ساختمان اداری IAC به سبک ساختار شکن اثر فرانک گری

جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: 2011
کاربری: اداری
معمار: فرانک گری
مکان: انگلیس

ساختمان اداری IAC به سبک ساختار شکن اثر فرانک گری

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

ساختمان اداری IAC

معمار: فرانک گری

سال ساخت:۲۰۰۷

مکان:چلسی،انگلیس

سبک: دیکانستراکشن

کاربری:اداری

تعداد طبقات:۹


مقدمه

برای مطالعه ویژگی های معماری دیکانستراکشن یا ساختارشکن وارد لینک مقابل شوید: معماری دیکانستراکشن

ساختمان اداری IAC سبک ساختارشکن، مقر شرکت اینترنتی آمریکایی InterActiveCorp اولین پروژه‌ای بود که فرانک گری در  اپل بزرگ  (2007) اجرا کرد که همچنین اولین معمار آسمان‌خراش را نیز در سال ۲۰۱۱ دنبال کرد. این شهر که در غرب چلسی واقع شده است، با متعادل کردن اشکال نرم، بادبان‌های یک کشتی را تحریک می‌کند، مانند بسیاری از پروژه‌های معماری. ساخت و ساز در ماه ژوئن سال ۲۰۰۴ آغاز و در آوریل ۲۰۰۷ به پایان رسید.(ساختمان اداری)

ساختمان اداری IAC به سبک ساختار شکن اثر فرانک گری

مفهوم:

برای مطالعه زندگی نامه و سبک ها و معماری فرانک گری وارد لینک زیر شوید : معماری فرانک گری

ساختمان ۱۰ طبقه به صورت افقی به دو طبقه اصلی هر یک تقسیم می‌شود، با باریک شدن در طبقه ششم. آن به پنج بخش عمودی در سطوح پایین و سه قسمت بالای آن تقسیم می‌شود و ظاهر بادبان‌های یک کشتی را افزایش می‌دهد. بخش‌ها به شکل مارپیچ درآمده و مانند سلول‌های کندوی عسلی به هم متصل می‌شوند. پوست واحدهای سلول مانند شمع‌های روی اسکلت ساختمان به نظر می‌رسد. به دلیل شکل، ترکیب‌بندی و رنگ آن به طور مفهومی مربوط به یک کوه یخی است.(ساختمان اداری)

پنجره‌هایی که ارتفاع کامل هر گیاه را پوشش می‌دهند، محو می‌شوند و این تصور را ایجاد می‌کنند که ساختمان به جای سازه واقعی ۱۰ طبقه، از دو طبقه تشکیل شده است. این وضعیت نیز مانند همه پروژه‌های فرانک گاری، مخالفان و مدافعان دارد. ونیتی فیر توضیح داد که شاید یکی از زیباترین ساختمان‌های اداری دنیا باشد.(ساختمان اداری)

ساختمان اداری IAC به سبک ساختار شکن اثر فرانک گری

فضا ساختمان اداری

این ساختمان در رابطه با الزامات دفاتر ، مونتاژ و کارکردهای فضاهای کنفرانس و فضاهای خرده فروشی را تسهیل می کند. دیوارهای فضای اطراف آسانسورها را تسهیل می‌کند و هر یک از ۶۰ مارک این شرکت را در معرض دید قرار می‌دهد. این نمایش رنگ و شناوری در فضا نیز به مناطق کاری حرکت می‌کند، ایجاد فضای باز و کاملا دور از ردیف‌های آشنای معمول در این نوع ساختمان‌های اداری. این فضاها در رنگ و اندازه متفاوت هستند در حالی که تعادل سبک، قابلیت و انعطاف‌پذیری را حفظ می‌کنند.(ساختمان اداری)

دیوارهای دفتر داخلی شیشه‌ای شفاف هستند تا از نور طبیعی که از نمای شیشه‌ای ساطع می‌شود، استفاده کنند. سقف‌های به‌هم‌پیوسته در سراسر ساختمان، زیبایی‌شناسی دفتر باز را بهبود می‌بخشد و به نور طبیعی در کار کمک می‌کند.

لابی ساختمان اداری

در غرب، لابی در طبقه پایین اغلب به عنوان محل برگزاری رویدادهای خبری و راه‌اندازی محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد، یک صفحه ویدئویی LED که ۱۱ متر ارتفاع و ۱۲۰ متر عرض دارد. این صفحه ویدئویی از اتومبیل‌هایی که از بزرگراه سمت غرب عبور می‌کنند قابل‌رویت است.(ساختمان اداری)

اتاق‌های کنفرانس

این ساختمان بیش از بیست اتاق کنفرانس دارد که مجهز به آخرین فن‌آوری از جمله تابلوهای هوشمند و تجهیزات ویدیو کنفرانس عالی هستند.

آشپزخانه

آشپزخانه کارکنان در بخش مرکزی هر طبقه واقع شده است و یک فضای تجمعات  اجتماعی دلپذیر ایجاد می‌کند.

تراس ها

در اطراف طبقه ششم که سطوح آن کوچک‌تر می شود، کاملا مجهز به میزهای مدولار، برق و وای فای رایگان می‌باشند.(ساختمان اداری)

ساختمان اداری IAC به سبک ساختار شکن اثر فرانک گری

زمینه‌های مشترک 

مناطق وسیعی برای کارمندان در طبقه نهم قرار دارند که در آن می‌توانید از مناظر لذت ببرید که ۷۰ فضای پارکینگ زیرزمینی دارد. طراحی محوطه پارکینگ با شرایط بد خاک در این محل پیچیده بود.(ساختمان اداری)

سازه ساختمان اداری

شکل IAC به وسیله یک سازه بتونی مسلح که با ظرافت حکاکی شده و در سیستمی از دیوار پرده‌ای قرار داده شده است. نمای شیشه ای نامنظم نقطه اوج طراحی و مجسمه سازی است. ایجاد یک راه‌حل سازه ای نوآورانه جهت جلو رفتن و زندگی بخشیدن به نمای خیالی لازم بود. بسیاری از ستون‌های حمایتی در یک زاویه به جای عمودی قرار داده شدند در نتیجه یک شکل غیر معمول به اسکلت سازه ای بتن ایجاد کردند. در نتیجه یک شکل غیرمعمول به اسکلت سازه بتن ایجاد می شود. ساختار 10 طبقه به صورت افقی به دو بخش تقسیم می شود و سطح بالاتر ، مربوط به اتاق زیر شیروانی ، از سطح خیابان خارج می شود. این جمع بندی امکان ایجاد تراس و کاهش مقیاس جهانی آن را فراهم می کند.(ساختمان اداری)

منحنی ها و فرم های رایگان پروژه برای ایجاد تکیه گاه ساختمان ، به انعطاف پذیری بیشتری نسبت به مواد فولادی ملزوم هستند. آنچه ظهور کرد ، سیستم پیچیده ای از صفحات و ستونهای سازه بتونی مسلح بود. تجهیزات نقشه برداری لیزری با هدایت به مهندسان و سازندگان کمک می کند تا موقعیت دقیق هر یک از اجزای ساختاری را پیدا کنند.(ساختمان اداری)

ساختمان اداری IAC به سبک ساختار شکن اثر فرانک گری

ساخت و ساز ویژه

 حاوی اولین پرده شیشه ای سرد تغییر شکل یافته در جهان ،

فقط دو ستون ساختار قاب عمودی هستند. تمام ستون های بتون مسلح شیب دار هستند ، برخی از آنها تا عمق 25 درجه تا 25 درجه است.

 30،50 سانتی متر ضخامت دیوارهای ضخیم ساختمان به عنوان وزن اصلی برای جبران تأثیر پیچاندن ستونهای ساختاری به کار می رود. هسته همچنین باعث فرار از آتش سوزی ساختمان می شود.

در حین ساخت و ساز ، اجرای صفحات کف به 50٪ زمان لازم را در مقایسه با فولاد ساختاری کف سیستم سنتی کاهش می دهد. چرخه دو روزه یک فرآیند منحصر به فرد است که امکان ریختن بتن را امکانپذیر می سازد. بتن با افزودنی هایی که امکان تنظیم سریع تری دارند بهبود یافته است.

سازه بتون صفحات با ضخامت ۳۰، ۵۰ سانتی متر تا ۱۰، ۵۰ متر است.

بتون مختلط در محل  ویژگی‌های برجسته صوتی و inifugas را ارائه می‌دهد.

تخته‌های کف اتاق شامل پنجره‌های متعددی است که نظراتی را در داخل ساختمان ارائه می‌دهند.

در برخی از گوشه‌های ساختمان، شیشه ۱۵۰ درجه از کف تا سقف را تغییر می‌دهد.

هر واحد دیوار پرده‌ای، شامل سه شیشه، دو لايه اى و سه لایه ای است که با یک فضای خالی هوا جدا می‌شود.

در سال ۲۰۰۹، این ساختمان با جایزه Pinnacle انجمن مالکان و مدیران ساختمان (BOMA) نیویورک مورد تقدیر قرار گرفت.(ساختمان اداری)

ساختمان اداری IAC به سبک ساختار شکن اثر فرانک گری

مصالح ساختمان اداری

ساختمان مبتکرانه ای که در این ناحیه از نیویورک ساخته شد، از بتون مسلح، فولاد و نمای شیشه‌ای ساخته شده است و ویژه با ذرات سرامیک پوشیده شده و بهره‌وری انرژی را افزایش می‌دهد.(ساختمان اداری)

دیوار حائل شیشه ای

مدیر شرکت فرودگاه‌های کشور، به جای صفحات تیتانیوم که قبلا برنامه‌ریزی کرده بود، مصالح نمای خارجی را تغییر داد و شیشه پر چین و چروک را به جای صفحات تیتانیوم انتخاب کرد. این اولین معماری ساختمان با نمای شیشه‌ای کامل است.

قبل از ساخت سردر جدید، در آزمایشگاه تست شد تا دوام ساختاریو محیطی آن‌ها را تضمین کند. ملخ توربينى با استفاده از نیروی تندباد در برابر موتور شیشه‌ای به کار گرفته شد. دیوارهای شیشه‌ای که تقریبا ۱،۴۳۷  که نمای خارجی آن را پوشانده اند که در آن‌ها ۱،۳۴۹  شکل و درجه چرخش دارند، در ایتالیا تولید شده‌اند. این پانل ها به مراتب بزرگتر 10،67 ،7 6،71 میلیون متر هستند. برخی از پانل های شیشه ای با استفاده از پیشرفت فنی در طراحی نما ، در هنگام قرار گیری سرد و خمیده شده و مطابق با خیالات بودند.

رنگ سفید شیشه توسط مجموعه ای ارائه می شود که شامل الگوهای دارای نقاط سرامیکی است ، بنابراین نور را منعکس می کند ، تابش نور را کاهش می دهد و جلوه ای از پوشش قند به ساختمان می بخشد. شیشه متخلخل عملکرد محیطی ساختمان را بهبود می بخشد تا به عنوان یک ضد آفتاب یکپارچه عمل کند. گری دوباره از این الگوی در کریستالهایی استفاده کرد که بخشی از نمای بنیاد لوئیز ویتون از پاریس است.(ساختمان اداری)

پلان ساختمان اداری IAC به سبک ساختار شکن اثر فرانک گری

 نورپردازی ساختمان اداری

در طول شب و چراغ‌های فضای داخلی روی دیوار شیشه‌ای ناپدید می‌شود و تنها پس از آن ظاهر می‌شود و اسکلت سازه ای نمایان می‌شود. محیط هر طبقه با نور کم احاطه شده است و هر محل کار دیسک‌های معلق است دارد که مخزنی از نور ، تصادفی، در الگویی که مکان هر یک از آن‌ها را دنبال می‌کند را بر روی سقف ایجاد می‌کنند.(ساختمان اداری)

ساختمان اداری IAC به سبک ساختار شکن اثر فرانک گری


برای خواندن مقاله  معماری خانه آبشار اثر فرانک لوید رایت وارد لینک زیر شوید: خانه آبشار

برای خواندن مقاله ویلا ساوا اثر لوکوربوزیه وارد لینک مقابل شوید : معماری ویلا ساوا

برای خواندن مقاله معماری مسجد شیخ لطف الله وارد لینک مقابل شوید : مسجد شیخ لطف الله


منبع:en.wikiarquitectura.com

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا