوری این دو حوزه را از هم مجزا می سازد

همانطور که امروز در پست دکوبوم خوانده اید ، روش های زیادی برای جدا کردن اتاق نشیمن ، اتاق غذاخوری و آشپزخانه وجود دارد. شما فقط باید در مورد گزینه ها ، فضای خانه خود و اتاق هایی که می خواهید جدا کنید فکر کنید و با توجه به سبک دکوراسیون، پلان و نیاز های روزمره و تعداد کاربران تصمیم بگیرید.

تحریریه گروه معماری هورنو

منبع:decoboom.ir

علاقه مند به طراحی محتوای در رابطه با معماری و نویسندگی
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا