طراحی مدرسه مدرن ویتل اثر رنزو پیانو
طراحی مدرسه مدرن ویتل اثر رنزو پیانو

طراحی مدرسه مدرن ویتل اثر رنزو پیانو

طراحی مدرسه مدرن ویتل اثر رنزو پیانو
طراحی مدرسه مدرن ویتل اثر رنزو پیانو
طراحی مدرسه مدرن ویتل اثر رنزو پیانو
طراحی مدرسه مدرن ویتل اثر رنزو پیانو
طراحی مدرسه مدرن ویتل اثر رنزو پیانو
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: در حال تکمیل
کاربری: دانشگاه
معمار: نا معلوم
مکان: سوهانک

طراحی مدرسه مدرن ویتل اثر رنزو پیانو

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

طراحی مدرسه مدرن ویتل اثر رنزو پیانو

معمار: رنزو پیانو

کاربری: مدرسه

زمان: 2016 – 2019

مکان: شنژن، چین

کارفرما  مدرسه و استودیو Whittle


طراحی مدرسه مدرن ویتل اثر رنزو پیانو نخستین پروژه مدرسه و استودیو Whittle در چین را تشکیل می دهد و بخشی از سیستم 30 دانشگاه WSS در شهرهای برجسته جهان خواهد بود. مدرسه جدید در مرکز توسعه Qianhai Mawan در شنژن است، منطقه ای کاملاً جدید که از زمین پس گرفته شده در حال افزایش است. این سایت در زمینی به مساحت 10،400 متر مربع واقع شده است که به راحتی با پارک عمومی شهری جدید در شمال شرق واقع شده است. این محوطه توسط برج های مسکونی و تجاری احاطه شده است و تا 150 متر می رسد که برخی از آنها هم اکنون در دست ساخت هستند. ساختمانهای کم ارتفاع در امتداد پارک منطقه واقع شده اند که فعالیت های عمومی بیشتری در آنجا انجام خواهد شد.

طراحی مدرسه مدرن ویتل به گونه ای طراحی شده است که مکانی برای یادگیری و رشد 2،200 دانش آموز است. مدرسه 58000 متر مربع در دو ساختمان برپا شده است. بنای اصلی به ارتفاع 32 متر با ردپای 70 متر در 70 متر و در ده طبقه، هشت طبقه بالاتر از سطح زمین و دو زیر آن سازماندهی شده است. حجم مرکزی 18 متر بلند، از سطح 6 متر بالاتر و جرم آن به هشت بلوک شکسته شده است. زمین و سه طبقه فوقانی برای تأکید بر حجم چهار سطح میانی تنظیم شده اند. یک ساختمان سه طبقه کوچکتر فقط در غرب واقع شده است و یک زمین بازی زیبا در جلوی آن قرار دارد.

برای مطالعه مقاله طراحی فضاهای آموزشی وارد لینک مقابل شوید :  روانشناسی محیط و فضاهای آموزشی


طراحی مدرسه مدرن ویتل اثر رنزو پیانو
طراحی مدرسه مدرن ویتل اثر رنزو پیانو

در محور اصلی این طرح قرار دارد که یک مدرسه باید مانند یک دهکده آموزشی باشد. اندازه و مقیاس مدرسه با شهر یک قصر قرون وسطایی ایتالیایی ساخته شده از ساختمانهای مجرد قابل تعامل با یکدیگر است. از آنجایی که طرح قرون وسطایی محاصره و ملاقات ساکنان خود را دارد، بلوک های برنامه ای این مدرسه در یک گره مرکزی از فعالیت ها برای زندگی اجتماعی دانش آموزان جمع آوری شده است.

طبقه همکف مدرسه مدرن ویتل 6 متر ارتفاع و از لحاظ بصری شفاف است. به فضایی تبدیل می شود که ساختمان به دنیای خارجی باز می شود و دانش آموزان را قادر می سازد تا در یک محیط امن با جامعه در تعامل باشند. اماکن عمومی در طول روز زنده هستند و بعد از ساعات مدرسه که فضاهای عملکرد و مجموعه ورزشی در سطوح زیر برای عموم قابل دسترسی است، در سطح شهر باز است. در قلب این سطح، پیوند مرکزی پله های گردش خون و آتوریم به عنوان نقطه اتصال بین فضاهای عمومی زیر و انکوباتور دانشگاهی فوق عمل می کند.(طراحی مدرسه مدرن ویتل)

مرکز آموزشی در چهار سطح متوسط ​​برگزار می شود. اولین، سطح دو، یک فضای انتقالی بین فضای عمومی و مدرسه خصوصی است. فضاهای برنامه جانبی، آزمایشگاههای سازنده و مراکز نمایشگاهی وجود دارد. آنها به عنوان فضاهای یادگیری و سالن سخنرانی برای دانشجویان و جامعه خدمت می کنند. سه طبقه باقیمانده هر یک دارای یک مدرسه خاص است: پایین، متوسط ​​و زیاد. هر مدرسه دارای بیست و چهار کلاس درس 3،2 متر ارتفاع و 70 مترمربع است که همگی در حاشیه واقع شده اند و دارای نمای مستقیم به بیرون است. عوام اصلی با پله های مرکزی روبرو هستند و نور طبیعی روز را از بالا دریافت می کنند.

برای مطالعه زندگی نامه و آثار رنزو پیانو وارد لینک مقابل شوید: معماری رنزو پیانو


طراحی مدرسه مدرن ویتل اثر رنزو پیانو
طراحی مدرسه مدرن ویتل اثر رنزو پیانو

ورودی اصلی مدرسه مدرن ویتل و فضاهای مشترک مهدکودک در قسمت جنوبی طبقه همکف اصلی با آزمایشگاه ها، سالن های بدنسازی و تئاتر است – در حالی که 18 استودیوی یادگیری اختصاصی در یک ساختمان جداگانه تر و صمیمی تر قرار دارند. تمام استودیوها با یک باغ خصوصی و یک زمین بازی روبرو هستند. ارتباط بین ساختمانها از طریق یک خانه شیشه ای میزبان آزمایشگاه های سبز آزمایشی است.

بر خلاف سایر مدل های امکانات آموزشی، سطح دانشگاه این مدرسه در بالای بلوک آموزشی، در سطح ششم قرار دارد که دانش آموزان می توانند از اوقات فراغت و اوقات فراغت خود را در یک مکان خصوصی با مشرف به پارک و شهر لذت ببرند. تراس محیط و حیاط مرکزی با درختان کاشته شده است و این فضاهای بیرونی را سایه می اندازد. علاوه بر این، سقف فوق به محلی برای یادگیری و فعالیت های ورزشی می باشد که از مجموعه ورزشی زیر تعریف می کند.(طراحی مدرسه مدرن ویتل)

طراحی مدرسه مدرن ویتل اثر رنزو پیانو
طراحی مدرسه مدرن ویتل اثر رنزو پیانو

از لحاظ مفهومی، طراحی WSS از سادگی، باز بودن و کارآیی یک کارخانه الهام گرفته شده است. از نظر بصری، فضاها دارای یک زبان صنعتی با خدمات و ساختار در معرض آن هستند. کل ساختمان فضایی تعاملی و پرورشی برای نسلهای آینده خواهد بود و در تجربه آموزشی جامع گرایانه ایفا خواهد کرد.

باز بودن و شفافیت بصری نور طبیعی و ارتباط تجربی با جامعه را فراهم می کند. این امر بین فضاها پیوندهای بصری ایجاد می کند و احساس تعلق به مدرسه و جهان خارج را ایجاد می کند. طبیعت، به ویژه، دانش آموزان را الهام می بخشد و بهزیستی آنها را بهبود می بخشد. به همین دلیل است که ردپای ساختمان به حداقل کاهش یافته است. این اجازه می دهد تا درختان بلندتر در سطح زمین وجود داشته باشد، در حالی که درختان کوچکتر در سطح 6 در امتداد محیط و حیاط مرکزی قرار دارند و ساختمان را در پارک شهری جدید ادغام می کنند. از بالا، این سایت به یک ضمایم طبیعی کمربند سبز شهر تبدیل می شود.

در مدرسه مدرن ویتل نور روز اولویت دارد. در طول روز، نور طبیعی کنترل شده، فضاهای ورودی به ساختمان را از طریق نماهای لعاب هوشمند و چاه مرکزی بزرگ روی پله پر می کند. در حالی که در غروب، با محو شدن نور روز، به تدریج چراغ های مصنوعی روشن می شوند و مدرسه مانند یک فانوس جادویی در شهر شروع به درخشش می کند.(طراحی مدرسه مدرن ویتل)


طراحی مدرسه مدرن ویتل اثر رنزو پیانو
طراحی مدرسه مدرن ویتل اثر رنزو پیانو

جفت شدن با تأکید بر نور و شفافیت، رویکردی گرم و استقبال از طراحی داخلی است. استفاده استراتژیک از رنگ، فضای شاد و شاد را ایجاد می کند و خلاقیت دانش آموزان را به ویژه در سنین پایین تر تحریک می کند. یک رنگ گرم در پله های اصلی، کف ها و عناصر کوچکتر مانند ویژگی های روشنایی برای تقویت کارکردهای عمومی آنها معرفی شده است. یک تخته سه لا گرم برای مبلمان داخلی و مناطق قابل انعطاف انتخاب شده است. یک کلاس معمولی دارای دو صفحه تخته سه لا بزرگ تخته سه لا، دارای سطوح نوشتن شیشه ای کشویی است که فضایی اجتناب ناپذیر اما عملی برای روش های مختلف تدریس ایجاد می کند: از دانش آموزان دعوت می شود تا، نمایش دهند، به اشتراک بگذارند و بحث کنند.(طراحی مدرسه مدرن ویتل)

دانش آموزان در آموزش خود نقش اساسی دارند و آسایش آنها امری اساسی است. یادگیری از بسیاری جهات اتفاق می افتد و دانش آموزان با استراتژی های ساختمان منفعل مانند سایه بیرونی، فیلتراسیون نور و سایر عناصر طراحی تعبیه شده، تغییراتی در روز و فصل تجربه خواهند کرد. فضاهای یادگیری دستی مانند شیشه خانه یا آتوریم مرکزی بصری متصل کننده فرصتهای بی نظیری را برای مطالعه تأثیرات مستقیم محیط اطراف خود در یک محیط داخلی و خارجی فراهم می کند. در کنار هم، این تجربه به اوج خود می رسد که یک شرکت کننده فعال در محیط آموزش مدرسه هستیم.(طراحی مدرسه مدرن ویتل)


طراحی مدرسه مدرن ویتل اثر رنزو پیانو
طراحی مدرسه مدرن ویتل اثر رنزو پیانو

مطالب پیشنهادی:

برای خواندن مقاله  معماری خانه آبشار اثر فرانک لوید رایت وارد لینک زیر شوید: خانه آبشار

برای خواندن مقاله ویلا ساوا اثر لوکوربوزیه وارد لینک مقابل شوید : معماری ویلا ساوا

برای خواندن مقاله معماری مسجد شیخ لطف الله وارد لینک مقابل شوید : مسجد شیخ لطف الله

منبع:rpbw.com

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا