طراحی نمای کلاسیک
طراحی نمای کلاسیک

سفارش طراحی نمای کلاسیک

زمانی که در سطح شهر می چرخید ساختمان های زیادی را با نماهای مختلف می بینید. نماهایی که هر کدام توسط طراحان به عرصه حضور رسیده اند. یکی از پرطرفدارترین ها در شهرهای امروزی طراحی نمای کلاسیک می باشد. در کشور ما بیشتر از دو سبک کلاسیک و مدرن برای نمای ساختمان ها استفاده می کنند و از لحاظ قوانین شهرداری نیز مشکلی برای اجرای این نوع از نما وجود ندارد. نمای کلاسیک نمایی است که بیشتر متریال آن سنگ بوده و برخی آن را با نام نما رومی می شناسند. رنگ این نوع از نما روشن می باشد. خط های موازی و هارمونی هندسی از مشخصه های این نوع از نما و این سبک می باشد.

نمای کلاسیک

شاید با اندکی دقت در ساختمان های با نمای کلاسیک، به یاد فیلم های قدیمی و رومی بیفتید، سردرهای بزرگ، ستون های سنگی، استفاده از سنگ های با رنگ روشن کرم رنگ و نوع طراحی خاص پلکان و سایر اجزا نما این قبیل ساختمان ها را خاص تر کرده و ابهت خاصی به آنها می دهد. ستون ها و سرستون های پرکار و سردرها و ورودی های بزرگ از دیگر مشخصه های این سبک از ساختمان هستند. در واقع این سبک از معماری و نما تلفیقی از سبک رومی با هنر معاصر ایرانی می باشد.

برای سفارش رندر ، سفارش رندر لومیون و سفارش مدلسازی به سایت هورنو مراجعه کنید.

باید به خاطر داشته باشید که تک تک اجزا در نما باید با یکدیگر همخوانی داشته باشد و این تنها از عهده یک طراح ماهر برمی آید تا بتواند پروژه ساختمانی شما را تبدیل به نگینی در شهر نماید. بیشتر ساختمان های با این سبک نما دارای طراحی کلی مشابه هستند و در استفاده از میزان ابزارها با یکدیگر متفاوت می شوند. شاید یکی از دلایل پرطرفدار بودن این سبک در میزان ارزشی است که به ساختمان می دهد زیرا از آنجایی که ساختمان های با این نما با ابهت تر هستند، سازنده نیز می توان با قیمت بالاتری آن را به فروش رسانده و خریدار نیز سریع تر جذب آن می گردد.

طراحی نما

یکی از مواردی که باعث می شود تا شما جذب یک ساختمان شده و تمایل داشته باشید تا وارد آن شوید، نمای آن ساختمان می باشد. اگر فرم کلی ساختمان فوق العاده طراحی شود و پلان آن یکی از بی نقص ترین پلان ها باشد اما نمای آن با پلان همخوانی نداشته باشد و زیبایی در آن دیده نشود، مطمئن باشید که در پایان کار به هیچ عنوان از نتیجه رضایت نخواهید داشت. طراحی نما یکی از مباحث تخصصی در امر معماری می باشد که باید توجه ویژه به آن داشت و حتما در زمان برآورد هزینه پروژه سهم بسزایی برای آن در نظر گرفت.

طراحی نما به طور کلی دارای اصول و شرایطی است و تحت ویژگی های خاصی انجام می شود. سبک مورد استفاده، مصالح، همخوانی با نقشه و اقلیم پروژه و بسیاری موارد دیگر از جمله مسائلی است که یک طراح خبره نما باید در زمان طراحی به آنها توجه ویژه داشته باشد.

طراحی نمای کلاسیک

نمای کلاسیک از جمله سبک های پرطرفدار در کشور ما می باشد. به این نوع نما اصطلاحا رومی نیز گفته می شود و متریال اصلی مورد استفاده در نمای کلاسیک سنگ می باشد. از آنجایی که به طور معمول سنگ از متریال های گران قیمت محسوب می شود، بنابراین سبک رومی یا کلاسیک از جمله نماهای گران می باشد.

در صورتی که قصد طراحی بام سبز ، طراحی مدرن منزل و به طور کلی طراحی آپارتمان مسکونی را دارید پیشنهاد می کنیم با هورنو در ارتباط باشید.

متریال های مورد استفاده در نماهای کلاسیک

یکی از مواردی که باید در زمان طراحی نما آن را مدنظر داشت، متریال مورد استفاده می باشد. در نماهای کلاسیک عمدتا از سنگ، به خصوص سنگ تراورتن استفاده می کنند. البته امروزه می بینیم که اگر شخصی تمایل داشته باشد تا نمای کلاسیک را در پروژه خود پیاده کند اما هزینه سنگ برای او زیاد باشد، در این نوع از نما از سمان یا نماهای پیش ساخته نیز استفاده می کنند.

 

دلیل آن که یک طراح حرفه ای باید در زمان طراحی بداند که چه متریالی مد نظر شماست و تا چه میزان تمایل به انجام هزینه هستید، این است که هر کدام از این متریال ها قابلیت های خاص خود را داشته و انعطاف آنها در اجرا کاملا متفاوت می باشد که قطعا در طراحی تاثیر مستقیم خواهد داشت.

اصول طراحی نمای کلاسیک

هر نوع سبکی برای طراحی نما دارای اصول خاص خود می باشد و به همین دلیل نیز گفته می شود که کار طراحی نمای ساختمان باید به دست طراحان ماهر انجام گیرد زیرا با این اصول آشنایی دارند. از جمله اصول طراحی نمای کلاسیک عبات است از:

1- انجام طراحی اجزا به صورت قرینه

2- استفاده از متریال های با رنگ روشن(سنگ و سایر متریال مخصوص سبک کلاسیک)

3- ورودی خاص با ارتفاع بلند

4- استفاده از ستون به عنوان یکی از بخش های اصلی

5- قاب پنجره ها به صورت کلاسیک و برگرفته شده از طراحی های شلوغ و ابزار خورده

6- وجود سرستون های پرکار

7- استفاده از نرده

8- در نظر گرفتن المان های کلاسیک در نما

9- وجود جزئیات زیاد در نما

10- وجود تزئینات خاص و سینه کفتری ها در نما

سفارش طراحی نمای کلاسیک

در صورتی که قصد ساخت یک ساختمان با هر نوع کاربری را دارید و تمایل دارید تا از سبک کلاسیک برای نمای ساختمان خود استفاده کنید، باید برای درست انجام شدن آن از افراد و یا شرکت های طراحی در این راستا کمک بگیرید. کار طراحی نما یکی از حرفه ای ترین و تخصصی ترین بخش های معماری در هر ساختمانی می باشد زیرا باید به گونه ای انجام شود تا با سایر بخش ها همخوانی داشته باشد به علاوه اینکه با اصول شهری نیز هماهنگی لازم را داشته باشد و این تنها از دست فرد ماهر و با تجربه در این زمینه بر خواهد آمد.

باید حتما برای نمای ساختمان خود و صد البته برای طراحی نمای ساختمان خود، هزینه ای جدا در نظر بگیرید زیرا به طور قطع در هر پروژه ای، این نمای آن است که اول به چشم هر بیننده ای خورده و او را جذب خواهد کرد.

به منظور طراحی نما باید مکان، مختصات، مشخصات، پلان و سایر موارد مربوط به ساختمان خود را در اختیار طراح قرار دهید تا بتواند بهترین و هماهنگ ترین نوع نما را برای ساختمان با سبک کلاسیک شما طراحی نماید. توجه به نکات ریز از جمله میزان نور، زاویه ساختمان، متراژ، ارتفاع، اقلیم، قوانین شهرداری و سایر موارد به طراح در بدست آوردن نتیجه مطلوب کار کمک خواهد کرد.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا