ویلای مدرن نقطه پرواز اثر ریچارد میر

جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: 2015
کاربری: ویلا
معمار: ریچارد میر
مکان: آمریکا

ویلای مدرن نقطه پرواز اثر ریچارد میر

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

ویلای مدرن نقطه پرواز اثر ریچارد میر

کاربری: ویلا

معمار:ریچارد میر

سوتامپتون، نیویورک

2006 –2016

ویلای مدرن پرواز اثر ریچارد میر واقع در نیویورک در سال ۲۰۱۶ ساخته شده است که در یک مکان باریک واقع شده است، این ویلای مدرن بین اقیانوس اطلس به جنوب و خلیج مکوکس به شمال واقع شده است. اجزای ساختمان و فضاهای داخلی طوری چیده شده اند که از منظره دریا و استخر مرکزی بهره ببرند.

برای مطالعه ی سبک های طراحی خانه وارد لینک مقابل شوید: طراحی خانه طراحی پلان خانه

ویلای مدرن نقطه پرواز اثر ریچارد میر

سیرکلاسیون اصلی هر حجم را به  دیگری متصل می کند و در نهایت همه به خلیج و اقیانوس متصل می شوند. ساختار کلی پلان ویلای مدرن بر اساس تفکیک فضاهای عمومی و خصوصی است. فضاهای عمومی و اجتماعی به موازات استخر مرکزی به منظره اجسام آب اطراف خانه باز می شود. حریم مناطق خصوصی، که در امتداد ضلع شرقی ملک واقع شده است، حفظ می شود و فقط از طریق سیرکلاسیون ثانویه و پنجره های سوراخ دار کوچکتر به قسمت بیرونی مرتبط می شود.  تسلسل از طریق سایت با مجموعه ای از پله ها آغاز می شود که به سمت خانه استخر منتهی می شوند. صعود این پله ها نمای چشمگیری از خلیج را نشان می دهد. خانه استخر از یک اتاق تفریحی بزرگ تشکیل شده است که از سمت جنوب به طرف استخر باز می شود و از سمت شمال به مناظر وسیع خلیج. حمام و اتاق نشیمن شکل استواری را به سمت شرق اشغال کرده است.

برای خواندن مطالب مربوط به معماری مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: سبک معماری مدرن

ویلای مدرن نقطه پرواز اثر ریچارد میر

استخر و ایوان افتابگیر این ویلای مدرن بر فراز شن و ماسه های مرتفع در اسکله ها شناور هستند. ادامه مسیر جنوبی در سیرکلاسیون اصلی گردشگاه، پلی است که به سطح ورودی خانه اصلی متصل می شود. با عبور از یک هشتی شیشه ای، سیرکلاسیون از طریق یک پله بزرگ به صورت عمودی به طبقه دوم میرسد که توسط یک شکاف ممتد عمودی و نورگیرهای سقفی با نور طبیعی سرزنده می شود. با رسیدن به طبقه اول، دو اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق ناهار خوری دیده میشود و یک اتاق نشیمن با ارتفاع دو برابری که به طبقه دوم و به نمای اقیانوس و خلیج باز شده است.

ویلای مدرن نقطه پرواز اثر ریچارد میر

 طبقه بالا ی این  ویلای مدرن دارای یک اتاق خواب دیگر، اتاق خواب شاخص، حمام و اشکاف است. همچنین یک شیروانی کوچک و فضای مطالعه با شومینه در بالای فضای ناهار خوری قرار دارد که دارای مناظری به اتاق اصلی نشیمن زیرین، اقیانوس، استخر و خلیج است. کلیه فضاها با سیستم دربهای تاشو و کشویی که نور و نسیم اقیانوس را به دورن راه میدهند، به ایوان های بیرونی باز می شوند و اختلاف های بین معماری و طبیعت اطراف سایت را محو می کنند. قسمت بیرونی آن به گچ سفید و سیستم کرکره آلومینیومی مزین شده است. انواع و اقسام حائلهای افقی و عمودی سایه و بازی سایه هایی را که در طول روز بر روی نما می افتد فراهم می کند. با مداومت در سیرکلاسیون اصلی، یک درجه هوای آزاد به طرف ساحل اقیانوس بالا میرود و با چشم اندازهای گسترده از آب به ایوان حائل می شود. یک پیاده رو مرتفع شما را به تپه های ماسه ای و پایین ساحل منتقل می کند.

ویلای مدرن نقطه پرواز اثر ریچارد میر

ویلای مدرن نقطه پرواز با باز بودن و شفافیت آن تعریف می شود، اما مهمتر از همه تمام نور طبیعی است که در تمام فضاهای خانه وجود دارد. خانه به سمت اقیانوس و خلیج باز است و با منظره ای از اقیانوس بی پایان آتلانتیک، این منزل، آسمان و طبیعت در یک ترکیب فضایی غنی و پویا به محیطی طبیعی تبدیل می شود.


پلان ویلای مدرن نقطه پرواز اثر ریچارد میر

مطالب پیشنهادی:

سبک معماری فولدینگ

سبک معماری سبز

سبک معماری پایدار

منبع:richardmieier.com

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا